تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۲۴۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

انتقاد به وبلاگ بیان

متاسفانه وبلاگ بیان محدودیتهای ناخوشایندی داره !!

امکانات باید خریداری بشه و کسی که میخاد کار کنه مجبور به پرداخت هزنیه هست .

محدودیت قرار دادن تصویر یکی از این مشکلات هست .

تا  2000 تا عکس رو خریدیم ، تموم شد ، گزینه بعدی 5000 تا هست ؛ میگه باید 50 هزار تومن بدی !!! ولی چون قبلا خرید کردم ، تخفیف داده میگه 46 تومن !!!

واقعا چرا ؟؟!! :))

نظر شما  چیه ؟ چکار کنم .

کلا از اینجا جمعش کنم برم یه بلاگ دیگه ؟

یا اینکه تا زمان آماده شدن سایت تحولات ، خبر بدون عکس بذارم ؟

نظر بدید

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۴:۲۰ ۲۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

خاورمیانه جدید ، پشتیبانی ترکیه از تروریست ها ، کشور کردستان آزاد

خاورمیانه جدید، پشتیبانی ترکیه از تروریست ها، ترکیه ای به وسعت عثمانی، کشور کردستان آزاد، ناروی غرب به اردوغان و ده ها جمله دیگه میتونه شامل تیتر این پست باشه..

دوستان خیلی تلاش کردم که مطلب طولانی نشه و این نوشته ای که میبینید خط خطش مهمه و جایی دیگه بهتون این توضیحات رو نمیدن.

سعی کنید با حوصله و دقیق مطالعه کنید..

بعد از انتخابات اخیر ترکیه خیلی سعی داشتم تحلیلی جامع از تئوری نحوه و لزوم تاسیس کشور کردستان آزاد رو منتشر کنم اما به علت عدم تسلط و ترس از اینکه مطلب ناقص بمونه، نمی گذاشت پیشبینی هام رو پیاده کنم ام.

اما با توجه به پیشروی کردها در یک هفته اخیر و اینکه این پیشروی ها دقیقا در راستای تئوریم بود، لازم دونستم مطلب و نقشه رو آماده کنم تا حداقل به صورت خلاصه شده اوضاع منطقه رو توضیح بدم..

از زمان صعود اخیر اخوان المسلمین در ترکیه تحت عنوان "حزب عدالت و توسعه"، تحلیل های زیادی در غرب و شرق برای این صعود جدید با هر مرحله از موفقیت سیاسی که این حزب به دست می آورد، آغاز شد..

روزنامه السفیر چاپ لبنان در مطلبی نوشت که در اکثر تحلیل ها، به "رؤیاهای امپراتوری عثمانی" در سر رهبران این حزب به ویژه در فاصله قرن های شانزدهم تا بیستم (1516- 1918) اشاره شده است.نویسنده این مطلب خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اکثر این تحلیلها را قبول دارم، اما وقتی از تحولات و موفقیت های گروه اخوان المسلمین در ترکیه برای بازیابی نفوذ و گسترش سیاسی امپراتوری قدیم عثمانی صحبت می شد، گمان می کردم که نوعی مبالغه و زیاده روی در میان است..

با ملاحظه افزایش موج جنون عظمت و سلطه طلبی رجب طیب اردوغان رئیس حزب حاکم در ترکیه به تدریج دراینباره تجدید نظر کردم تا اینکه انتخابات پارلمانی اخیر در ترکیه آغاز شد که اردوغان در آن می خواست که اکثریت آرا را به دست آورد و وی به تنهایی درحکومت باشد و نظام سیاسی در آنکارا را به نظام ریاست جمهوری تبدیل کند؛ تا اردوغان عملاً به سلطانی کوچک تبدیل شود که میزان خواسته های سیاسی وی در داخل کشورش و در محیط منطقه ای یادآور میزان نفوذ سابق امپراطوری عثمانی باشد که از یک قرن پیش و در پایان جنگ جهانی اول فرو پاشید..

اما عامل تاریخی که باعث شد رویاهای مربوط به امپراتوری عثمانی محقق نشود، این بار از داخل نظام سیاسی ترکیه بود ، به گونه ای که اخوان المسلمین در ترکیه ، همانند اخوان المسلمین در دیگر کشورهای عربی به ویژه در قاهره پایتخت مصربه خواسته هایش رسید، همانند مردم مصر که به دنبال انقلاب مردمی سی ام ژوئن که اخوان المسلمین را انتخاب کردند و یک سال پس از به قدرت رسیدن آنان در انتخاباتی دموکراتیک دچار فروپاشی شد..

اما نحوه این فروپاشی به جای اینکه منو خوشحال کنه، باعث نگرانی من شد.

بر خلاف تحلیلگران صدا و سیمایی که با تیتر های درشت خبر از شکست نقشه های اردوغان میدادن و اون رو بهترین حالت در انتخابات صورت گرفته می دیدن، تحلیل های صورت گرفته در امر انتخابات کاملا نشون میداد که کردها برای یک دل شدن، مهندسی شده اند.

البته اینکه کردها در کنار هم باشن برای هر ذهنیتی، قابل قبوله اما باید بهتون بگم که کردهای ترکیه هیچ زمانی به جز این انتخابات اینگونه همدلی نداشتن.

البته رصد اینکه این همدلی چگونه ایجاد شد هم حقایق زیادی رو روشن میکنه ( برای این همدلی، مهندسین انتخاباتی حتی پروژه بمبگذاری در ستادها رو هم اجرا کردند!!)

اما منظور از "این زمان" دقیقا به چه زمانی اشاره داره؟

منظور از این زمان، بازه ای هست که کردهای سوریه طی چند ماه نبرد از سقوط کوبانی به جایی رسیدن که بیشتر شهر های داعش در مناطق کردنشین و حتی مناطق مجاور رو گرفتن (دقیقا در مرز فرضی کردستان آزاد)اقلیم کردستان بارها بر استقلال پافشاری کرده و حتی گام های عملی برداشته (دقیقا مناطق فرضی کردستان عراق).

حال چه مطلبی میخواد به مخاطب رسونده بشه؟

به صورت پوست کنده بگم:

پشتیبانها و ایجاد کننده های داعش، النصره و ... با توجه به وضعیت منطقه ای به دو نتیجه مهم رسیدن:

1- اینکه داعش در عراق موندگار نیست2- داعش و تروریستها حتی در سوریه هم اگر موندگار باشن باز اون هدف اصلی که گرفتن کل کشور سوریه و قسمت هایی از لبنان هست (یا حداقل منطقه عرسال در مرز با لبنان و جولان در مرز با فلسطین) رو نمیتونن تحقق ببخشن! و برای همین باز هم اسرائیل امنیت نخواهند داشت..

حال نقش کردستان آزاد چه خواهد بود؟

در صورت اجرای این پروژه، کردستان آزاد نمونه ای مستقل تر و جری تر از اقلیم خواهد شد که در واقع حیاط خلوت غرب در قلب خاورمیانه خواهد بود!

بهترین کاربری این خطه استقرار انواع تجهیزات برای جلوگیری از حمله احتمالی ایران به اسرائیل و تضعیف عراق، سوریه، ایران و ترکیه هستش.البته صد ها مزیت دیگه هم میشه واسش ذکر کرد که بعضی از مهمترین آنها در مباحث آخر الزمانی میگنجه!!!!.

دیگه خیلی طولانی شد.انشالله اگر کسی سوال داشت در نظر ها جواب میدم..

ولی یه سوال مهم برای خودم هنوز بدون جواب مونده، آیا اردوغان فرد زرنگی بود که با وعده احیای امپراطوری ملتش رو نزدیک به پانزده سال در راه اجرای هدف آمریکا و اسرائیل پیش برد؛ یا فرد احمقی بود که فکر میکرد که واقعا میتونه و میزارن که این کار رو انجام بده و برای همین انقدر در راستای خاورمیانه جدید کار کرد.

البته من نمیگم این تئوری به صورت صد در صدی اجرا خواهد شد یا نه؛ اما تمامی علائم حاکی از اجرای این هدفه (حتی اگر لازم باشه از مناطق آرام کردنشین ایران هم بگذرن!).

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۴:۱۴ ۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺭﻩ استان کندز افغانستان سقوط کرد

ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺭﻩ ﻭﻻﻳﺖ (استان) کندز امشب ساعت ٧ و نیم به وقت محلی افغانستان به صورت کامل به دست طالبان سقوط کرد.

فاصله ولسوالی تا شهر کندز کمتر از ٧ کیلومتره و با سقوط این ولسوالی طالبان میتونن روی شاهراه شمال شرق حاکمیت داشته باشند.الان خط مقدم تقریبا ٣ کیلومتر تا شهر کندز فاصله داره

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

کوچکترین ژنرال دنیا

ژنرال سلطان بن حمد بن خلیفة ٧ ساله از بحرین.

جای تبریک داره به کشور همسایه بحرین برای همچین ساختار نظامی منحصر به فردی..

یعنی ژنرال دمپسی هم از این سردوشی های سنگینی که رو دوش این فسقلی هست نداره!

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

انفجار برج های مراقبتی عربستان در مرزهای یمن

متاسفانه محل دقیق برج ها مشخص نیست وگرنه نقشه رو هم میزاشتم

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۹ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

رزمندگان اسلام در عراق

افطاری با نیروهای مردمی عراق در میدان نبرد با داعشی

انبراى رزمندگان اسلام دعا کنید

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۸ ۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا

وضعیت نبردها در جنوب تل ابیض + نقشه

پس از پیشروهای سریعی که کردها با کمک جنگنده های ائتلاف داشتند ، تقریبا این روند متوقف شده .

پس از تصرف تل ابیض شاهد هجوم ارتش آزادی ها به عین عیسی بودیم .گفته میشد که درگیریها به داخل شهر کشیده شده ولی بدلیل نبود پشتیبانی هوایی توسط ائتلاف آمریکایی ، این پیشروی ها متوقف شد و ارتش آزادی ها عقب نشینی کردند .

بسیار واضح هست هر نقطه ای که پشتیبانی هوایی صورت گرفته ، آهنگ پیشروی ها بسیار سریع و مداوم بوده و نبود این امر باعث توقف عملیات .

عدم پشتیبانی هوایی آمریکا از حمله ی ارتش آزاد به عین عیسی رو باید در سیاستهای آمریکا در قبال منطقه و کردهای سوریه جستجو کرد .

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

قطع آب آشامیدنی دمشق توسط مسلحین عین الفیجه

مسلحین حاضر در عین فیجه ، آب آشامیدنی که از این مناطق برای شهر دمشق تامین میشد را قطع کردند !
مسلحین از این حرکت بعنوان سلاحی در برابر اسد نام میبرند !

دولت سوریه از مسلحین خواسته که آب رو بروی شهر دمشق باز کنند و آنها هم در مقابل شروط زیر را گذاشتند :

- متوقف کردن بمباران مناطق مسلحین و مردم ! از بسیمه تا برهلیا و حتی افره
- آزاد کردن فوری تمامی زندانی ها مرد و زدن وادی بردی از زندانهای سوریه
- اجازه ورود مواد غذایی و ملزومات پزشکی و مصالح ساختمانی و برداشتن محاصره از مناطق وادی بردی
- برداشتن همه ی موانع ارتش در وادی بردی و خروج نیروهای دفاع وطنی از ساختمان حناوی در روستای بسیمه

مناطق وادی بردی و رودهایی که به نهر وادی بردی معروف هستند ،از این مناطق به سمت دمشق سرازیر شده و از منابع اصلی تامین آب آشامیدنی پایتخت سوریه محسوب میشوند .


باید دید که سوریه چه تصمیمی رو در قبال این حرکت مسلحین انجام خواهد داد .
مثل اینکه کم کم وقت پاکسازی وادی بردی هم داره میرسه

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۲۷ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

واکنش عربستان به انتشار اسناد محرمانه‌اش در "ویکی‌لیکس"

در پی افشای حدود 500 هزار برگ سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی توسط سایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، وزارت خارجه عربستان به جای ارائه توضیح به شهروندانش، به تهدید و هشدار به آنان آنها بسنده کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به انتشار حدود نیم میلیون قطعه سند از مکاتبات و پیام‌های محرمانه مخابره شده از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا، شهروندانش را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده برحذر داشت.

روز جمعه (دیروز) 19 ژوئن، سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد که ساعت 13 به وقت گرینویچ اسنادی متعلق به عربستان سعودی شامل نیم میلیون سند را از وزارت خارجه این کشور منتشر کرده که شامل تلگراف‌ها و نامه‌های محرمانه سفارتخانه‌های مختلف این کشور در سراسر جهان است.

این اسناد همچنین اسنادی از نهادهای مختلف دیگر از جمله وزارت کشور و اطلاعات عربستان را شامل می‌شود.

به گزارش وبگاه خبری «سبق» عربستان، وزارت خارجه عربستان سعودی صبح امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: هموطن هوشیار، از ورود به هر سایتی با هدف دستیابی به اسناد یا اطلاعات فاش شده که احتمالا نادرست و با هدف ضربه زدن به امنیت ملی منتشر شده باشند، پرهیز کن.بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان افزود: هموطن عزیز، هر گونه اسنادی که ممکن است جعلی و دشمنان وطن را به تحقق اهدافشان کمک می‌کند، منتشر نکن.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است».

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

ویکی لیکس غوغا به پا میکند !

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس ، نیم میلیون سند سری وزارت امور خارجه عربستان سعودی را همزمان با سومین سال پناهنده شدن پایه گذار این پایگاه به سفارت اکوآدور در لندن منتشر کرد..

این اسناد یادداشت های سری ، تلگرام ها و دیگر سند هایی را شامل می شود که از سفارتخانه های عربستان در سراسر دنیا گردآوری شده است.

گزارش های فوق سری وزارت کشور و سرویس اطلاعات عمومی عربستان نیز در میان اسناد منتشر شده به چشم می خورند.

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

تحرکات داعش در افغانستان

داعش کم کم داره میخ خودشو در ولایت ( استان ننگرهار ) در شرق افغانستان می کوبونه.

دیروز داعش 2 نفر رو بجرم همکاری با دولت ( سرباز بودن ) در منطقه بتی کوت با شلیک گلوله به سر اعدام کرد...

کلا هفته پر کاری داشته داعش در ننگرهار.

اسلحه ژ 3 دست داعش، کلا این اسلحه تو افغانستان کمیابه اما اسلحه اصلی میلیشیه های دولتی پاکستانه .

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

تصاویری جالب از حال و هوای این روزهای دیرالزور

عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید آخرین تصاویری است که عکاس نشریه تایم در بازدید از بخش های تحت محاصره عکاسی کرده است. این نشریه به دلیل آنچه امنیت عکاس عنوان کرده از ذکر نام او خودداری می کند اما نوشته که وی تحت حفاظت نیروهای ارتش سوریه که با بالگرد به منطقه اعزام شده اند توانسته از صحنه نبرد ارتش این کشور با داعش عکاسی کند.
به گفته عکاس، نیروهای مردمی مسلح و ارتش سوریه در کنار هم به مقاومت در برابر داعش ادامه می دهند اما نگران طرح ریزی عملیات احتمالی داعش برای تصرف کامل این شهر هستند.

هم اکنون مواد غذایی مورد نیاز ساکنان این مناطق توسط بالگردهای ارتش سوریه بدست آنها می‌رسد؛ در حالی‌که برق و اینترنت کاملا قطع است و قیمت یک لیتر بنزین به 2700 لیره، گازوئیل 1500 لیره و گاز 1200 لیره سوری می‌رسد.

/فرادید

(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
(تصاویر) 170 روز در محاصره داعش
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۸ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

نقشه ی عراق به درخواست یکی از کاربران

وضعیت مناطق عراق تقریبا به صورت زیر هست

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۰ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

کارگاه ساخت مواد منفجره در اطراف فلوجه

ماده ای که در حال میکس هست، به احتمال زیاد نیترات آمونیوم هست که یکی از پرکاربردترین و در دسترس ترین مواد در ساخت بمب های دست سازه.
البته پایداری زیاد این ماده منفجرس که باعث شده دواعش جرات کنن توی میکسر بتن اون رو درست کنن!!!!
معمولا در کنار حجم زیادی از این ماده، یه چاشنی انفجاری در محل جایگذاری میشه و وظیفه چاشنیه که انفجار رو کلید بزنه.


۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

مقدمات فتح فلوجه و عملیات آتی در الانبار + نقشه

دوستان خیلی در مورد عملیات استان الانبار می پرسن و لازم میدونم یه توضیح مفصل در موردش بنویسم.
.
قبل از خوندن توضیحات لطفا اول نقشه رو با دقت نگاه کنید.
نقشه با کیفیت: http://s6.uplod.ir/i/00624/nz0x8cnwh3sq.jpg


شهر فلوجه از اول درگیری ها به نفع داعش وارد میدان شد و از اولین شهرهایی بود که در استان به نفع داعشی ها دست به اسلحه برد.
.
وجود نیروها در پایگاه های نظامی اطراف شهر و همچنین سلاح های پیشرفته موجود در اونها باعث شد که دواعش نتونن زیاد پیشروی داشته باشن و در این منطقه به تسخیر روستاها مشغول شدن.
.
از لحاظ سوق الجیشی، فلوجه عوارض میدانی جالبی داره، وجود دو آبراهه طبیعی و مصنوعی در جنوب و شمال شهر، باعث شده که دو طرف این آبراهه ها رو خطوط پدافندی کنن و برای هر دو طرف مشکله که از رودخونه بگذرن و به سمت دیگه حمله کنن و برای همین هم هست که وضعیت میدانی معمولا  خیلی تغییرات نداره.
.
اما در مورد وضعیت فلوجه در سه ماه اخیر:
بعد از فارغ شدن نیروها از آزاد سازی تکریت، نیروها به سمت فلوجه و رمادی اومدن تا به همرزماشون کمک کنن.
در این میون، درگیری های بسیار سنگینی در 3 منطقه اطراف فلوجه بوجود اومد.
1- روستای الکرمه که در شمال شرقی فلوجه هست و به عنوان کلید شهر فلوجه میشه ازش نام برد
2- جنوب شهر فلوجه و روستای عامریات که در واقع ورودی منطقه جرف الصخره و دی ماه سال 93 پاکسازی و تثبیت شد.
3- غرب فلوجه و پایگاه حبانیه که به علت نظامی بودن منطقه، خیلی مشکلی در دفاع ازش وجود نداشت.
در این میان نیروهای مردمی و ارتش در سلسله درگیری هایی که داشتن تونستن پیشروی هایی برای تنگ تر کردن حاشیه اطمینان دواعش داشته باشن.
.
هم اکنون داعش از دو خط اساسی برای تامین نیرو و مهمات استفاده میکنه که برای محاصره کردن شهر باید این دو خط پشتیبانی به صورت دائمی قطع بشن.
1- مهمترین خط پشتیبانی که از غرب شهر، فلوجه رو از طریق پل منهدم شده ژاپنی به رمادی وصل میکنه.
2- مسیر بیابونی جنوب شهر که البته نیروها تقریبا بهش مسلط هستن و تک و توک ازش دواعش به صحت عبور میکنن.
.
هم اکنون برای فتح شهر باید چه کرد؟!
با توجه به عملیات های قبلی نیروهای عراقی و روش کار اونها میتونم بگم 2 کار اساسی پیشنیاز عملیات فتح می باشد که فرماندهان می تونن این دو مرحله رو به صورت مستقل از عملیات اصلی یا همزمان با عملیات اصلی انجام بدن:
1- فتح نواحی اطراف پل ژاپنی: که به نظر من بیشتر از دو هفته کار نمیخواد.
2- فتح الکرمه به عنوان تنها منطقه متراکم شهری قبل از فلوجه
.
با انجام این دو کار شهر کاملا به محاصره می افته
در ادامه پیشبینی ها من به ترتیب اینها هستن
1- به علت فتح الکرمه، نیروهای داعش در دو ناحیه ( منطقه صنعتی الکرمه و کارخانه سیمان) مقاومت میکنن ولی در آخر به شهر عقب نشینی میکنن.
2- نیروهای داعش از الرمادی و خود فلوجه به محدوده پل ژاپنی فشار میارن تا محاصره رو بشکونن.
3-  در صورت مقاومت نیروهای عراقی در برابر حمله دواعش به پل ژاپنی، نیروهای محور شرقی خودشون رو به حاشیه شهر میرسونن و دواعش از محاصره شده از فشار اوردن به نیروهای پل ژاپنی عقب نشسته و به شهر باز میگردن ولی فشار های خارجی به پل ژاپنی هنوز ادامه خواهد داشت.
4- در این مرحله نیروهای پل ژاپنی باید سیطره خودشون گسترش بدن و در شهر کاملا در محاصره خواهد افتاد.
5- طی درگیری چند هفته ای، شهر فتح میشه
.
ببخشید که طولانی شد ولی تمام سعیم رو کردم که خلاصه و مفید باشه.
.

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

دروزهای حضر / تصاویر

تصاویری از دروزهای روستای حضر که جانانه در برابر هجوم مسلحین تروریست مزدور اسرائیل مقاومت کردند .

(قصد توهین یا تمسخر ندارم ، نمیدونم چرا بعضی از این دروزهای شجاع رو میبینم ؛ یاد دورف های ارباب حلقه ها می افتم :)) ، از دورف ها خوشم میاد )

۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۲ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

حضر و تلول حمر آزاد شد + نقشه

ارتش سوریه و دفاع  وطنی و دروزی های بومی روستای حضر موفق شدند ضمن شکستن محاصره ی این روستا ، تپه های (تلول) احمر را هم از چنگ مسلحین خارج کنند .
مسلحین تروریست که زیر پرچم مشترکی به نام جیش الحرمون اقدام به انجام این عملیات کرده بودند ، پس از تحمل ضربات سخت از ارتش به سمت بیت جن و مجدل الشمس عقب نشینی کردند .
البته درگیریهای ارتش و دورزها با مسلحین تروریست در بلندیهای غربی و جنوب غربی روستا ادامه دارد .
امیدوارم ارتش سوریه و دورزی ها بتونند تا ظهر فردا این مناطق رو نگه دارند و تثبیت کنند .

از جنوب این مناطق هم خبر میرسد که حمله ی مسلحین به تل بزاق و تل کروم و جبا ، توسط ارتش سوریه دفع شد و مسلحین از این مناطق هم عقب نشینی کردند .

نقشه با کیفیت بالاتر : http://s2.img7.ir/xmRRq.jpg


۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

مقاومت دروزیها و ارتش در حضر و شمال قنیطره

مسلحین "جیش الحرمون" زمانی که عملیات قنیطره را کلید زدند و در اوایل هم پیشروی سریعی داشتند،فکر نمی کردند اهالی روستای دروزی نشین کوچکی به نام حضر اینقدر براشون دردسرساز بشن..

به نظر میرسه یکی از عمده ترین دلایل متوقف ماندن پیشروی مسلحین در قنیطره،سویداء و سهل الغاب این هست که در این سه منطقه در حال حمله به مناطقی هستند که حتی اگر طرفدار دولت هم نباشند اهالی آنها با حضور مسلحین مخالفند.بافت مذهبی ساکن در مناطق ذکر شده عمدتا دروزی و مسیحی هستند.
مسلحین پس از این که تلول الحمر رو تصرف و روستای حضر را محاصره کردند،با مقاومت نیروهای مردمی حضر مواجه شدند و پیشروی شان به سمت بیت جن متوقف شد.

عکسها از نیروهای مردمی حضر

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

قسمتی از بانک داعش در موصل

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

تصویری از حاج قاسم در عراق

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

مقاومت باشکوی در برابر مسلحین

خوشبختانه باشکوی تا این لحظه به خوبی مقاومت کرده و مسلحین در 24 ساعت گذشته تلفات بسیار بالایی دادند .
حضور برادران تیپ فاطمیون ما در این مناطق بسیار پررنگ هست .

تصویر زیر مربوط به أحمد الامام ملقب بـه ابو النصر هست که در درگیریهای حومه ی باشکوی به هلاکت رسید . این فرد مسئول دفاع مشترک عندان بود .



از ادلب و حمله ی مسلحین به تل خطاب و مشیرفه هم خبری نیست . سایتهای مسلحین خفه خون گرفتند و چیزی به روز نمیکنند ...! گفته بودند روز اول رمضان تل حمکه رو میگیریم !! زرشک !

تصویر مربوطه به نیروهای ارتش در مشیرفه هست .



۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

نقشه کل سوریه به درخواست یکی از کاربران

نقشه برای یکی از دوستان هست .

petu ی عزیز .

نقشه ی تقریبا درستی هست ، البته تل ابیض که بدست کردها افتاد .

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۰ ۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

دستگیری ابن بروسلی ! در عراق

بچه های عصائب توی بیجی یه چینی عضو داعش رو دستگیر کردن..

جالب اینه که این چینی توی منطقه صینیه (همون چینیه) دستگیر شده!

گویا اسم میدانیش هم "ابو لیچان ابن بروسلی" بوده!

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۵ ۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا

به آشوب کشاندن مذاکرات یمن در ژنو

دقیقا سیاست های پیشبینی عربستان در حال اجراست..

عربستان فهمید که نمیتونه انقلابیون رو شکست بده پروژه تقسیم یمن رو کلید زد و اولین گام این بود که جلوی پیشروی های انصارالله و ارتش رو اول به صورت عملی بگیره و سپس همین عدم پیشروی رو در سازمان ملل در قالب یه قطعنامه تصویب کنه.در مرحله بعدی بعد از حملات سنگین و فشار اوردن به مردم و انصار الله، اونها رو به پای میز مذاکره بیاره و کاری کنه انصارالله قطعنامه رو قبول کنه..

اما در این میان انصارالله داره 2 کار مهم رو انجام میده:

1- جلوگیری از تجزیه یمن چه به صورت میدانی و چه به صورت بین المللی و سیاسی

2- تلاش برای فشار اوردن به عربستان از طریق مذاکره با شیوخ 3 استان جداشده از یمن برای پیگیری الحاق دوباره و البته حمله به مناطق نظامی عربستان.

فعلا عربستان که دیده مذاکرات داره جلو میره به سگاش دستور داده مذاکرات رو به هم بریزن. در طول سخنرانی نماینده انصارالله، نمایندگاه شیوخ جنوب یمن که بیشتر از القاعده هستن، مجلس رو متشنج کردن.

***

خبر تکمیلی :

تعدادی از نمایندگان جدایی‌طلب جنوب یمن پس از پرت لنگه کفش به سمت یک نماینده جنبش انصارالله یمن در ژنو به وی حمله کردند. این حمله زمانی صورت گرفت که نماینده انصارالله در حال تشریح اقدامات جنایتکارانه عربستان بوده است.به گزارش فارس، «حمزه الحوثی» عضو هیات انصارالله یمن در ژنو امروز هنگام سخنرانی در یک نشست خبری، مورد حمله یکی از اعضای جدایی طلب جنوب یمن طرفدار عبدربه منصور هادی و عربستان، قرار گرفت.این حمله فیزیکی هنگامی صورت گرفت که حمزه الحوثی در حال تشریح جنایت‌های عربستان سعودی در یمن بود، اما گویا اظهارات نماینده انصارالله در ژنو خشم برخی از اعضای هیات ریاض را بر انگیخت و دو نفر از آنان به وی حمله فیزیکی کردند.منابع خبری در این باره گزارش دادند که گروهی از جدایی‌طلبان جنوب یمن در حالی که پرچم یمن جنوبی را در دست داشتند، با به اهتزاز درآوردن پرچم سابق یمن جنوبی از روی عمد به تحریک دیگر یمنی‌ها می پرداختند.بر اساس این گزارش، جدایی‌طلبان وابسته به عربستان که برای انجام مذاکره به ژنو آمدند، حتی لنگه کفش را به سمت حمزه الحوثی نماینده انصارالله در مذاکرات ژنو پرت کردند.

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۲
میرزا

جنایت داعش در ننگرهار افغانستان

وضعیت شرق افغانستان و بخصوص ولایت (استان) ننگرهار افغانستان همچنان ناآرام و متشنج هست .

مدتی هست که تنش ها بین طالبان و داعشی های تازه وارد زیاد شده و دو طرف در حال تصفیه یکدیگر هستند .

بیاینه اخیر طالبان به داعش و البغدادی هم فایده ای نداشته .به تازگی دواعش حاضر در ننگرهار افغانستان تصاویری از ذبح یکی از طالبانی ها منتشر کردند .

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۲
میرزا

آخرین وضعیت تل ابیض و عین عیسی + نقشه

قسمت های غربی شهر تل ابیض مانند روستاهای یابسه ، تل فندر ، تل اخضر ، سوسک و ... هم از دواعش پاکسازی شد .
این روستاها پس از تصرف شهر تل ابیض توسط کردها و ارتش آزاد در محاصره قرار گرفتند .گفته میشه به دواعشی که در این منطقه گیر افتاده بودند پول و برگه شناسایی رساندند تا بتونند راحت تر از سمت شمال وارد خاک ترکیه بشن و از این طریق فرار کنند .

بنابراین مناطق شمالی به صورت کامل پاکسازی شد .

در جنوب هم درگیریهای شدید در عین عیسی جریان داره ؛ سیلوهای گندم به تصرف ارتش آزادی ها در آمده ، بعضی منابع خبر از تصرف عین عیسی میدن ولی به احتمال زیاد درگیریها در داخل شهر ادامه داره و خبر کامل این شهر نمیتونه درست باشه .

کردها ضمن حرکت به سمت جنوب سعی دارند تا از سمت شرق از سمت قنطره و از غرب از سمت شرکراک حرکت کنند و بار دیگر دواعش حاضر در میانه ی میدان رو در محاصره قرار بدن .
دقایقی پیش خبر رسید که داعش پس از پیشروی کردها در محور قنطری ؛ پلی که مناطق صکیرو رو به مناطق شرقی متصل میکرد منفجر کردند تا پیشروی های احتمالی کردها را کند تر کنند .

نقشه با کیفیت بالاتر (1.2مگ) : http://s2.img7.ir/LqAUG.jpg

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۲۱ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

نمایشگاه عکس سپاه بدر در تهران

نمایشگاه مقاومت اسلامی عراق در میدان امام  حسین تهران به مدت 3 روز برگزار شد .
در این نمایشگاه تصاویری از شهدا و مجاهدین عراقی سپاه بدر به نمایش گذاشته شد .


۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
میرزا

گروه تروریستی داعش دست و پای یک قربانی خود را پیش از اعدام بُرید

گروه تروریستی داعش دست و پای یک قربانی خود را پیش از اعدام بُرید.

به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، دفتر رسانه ای گروه تروریستی داعش تصاویری را پخش کرد که نشان می دهد عناصر داعش برای اولین بار دست و پای یک مرد متهم به جاسوسی برای یک افسر اطلاعاتی نیروهای پیشمرگه کُرد را پیش از اعدام قطع می کنند.

برپایه این گزارش، عناصر داعش محمود خلف 33 ساله از اهالی شهر دیالی را روی یک تیرک چوبی عمومی به صلیب می کشند و دست و پای او را می بندند و پیش بینی می شود که این گروه دست دیگر و دو پای خلف را نیز قبل از اعدامش قطع کرده است.

گروه تروریستی داعش اعلام کرد: این گروه محمود خلف را درپی مشکوک شدن به تحرکاتش و محل هایی که می رود، به وسیله تجهیزات شناسایی و دوربین های نظارتی زیر نظر گرفت.

این گروه مدعی شد: محمود خلف اعتراف کرده است که یک افسر پیشمرگه برای وی سلاح شخصی و دستگاههای مخابراتی و ارتباطی تهیه کرده و سه دستیار به او داده است.
.

۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۲
میرزا

فیلم مستند کرار / روایت زندگی و شهادت شهید مهدی یاغی از شهدای لبنانی مدافع حرم

گروهی از جوانان و رزمندگان اسلام از گروه هایی همچون حزب الله و همچنین از سایر کشورها، دفاع از این حرم شریف را در جریان تهاجمات چند ساله اخیر علیه سوریه بر عهده گرفته اند تا مسلمانان شاهد تخریب یکی دیگر از مراقد شریف نباشند.

فیلم مستند «کرار» در رابطه با زندگی یکی از شهدای مدافع حرم از حزب الله لبنان است که در درگیری با تروریست های تکفیری به شهادت رسیده است.

کرار در اصل با نام مستعار نظامی شهید مهدی یاغی فعالیت می کرد؛ مصاحبه با پدر و مادر و همچنین دوستان همرزم شهید و بخش هایی از وصیت نامه تصویری شهید، از جمله قسمت های مختلف این مستند به شمار می روند..

لینک دانلود مستقیم: http://mustdl.ir/files/doc/bio/Karrar/Karrar.rar

۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۹ ۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا

اخبار درگیریهای دیشب و دیروز حلب + نقشه

حلب دیروز و دیشب شاهد سنگین ترین حملات مسلحین بعد از حمله ی نافرجام چند ماه قبلشون به حندرات بود. با این تفاوت که این بار مسلحین 3 جبهه رو همزمان مشتعل کردن :

در جبهه ی راشدین که اهمیت استراتژیکی کمتری داره،مسلحین النصره و حرکت نورالدین زنکی موفق شدند 4 ساختمانی که ارتش در آن مستقر بود رو بگیرند. پس از دو بار دست به دست شدن و تخریب کامل 2 تا از ساختمانها که منجر به شهادت 2 نفر از رزمنده های شیعه اهل نبل و الزهرا شد،نیروهای حزب الله سوریه 2 ساختمان دیگه رو قبل از تخریب کامل تخلیه کردند تا به این ترتیب شهرک راشدین که در غرب حلب جدید قرار داره به طور کامل به دست مسلحین بیفته.

مسئولیت حفظ این ساختمانها به مدت حدود 400 روز به عهده فلسطینی های لواء قدس بود که پس از بمباران شدید این منطقه ی کوچک، عقب نشینی کردند و تنها حزب الله سوریه و عراقی های حرکت نجباء در آن منطقه تا لحظه سقوط مقاومت کردند.

بنابراین خط تماس جدید بین راشدین شمالی و بحوث علمیه قرار گرفت.

یکی از جبهه های خطرناک،جبهه الخالدیه بود که حمله سنگین مسلحین با پشتیبانی قوی آتش ارتش و فرستادن نیروی کمکی دفع شد.

گزارش امشب شادی حلوه از خالدیه بازگشت آرامش به این جبهه رو نشون میده.

مهمترین درگیری در باشکوی بود که کاملا در اختیار نیروهای شیعه است.مسلحین به محیط شمالی روستا نفوذ کردند و سه ساختمان در قسمت شمالی آن شامل ساختمان موسوم به ساختمان افغان رو تصرف کردند. فیلم گزارش فراس الحلبی گزارشگر مسلحین که ادعا می کرد از داخل روستا گزارش میگیره و مسلحین بر بخش های وسیعی از باشکوی مسلط شدن و به سمت دوارالزیتون در حرکتند،به احتمال زیاد مربوط به حومه ی شمالی باشکوی هست. نیروهای شیعه مستقر داخل باشکوی تا اواخر غروب دیروز عنوان کردند مسلحین هنوز موفق به ورود به روستا نشدن.

۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۶ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا