در پی افشای حدود 500 هزار برگ سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی توسط سایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، وزارت خارجه عربستان به جای ارائه توضیح به شهروندانش، به تهدید و هشدار به آنان آنها بسنده کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به انتشار حدود نیم میلیون قطعه سند از مکاتبات و پیام‌های محرمانه مخابره شده از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا، شهروندانش را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده برحذر داشت.

روز جمعه (دیروز) 19 ژوئن، سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد که ساعت 13 به وقت گرینویچ اسنادی متعلق به عربستان سعودی شامل نیم میلیون سند را از وزارت خارجه این کشور منتشر کرده که شامل تلگراف‌ها و نامه‌های محرمانه سفارتخانه‌های مختلف این کشور در سراسر جهان است.

این اسناد همچنین اسنادی از نهادهای مختلف دیگر از جمله وزارت کشور و اطلاعات عربستان را شامل می‌شود.

به گزارش وبگاه خبری «سبق» عربستان، وزارت خارجه عربستان سعودی صبح امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: هموطن هوشیار، از ورود به هر سایتی با هدف دستیابی به اسناد یا اطلاعات فاش شده که احتمالا نادرست و با هدف ضربه زدن به امنیت ملی منتشر شده باشند، پرهیز کن.بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان افزود: هموطن عزیز، هر گونه اسنادی که ممکن است جعلی و دشمنان وطن را به تحقق اهدافشان کمک می‌کند، منتشر نکن.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است».