تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۲۲۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلب ملیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و دستور اخراج ایشان از بحرین

حکومت بحرین با سلب ملیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به وی دستور داد به سرعت این کشور را ترک کند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین و رهبر معنوی شیعیان این کشور، بارها از طرف حکومت بحرین دستگیر و زندانی شده است.

هنوز واکنش خاصی به این اقدام دولت بحرین نشون داده نشده اما تعدادی از مردم برای اظهار حمایت خود از وی، درب منزلشون تجمع کردن.

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۷ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اربعین شهادت سرباز سرافراز اسلام ، مجاهد نستوه ، دریادار پاسدار شهید حاج محمد ناظری

امروز دوشنبه سی و یکم خرداد نود و پنج از ساعت 19 در آستان مقدس امامزاده علی اکبر چیذر مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی ، با مداحی برادر حاج میثم مطیعی برگزار خواهد شد .

#مقاومت _ادامه_دارد

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

انفجارات تروریستی در کابل

امروز دو انفجار جداگانه تروریستی در کابل پایتخت افغانستان 13 کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.

همچنین در انفجار دیگر در شهرستان کشم بدخشان 9 تن جان باختن این در حالی است که امروز بعد از یک مدت طولانی وزیر دفاع و رییس امنیت ملی افغانستان برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شدند.

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار یمن / احتمال کناره گیری امارات از جنگ یمن

وزیر امور خارجه امارات در یک پست توییتری اعلام کرده که جنگ یمن از نظر امارات پایان یافته است ،
از این توییت میشه نتیجه گرفت که به زودی نیروهای اماراتی یمن را ترک خواهند کرد ،
پس از برکناری خالد بحاح توسط هادی اماراتی ها به طور تلویحی ناراحتی خودشون از این کار نشون داده بودند ،اما ظاهرا قصد نداشتند اختلافات خودشونو با هادی و سعودی علنی کنند ،تا اینکه دیروز درسایه ی تداوم آتش بس و ادامه ی مذاکرات کویت امارات قصد خودشو از کناره گیری از جنگ یمن علنی کرد .
هرچند اینروزهادر بیشتر جبهه ها آرامش نسبی حکمفرماست اما
سایت ابابیل هوادار هادی خبر از درگیری در منطقه ی عقبه الثره مدیریت مودیه استان ابین داده که طی اون انصر الله موفق شده به سمت مناطق استراتژیکی در اون منطقه پیشروی کنه .
همچنین  گلوله باران پیاپی مواضع انصارالله در اطراف پادگان  لواء۳۵ ارتش در تعز موجب مقابله به مثل و تشدید درگیریها در این جبهه شده است ،به جز این دو جبهه دو طرف در محور نهم و کرش به تبادل آتش به صورت گهگاه مشغول اند .

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بازگشت پیکر شهید حسین مشتاقی

مراسم وداع با پیکر شهید حسین مشتاقی

دوشنبه 95/3/31 ساعت 21/30 در مصلی شهرستان نکا

و

مراسم تشییع پیکر شهید

سه شنبه 95/4/1 ساعت 9 صبح از سپاه شهرستان نکا

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید محمد امین کریمیان

محمد امین کریمیان از روحانیون شهرستان بابلسر در استان مازندران در نبردهای استان حلب سوریه به شهادت رسید.

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۵ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شهدای روستای خلصه در جنوب حلب

طی روزهای اخیر در درگیری های روستای خلصه در جنوب استان حلب سوریه هشت تن از رزمندگان گروه انصارالله اوفیاء عراق به شهادت رسیدند.

متاسفانه پیکر این شهدا پس از سقوط این روستا به دست گروه های مسلح افتاد.

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار سوریه / پیشروی ارتش به سمت طبقه / آمار تلفات بالای تروریستها در 4 روز حمله به خلصه

غرب رقه:

روز گذشته ارتش سوریه بعد از چند روز تثبیت مواضع از تقاطع رصافه به سمت فرودگاه طبقه پیشروی کرد و کنترل چاه نفتی ثوره را در دست گرفت. اما دواعش با پاتک سنگین چاه نفت را پس گرفتند و نیروهای ارتش به سمت تقاطع رصافه و چاه نفت صفیه عقب نشینی کردند.

درگیریها همچنان ادامه دارد.نقشه از برادر حمزه سلیمان (مربوط به قبل از درگیریهای امروز)

شرق حمص:

در شرق و شمال شرق حمص کار ارتش در مقابل داعش گره خورده.

در شرق تدمر نیروهای ارتش که به نزدیکی چاه نفت ارک و نیروگاه حرارتی T3 رسیده بودند با پاتک داعش چند کیلومتر ناچار به عقب نشینی شدند.

در شمال شرق تدمر هم ارتش همچنان در 5 کیلومتری چاه نفتی شاعر متوقف شده.

جنوب حلب:

اوضاع در جبهات جنوب حلب پس از پیشرویهای مسلحین آرام شده.

به دست آوردن آمار دقیق تلفات مسلحین با توجه به تعدد گروههای شرکت کننده در عملیات کار دشواری هست ولی آماری که از رسانه های رسمی و تنسیقیه های محلی مسلحین از تلفات نیروهای آنها در حمله 4 روزه به خلصه به دست آمده 167 کشته ، شامل 24 فرمانده و مسئول میدانی با نامهای زیر هست:

1- عمار الخالد مسؤول هجوم النسق الاول فی جبهة النصرة.2 - أبو یحیى تقاد مسؤول لوجستی فی جبهة النصرة.3 - ابو طه الانصاری: مسؤول فی جبهة النصرة.4 - ابو عبد الرحمن سیاف: مسؤول عسکری فی جبهة النصرة.5 - بلال الواو الملقب بأبی أحمد مسؤول میدانی فی "فیلق الشام".6 - زید محمود سلامة الملقب أبو حارث الحمصی.7 - ابو سیاف الحمصی منفذ العملیة الانتحاریة فی قریة خلصة.8 - أبو عمرو من جبل الزاویة مسؤول میدانی فی جبهة النصرة.9 - ابو عمر الشعیطی مسؤول میدانی فی النصرة10 ابو انس السعودی11- أبو عبادة الاحوازی مسؤول میدانی12 - محمد الشقران مسؤول هجوم النسق الاول13 - أیهم فوزی الحنیدی مسؤول میدانی14 - محمد مصطفى الشبیب مسؤول تنسیق " الانغماسیین "15 - عمر أحمد الحاج ماضی مسؤول مجموعة16 - نضال محمود النایف مسؤول المدافع والتذخیر17 - کرم فؤاد الشلح مسؤول مجموعات18 - ابو اسلام الجزراوی مسؤول تنسیق الفصائل19 - جوهر ایمن معمار مساعد عملیات20 - عبادة شریف معمار م . عملیات میدانیة21 - سعد عبد الله تناری م . میدانی22 - عبد الله محمود خشان مسؤول المفخخات23 - عمر محمد العوض م . مجموعة هحوم24 - احمد حمندش بربش م . مجموعة هجوم

لازم به ذکر هست که این آمار بدون احتساب تلفات نیروهای غیرسوری مربوط به برخی گروههای خارجی مسلح مثل حزب اسلامی ترکستان، جیش المهاجرین و الانصار و .. است.

همچنین 5 تانک، دو نفربر و تعدادی از خودروهای مسلحین در این عملیات منهدم شدند.

غوطه شرقی:

عملیات آفندی ارتش سوریه در محورهای مختلف غوطه شرقی:

محور بحاریه- محور تل فرزات- محور حوش الفاره-محور جسرین، مزارع حتیتة الجرش و مزارع محمدیه..

یکی از اهداف اصلی عملیات قطع مسیرهای امداد مسلحین در شهرک نشابیه، بزرگترین پایگاه مسلحین در قطاع شرقی غوطه شرقی هست.

خبرهای تکمیلی با نقشه از غوطه شرقی به زودی...

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۴۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

سخنی از سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سال گذشته در شب عاشورا در مجلس عزاداری مرکزی منطقه ضاحیه بیروت گفت :

به کسانی که به رنج ها ، تعداد شهدای ما دل بسته اند می گوییم که در کربلا شاید فقط یک یا دو تن از یاران امام حسین (ع) نجات یافتند و همگی شهید شدند و ما هم امروز هرگز از میدان نبرد عقب نشینی نمی کنیم، ما با علم ، بصیرت و ایمان وارد این نبرد شده و در آن شرکت کرده ایم و ان شاء الله پیروز خواهیم شد.

*عکس از آرشیو

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

31 خرداد ، سالروز شهادت اسطوره ی مقاومت و دفاع ؛ شهید دکتر مصطفی چمران

سخنانی از این بزرگوار :

وقتی شیپور جنگ نواخته شود فرق بین مرد و نامرد، تشخیص داده می شود

**

اگر امام زمان غیبت کرده است، این غیبت ماست نه غیبت او...این ما هستیم که چشمان خود را بسته ایم، این ما هستیم که آمادگی نداریم.**

این  مطلب رو هم مطالعه بفرمایید : http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_12837.aspx

صاحب اثر : پویا سرابی

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

انتحاری داعش علیه نیروهای ارتش سوریه، چند روز پیش، جاده فروگاه طبقه

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۵ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تروریستهای خارجی در جنوب حلب

نیروهای کتائب توحید و جهاد، زیر گروه لواء مجاهدین، از نیروهای خارجی (اغلب زیرمجموعه های خودمختار روسیه مثل چچن و داغستان) القاعده در سوریه و حضور فعال آنها در جبهه جنوب حلب

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۵۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نقشه از آخرین وضعیت نبرد منبج / کند شدن پیشروی ها

با تکمیل محاصره ی شهر منبج توسط نیروهای کرد و نیروهای وابسته به ارتش آزاد چند روزی هست که سرعت پیشروی ها نسبت به روزهای اول بسیار کند تر شده و دواعش در شهر منبج بشدت مقاومت میکنند .

حضور مردم در شهر و تعدد تله انفجاری در ورودیهای منبج از عوامل اصلی کند شدن پیشروی ها هستند.

در حال حاضر سیلوهای گندم و ساختمانهای اطراف آن تبدیل به مقر اصلی داعش شده و دواعش از این سیلوها برای دیده بانی و رصد تحرکات نیروهای حمله کننده استفاده  میکنند و همین امر باعث شده که سیلوها بارها هدف بمباران ائتلاف قرار بگیره ؛ این سیلوها بعنوان یکی از سه سیلوی بزرگ کشور سوریه محسوب میشه که مطمئنا تا پایان کار داعش در این شهر دچار خسارتهای سنگین خواهد شد .

کلیپ هدف قرار گرفتن این سیلوها توسط ائتلاف :
http://www.aparat.com/v/OEdMT

نیروهای SDF روستای یاسطی و خطاف در شرق شهر رو تصرف کردند و اهالی به اطراف هدهد منتقل شدند ، با پیشروی نیروها در این محور ، دواعش از عین نخیل عقب نشینی کردند .

در غرب شهر هم نیروها به سمت میدان الکتاب پیشروی کردند ، هرچند که خبرهای اولیه از تصرف این میدان در ورودی غربی شهر حکایت داشت اما با توجه به شواهد هنوز درگیریها در اطراف میدان ادامه دارد . (در نقشه دست کردها مشخص کردم)
در حومه غربی شهر هم دواعش از وریده به سمت الیالنی عقب نشینی کردند ؛ بلندیهای الیالنی یکی از پایگاههای مهم داعش در حومه غربی منبج بشمار میاد .

توجه داشته باشید که وضعیت خط تماس در حومه ی غربی به درستی مشخص نیست بنابراین نقشه بر اساس خبرهایی که کاملا تایید شده ترسیم شده .

نقشه با کیفیت (2.5 مگ ) : http://www.mediafire.com/convkey/6d2a/m69u7jaburdymhrzg.jpg

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

خطرهای نادیده گرفتن «ظرفیت ایدئولوژیکِ» داعش ؛ چرا داعش همچنان بازتولید می شود؟!

اکنون پس از گذشت دو سال از اعلان دولت خلافت(داعش) توسط ابوبکر بغدادی، فهم پدیده داعش بیش از گذشته نیازمند نگاه عمیق‌‌‌تری به تحولات منطقه است. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل استراتژیک در تحلیل‌ها و ارزیابی های خود درباره وضعیت داعش همواره دستاوردهای نظامی و شکست های این گروه را در عرصه تحولات میدانی مد نظر قرار می دهند.

به نظر می رسد برای درک صحیح این پدیده باید آن را از این زاویه بررسی کنیم که چه زمینه ها و عواملی به شکل‌گیری و صعود این گروه انجامیده است و می تواند به روند ابقای آن کمک کند. اگر بخواهیم از زاویه رویکرد رایج امنیتی نگاه کنیم مطمئنا نمی توان تلاش‌‌های منطقه ای برای سرنگونی دولت قانونی عراق بعد از حکومت صدام را نادیده گرفت. قطعا نمی توان نافی کمک های گسترده نظامی و مالی بود که از برخی کشورها و جریان ها به سوی عراق و سوریه سرازیر شده است. این یک واقعیت است تا زمانی که شاهد این دخالت ها هستیم تحرکات چنین گروه هایی نیز محتمل خواهد بود.

با این حال برای اینکه نگاه دیگری به قضیه داشته باشیم لازم است ابتدا بدانیم که ما تنها با یک گروه مسلح در سوریه و عراق مواجه نیستیم بلکه اساساً با یک جریان چند بُعدی مواجهیم.

1- داعشِ متمرکز در عراق سوریه

2- ولایات و زیرمجوعه های داعش در کشورهای مختلف

3- داعش به مثابه یک جریان ایدئولوژیک

به نظر می رسد بُعد مهمتر و خطرناک‌‌تر ماجرا همین رویکرد «ایدئولوژیک» است. واقعیت آن است که همین ماهیت ایدئولوژیک چنان ظرفیتی به این گروه داده که در گوشه و کنار جهان از فرانسه تا اندونزی همواره افرادی را دارند که بتوانند به نام دولت خلافت دست به عملیات بزنند. داعش در همین مدت کوتاه توانسته است پهنه‌‌‌‌‌ی وسیعی از شمال آفریقا از صحرای سینا در مصر تا بخش های مهمی در لیبی و تونس را تحت نفوذ خود درآورد.

واقعیت آن است که هر چند این «جریان ایدئولوژیک» بخش قابل توجهی از مناطق تحت سیطره خود را از دست داده، اما در عین حال این ظرفیت را دارد که بتواند همواره توسعه و گسترش یابد. اگر بخواهیم وضعیت داعش در عراق و سوریه را مورد ارزیابی قرار دهیم باید بگوییم که از نظرگاه سلفگرایانه جهادی هر دو کشور یک وضعیت مشترک دارند که از آن به «بحران سُنی» تعبیر می شود. شاید پذیرش این موضوع برای بسیاری ناخوشایند باشد اما واقعیت آن است که بزرگترین اشتباهی که می تواند در تقابل با داعش صورت گیرد تمرکز بر رویکردهای نظامی-امنیتی و غافل ماندن از زمینه های سیاسی-اجتماعی است و خطرناک‌تر آنکه بسیاری این جنبه را مسئله ای ثانوی به شمار می آورند.

طی این دو سال همواره این نکته گوشزد می شده است که بازپس‌گیری شهرهای رقه و موصل- دو پایتخت داعش در سوریه و عراق بسیار مشکل و حتی دست نیافتنی است. این گزاره به تنهایی می تواند حاکی از واقعیت‌هایی جدی و تأمل برانگیز باشد. واقعیت آن است که داعش در مناطق تحت سیطره خود به هزاران جنگجویی متکی است که تا پای جان حاضر به جنگیدن در رکاب خلافت داعش هستند. بر پایه میراث بازمانده از آموزه های زرقاوی در عراق، داعش اکنون توانسته است گفتمانی «طائفه ای» در منطقه شکل دهد که بر محوریت یک نگرانی از افزایش نفوذ شیعیان در جهان اسلام استوار است و همچنان نیز با بهره گیری از همین تقابل گفتمانی خود را پابرجا نگاه می دارد.

اگر به فرض بپذیریم که با راهبردها و ائتلاف های مختلف سرانجام «دولت داعش» در موصل و رقه در هم بشکند با این حال این سئوال همچنان مطرح است که سرنوشت هزاران نفر از نیروها و طرفداران این گروه در منطقه چه خواهد دشد. بسیار متوهمانه است اگر بپذیریم که قرار است تمامی ده‌‌‌‌ها هزار نفر از منتسبان به داعش کشته شوند. نهایت کاری که می تواند صورت گیرد آن است که سناریوی انتقال اعضای این جریان از کشوری به کشور دیگر محقق شود.

داعش اکنون هزاران نفر از نسل کودک و نوجوانی را در اختیار دارد که برای آنها برنامه ریزی کرده و می توانند نسل آینده فعال جریان سلفی جهادی در منطقه باشند. واقعیت آن است که اگر قرار است اوضاع برای ریشه کن کردن داعش اینگونه پیش برود نسل آینده سلفیان جهادی در منطقه بسیار جدی تر و افراطی تر از نسل کنونی شکل خواهد گرفت.

با این حال عوامل و زمینه های صعود داعش در هر منطقه متفاوت است. به عنوان مثال شاهد این هستیم که در صحرای سینای مصر گروه «ولایت سیناء» یا انصار بیت المقدس با داعش اعلام بیعت کرده است. واضح است که شرایط در مصر بسیار متفاوت از عراق و سوریه است. فضای منطقه سیناء بیش از آنکه متاثر از تقابل های مذهبی باشد تحت تاثیر کودتای نظامیان علیه دولت اخوان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن منطقه است. لیبی نیز شرایط خاص خود را دارد و اوضاع بی ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور فضای مناسبی برای فعالیت داعش فراهم کرده است.

تجربه نشان داده که اساساً زیرمجموعه های القاعده مثل داعش توانایی بازتولید سریع تیم های فرماندهی جدید را دارند و رهبران جدید نیز البته بسیار خطرناک تر از تیم گذشته خواهند بود. اگر بخواهیم صریح باشیم باید بپذیریم که داعش یک «ظرفیت ایدئولوژیکِ» پایدار دارد که توانسته است چنین توانی از بازتولید را در اختیار داشته باشد به گونه ای که بسیاری از کشورها حتی نسبت به تمامیت ارضی خود نیز احساس نگرانی می کنند. این ظرفیت ایدئولوژیک حتی حاکمان کشوری مثل عربستان سعودی را نیز نگران کرده است. داعش به واسطه افکار سلفگرایانه‌‌‌‌‌ی جهادی توانسته است بخش قابل توجهی از نسل جوان سعودی را تحت تاثیر قرار دهد و از این رو می بینیم که در موارد بسیاری، سخنان ابوبکر بغدادی بر روی عربستان متمرکز بوده است. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که طیف گسترده ای از افکار عمومی منطقه دارای تمایلات و گرایش‌‌‌‌‌های مختلف سلفی هستند. همه‌‌‌‌ی حرف این است که داعش، امروز می خواهد به حاکمان منطقه بگوید که ما نماینده واقعی اندیشه سلفی و مدافع واقعی اهل سنت در منطقه هستیم.

محمد رضا عشوری مقدم.

 

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۹ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

انهدام سیلوهای منبج در حمله هوایی ائتلاف طی عملیات پشتیبانی از پیشروی نیروهای کرد

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شهدای حزب الله لبنان در نبردهای جنوب حلب

شهدای حزب الله لبنان در روزهای اخیر که در درگیری با عناصر گروه های مسلح در حومه جنوبی استان حلب شهید شدند.

شهدایی که تا آخرین لحظه جنگیدند.

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۲ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید مهدی بیدی

مهدی بیدی از رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) سپاه تهران در نبردهای استان حلب سوریه به شهادت رسید.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید اسدالله ابراهیمی / فاطمیون

اسدالله ابراهیمی از فرماندهان لشکر فاطمیون در نبردهای استان حلب سوریه به قافله شهدا پیوست

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

نقشه از آخرین وضعیت در جنوب حلب / خلصه ، برنه ، زیتان بدست تروریست ها افتاد

نقشه با کیفیت (1.2 مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/356a/06prbbhooiid2ptzg.jpg

قبل از سقوط حلصه ، برنه و زیتان تخلیه شده بودند ..

هدف نهایی تروریستها از عملیات در این محور رسیدن به جبل عزان و تصرف آن هست . مسلحین شانسی برای ورود به حلب از سمت جنوب و غرب ندارند ، تنها راه ممکن برای ورود به شهر حلب (بصورت گسترده) و تصرف شهر حلب ، رسیدن به جبل عزان و برگردان وضع به دو سال پیش هست ...
نبردهای تل عزان ..

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۶ ۱۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

سومین شهید حزب الله در نبرد با تروریست های داعشی در عراق / شهید محمد زهیر

محمد زهیر از رزمندگان حزب الله لبنان ساعتی پیش در عملیات آزادسازی شهر فلوجه شهید شد.

این شهید سومین شهید حزب الله در نبرد با تروریست های داعشی در عراق است.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

تیپ 92 از لشکر 17 نیروی زمینی عراق در حال اعزام از تکریت به سمت شرقاط

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۱ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

اعزام نیرو به مخمور جهت عملیات در محور شرقاط

با توجه به تحرکات نیروهای ارتش در این محور میشه گفت که یکی از گزینه های احتمالی برای عملیات ضد داعش همین محور باشه.

در صورت تسلط نیروها بر این منطقه، زمینه برای قطع میسر پشتیبانی دواعش حاضر در جنوب استان کرکوک و عملیات احتمالی برای پاکسازی مناطق جنوبی استان نینوا آماده میشه.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

خلصه سقوط کرد

براساس ادعای النصره روستاهای خلصه و زیتان و برنه در حومه جنوبی استان حلب بعد از چهار روز درگیری شدید سقوط کردند.

خلصه تایید شدست اما هنوز از برنه و زیتان  تصویری منتشر نکردند .

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۷ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

جئناکم من کربلاء ، این وعدکم ؟؟

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

کارت های شناسایی سه تن از فرماندهان کشته ی شده ی تروریستها در نبرد ارتفاعات اشنویه

کارت های شناسایی سه تن از فرماندهان گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان که در ارتفاعات شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی به دست رزمندگان سپاه پاسداران به هلاکت رسیدند.

در این درگیری 12 تن از تروریست های حزب دموکرات کشته شدند که جنازه همه آنها به دست رزمندگان سپاه افتاد.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۰ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

روزی روزگاری در شهر فتنه و تروریست پرور یعنی فلوجه

روزی روزگاری در شهر فتنه و تروریست یعنی فلوجه مردم علیه دولت آشوب کردند.

و شعارهایی علیه شیعیان و دولت میدادند.

یکی از همین شعارها این (قادمون یا بغداد) بود یعنی بغداد ما می آییم و تو را پاک میکنیم.

این شعار و شعارهای دیگری بود که در فلوجه علم شد و اهل سنت عراق را به آغوش داعش کشاند ولی هم اکنون این بچه های بغداد و جنوب عراق هستند که وارد فلوجه شدند.

این یعنی شکست فکر داعش در عراق...

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۰۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

حضور نماینده ارتش آزاد در کنفرانس هرتسلیای اسراییل / داعش نباید شکست بخورد ..

عصام زیتون که به عنوان نماینده ی ارتش آزاد در کنفرانس هرتسلیای اسراییل شرکت کرده است، هدف از حضورش را جلب حمایت اسراییل از ارتش آزاد سوریه عنوان کرد.

این در حالی است که، *هرتسی هلیفی، رییس اداره‌ی اطلاعات نظامی اسراییل، در کنفرانس هرتسلیا گفت «سه ماه گذشته سخت‌ترین دوران داعش از زمان تشکیلش بوده است...اسراییل نمی‌خواهد جنگ سوریه با شکست داعش و خروج قدرت‌های بزرگ به پایان برسد و با ایران و حزب‌الله قدرتمندتر مواجه شویم، و بر ما واجب است که تلاش کنیم [سوریه] به چنین وضعیتی منتهی نشود».

آموس گیلعاد، مدیر امور سیاسی-نظامی وزارت دفاع اسراییل هم ایران را تهدید حیاتی علیه اسراییل دانسته و درباره‌ی توافق هسته‌ای و روابط ایران-حزب‌الله گفته «نباید فریب سکوت [ایران] را بخوریم، حتی اگر 15 سال دیگر ادامه داشته باشد. روحیه‌ی ایران با وجود درگیری در سوریه عالی است و تا جایی که می‌توانند به حزب‌الله سلاح می‌رسانند».

صحبت‌های هلیفی حداقل یک بار دیگر هم از طرف مقامات اسراییلی تکرار شده است.

مایکل اورن، سفیر سابق اسراییل در آمریکا و نماینده‌ی فعلی کنست، دو سال پیش بعد از سقوط موصل و رسانه‌ای شدن فعالیت‌های داعش در عراق گفته بود «اگر قرار است شر کوچک‌تر را انتخاب کنیم، شر کوچک‌تر در برابر شیعه‌ها، سنی‌ها هستند...سنی‌ها دارند با نایبان ایران می‌جنگند...از دیدگاه اسراییل، اگر قرار است شری پیروز شود، کاش شر سنی پیروز شود».

*مطلب از سهیل جان نثاری

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

حمله ی مجدد جبهه النصره به خلصه / خبر کوتاه

النصره اعلام کرده حمله نهایی برای کنترل بخش جنوبی خلصه رو آغاز کرده.

حدود نیمی از خلصه طی حمله قبلی النصره به کنترل این گروه تروریستی در اومد.

در صورت سقوط خلصه، برنه و مخصوصا زیتان در وضعیت سختی قرار میگیرن.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

حیدر العبادی در نطق تلوزیونی رسما فلوجه رو آزاد شده معرفی کرد + نقشه

وضعیت میدانی فلوجه بصورت نقشه ی زیر هست ، بیمارستان و مرکز دولتی در دست نیروهای عراقی..

حیف این یک سال که به امید خروج مردم عملیات متوقف شد؛ دقیقا ماه رمضان سال پیش بود که حشد با اصرار عملیات رو مقداری جلو برد.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۶ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

گردان ازبکها / تروریستهای خارجی حاضر در عراق

این گردان یکی از مهمترین و مؤثرتین گردانهای داعش هست که در فلوجه با ارتش عراق جنگید.

گردان ازبکها متشکل از ازبکستانی های هست که در اکثر عملیتهای مهم در عراق شرکت داشتند.

الحمدلله اکثر افراد این گردان به درک واصل شدند.

چیزی به آزاد سازی کامل شهر فلوجه نمانده.

برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید.

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا