تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۱۹۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد

به گزارش «انتخاب»، معاون وزیر امورخارجه ایران روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن قریب الوقوع است.

این سخن وی نشان می داد گفتگوهایی در این زمینه در جریان است. البته این مقام ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
 چندین روز پیش محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در یادداشتی برای نیویورک تایمز از ضرورت وجود عزم سیاسی بیشتر برای متوقف کردن درگیری ها در یمن خبر داد. کاملا روشن است که ایران احساس می کند بخشی از تحولات جاری در یمن است و می کوشد بخشی از تلاشها برای پایان دادن به حملات یمن باشد.
ایران به شدت از مسائل جاری در یمن و حملات هوایی عربستان سعودی در یمن انتقاد کرده است. با همه این اوصاف، به نظر می رسد پشت پرده تلاشهایی از جانب ایران برای پایان دادن به جنگ در یمن درجریان بوده و گفتگوهایی در حالی پیگیری بوده است باآنکه مقامات ایرانی سخنان شدیداللحنی درباره عربستان سعودی مطرح کرده اند.
براساس این گزارش، ظاهرا رایزنی هایی بین عربستان سعودی و ایران و دیگر کشورهای منطقه در این زمینه درجریان بوده و ترکیه و عمان تسهیل کننده گفتگوهای ایران و عربستان سعودی در این باره بوده اند.

منبع :انتخاب
توضیح :
لازم به ذکر است که علی رغم ابراز امیدواری و اعلام موافقت طرفین هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای آغاز آتش بس سه روزه به طور رسمی اعلام نشده .
پیشتر جراید از روز پنج شنبه به عنوان روز آغاز آتش بس یاد کرده بودند اما برخلاف این گمانه زنی ها درگیریها و حملات هوایی  همچنان ادامه دارد ..

۳۰ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۲ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات موصل؛ روز چهارم

روستای مهم برطله توسط ارتش پاکسازی شد.
چندین روستای کوچک تر در محور بعشیقه پاکسازی شدند.
پیشروی های محور قیاره به نقشه اضافه شد.

با اینکه پیشرویهای اطراف موصل طی این چند روزه کمی کمتر از انتظاره اما پیشروی ارتش در شمال قیاره (که به تازگی به نقشه اضافه شدند) نوید این رو میده که محاصره موصل سرعت بیشتری بگیره.
در این محور، وجود کوه ها در جنوب غربی موصل میتونه موضع بسیار خوبی برای تحکیم محاصره باشه.
.
نقشه با کیفیت: http://www.mediafire.com/convkey/d7ab/i69x2gltbab8pbnzg.jpg

۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۲:۰۸ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

استفاده ائتلاف از بمب های فسفر سفید ضد مواضع شهری در عملیات موصل

۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۰ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

پس از مصالحه در "معضمیه" وضعیت تصفیه ی دیگر مسلحین دمشق چه خواهد شد

دیروز مرحله اول خروج تروریست هایی که مایل به رسیدگی به اوضاعشان نیستند و میخواهند به ادلب بروند اجرا شد ودر 38 کاروان اتوبوس های سازمان ملل قریب به 1800(700 نفر تروریست بهمراه خانواده هایشان) نفر از تروریستهایی که غالب آنها در معضمیه فعالیت داشتند و باقی بعد از عملیات ارتش سوریه در داریا وکفرسوسه  به معضمیه فرار کرده بودند، به سمت ادلب راهی شدند.
در ساعات آینده مرحله دوم این خروج و تسلیم تروریست ها اجرا میشود و به این ترتیب با ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهرک و اتمام بازرسی ها راه های این شهرک باز شده و حیات طبیعی به این محله باز میگردد و 5 هزار نفر ساکن این محله نفس راحتی میکشند.

در همین حال که همه منتظر اجرای مرحله دوم این توافق ها هستند، توافق برای سایر مناطق  از جمله  منین ، برزة ، القابون  و بعد از پیرزوهای های ارتش سوریه در غوطه غربی در شهرک  زاکیة ،در حال رسیدن به نتیجه نهاییست زیرا مشاهده میشود که علایم آنچه در الهامه و قدسیا اتفاق افتاد در این مناطق نیز دیده میشود.

در حال حاضر زمان مناسبی برای اظهار نظر در مورد توقف درگیری ها و توافق احتمالی در دوما نیست چرا که این شهر از بزرگترین مقرهای تروریست های جیش الاسلام است و هنوز ارتش سوریه به تمامی دروازه های این شهر نرسیده.
شکی نیست که کفه ترازوی قدرت در غوطه های شرقی و غربی به نفع ارتش سوریه است و موفقیت در توافق های داریا و قدسیا و الهامه موجب تسری این توافق به سایر مناطقی شده که در گذشته با نام حلقه آتش (طوق النار) برای تهدید پایتخت از آنها یاد میشد.

۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۴ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

قبایل هفتگانه خولان به مرز سعودی برای جنگ اعزام خواهند شد !

قبایل هفتگانه خولان از ابتدای جنگ یمن اعلام بیطرفی کرده بودند و خود را در جنگ  بین انصار الله و هادی بی طرف میدانستند ،
حتی وزیر کشور دولت مستعفی که از قبیله آل الرویشان یکی از قبایل هفتگانه بود هم پس از انقلاب انصار الله در صنعا ماند و به هادی نپیوست اما با انصار الله هم همکاری نکرد .
اما صنعا آبستن حوادثی بود که موجب شد جنگجویان خولان که در یمن به باهوشی و جنگاوری معروف اند بر ضد آل سعود بسیج شوند وآن حادثه بمباران مجلس ترحیم پدر وزیر کشور سابق وزعیم آل الرویشان ،یکی از قبایل هفتگانه خولان بود که موجب کشته و زخمی شدن صدها نفر شد .
بر همین اساس گفته شده شورای قبایل خولان با تشکیل جلسه ای در خصوص  اعزام نیرو به مرزهای سعودی جهت مبارزه با متجاوزان سعودی تصمیم گیری خواهند کرد .
البته در باره این تصمیم اخبار ضد و نقیض فراوانی به گوش می رسد ولی بیشتر خبر گزاری های یمن خبر از موافقت سران قبایل جهت ارسال نیرو به مرزها خبر میدهند ،
کارشناسان مسایل یمن ورود قبیله خولان به جنگ به نفع انصار الله را برگ برنده ای مهم برای انصار الله قلمداد کرده اند .

۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار یمن ـ روز 209+366

1) مراسم عاشوراء با حضور گسترده مردم در خیابان ستین صنعاء برگزار شد. در یکی دو دهه اخیر، فرهنگ عزاداری در دهه اول محرم در میان شیعیان زیدی، پررنگ تر شده است. پیش از این، شیعیان زیدی در روز عاشوراء فقط مراسم سخنرانی برپا کرده و به ذکر مصیبت اهل بیت امام حسین (ع) در این روز می پرداختند.

2) عربستان نتایج اولیه کمیته تحقیقات جهت بررسی دلایل جنایت هولناک در مراسم عزای آل الرویشان را پذیرفت. بنابر نتایج این بررسی ها، اطلاعات غلط که از طرف ستاد ارتش هادی دریافت شده بود دلیل اصلی این بمباران اعلام شده است. در این گزارش آمده یکی از افسران عملیات، گرای مجلس عزا را به عنوان محل تجمع فرماندهان انصارالله ارسال و اصرار کرده قبل از خروج فرماندهان از این محل، سریعا بمباران شود. قرار است امروز شیوخ قبیله خولان موضع خود را درباره نتایج این تحقیقات اعلام کنند. آل الرویشان وابسته به قبیله خولان است. در همین رابطه، المقدشی رئیس ستاد ارتش هادی و حطروم رئیس استخبارات ارتش در استان مأرب برای بازجویی به عربستان فراخوانده شده اند.

3) نمایندگان انصارالله و المؤتمر در مذاکرات کویت که برای بازگشت به صنعاء در مسقط حضور داشتند پس از دو ماه با هواپیمای عمانی به صنعاء بازگشتند. این هواپیما، تعدادی از مجروحان مراسم عزای آل الرویشان را از صنعاء به مسقط منتقل کرد.

4) نیروهای هادی با حمله به نقطه مرزی البقع در شمال شرق صعده، ساختمان اداری، پاسگاه و گمرک مرزی را تصرف کرده و در منطقه کتاف مقداری پیشروی داشتند. در مقابل، نیروهای انصارالله خود را برای پاتک و عقب راندن نیروهای هادی آماده می کنند. در میان نیروهای هادی، برخی از سلفی های دماج و همچنین تعدادی از نیروهای جنوبی حضور دارند. درگیری های شدید در این منطقه جریان دارد.

5) درگیری ها در صرواح ادامه دارد و نیروهای انصارالله همچنان مقاومت می کنند و مانع پیشروی نیروهای هادی بسوی خولان شده اند.

6) ده روز پیش، منطقه الغیل در استان الجوف به تصرف نیروهای هادی درآمد. نیروهای انصارالله قبل از ورود به صنعاء، در منطقه الغیل حضور نظامی داشته اند.

7) درگیری در محورهای نِهم، الجوف، میدی، تعز و مرزهای عربستان همچنان ادامه دارد.

پیربداغی

۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۴:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

کودک سوری فلجی که پاهای خود را هم از دست داد ؛ رسانه های کثیف

محمد، کودک 6 ساله سوری در بخش غربی حلب که به صورت مادرزادی بدون دو دست به دنیا آمده بود، بر اثر انفجار مینی که گروه های جهادی کار گذاشته بودند دو پای خود را هم از دست داد.

چند هفته پیش عکسهای وی رو در بیمارستان کار کرده بودیم.

در دنیای امروز این رسانه ها هستند که برای مردم عادی و بی خبر تعیین میکنند که بر چه کسی گریه کنند و اندوهناک شوند و یا چه چیزی درست و چه چیزی غلط است ...

این روزها رسانه های استکبار مدام در حال پخش خبرهای بمباران و ... در شرق حلب هستند درحالی که خبرهای طرف دیگر جنگ کاملا بایکوت شده ؛ و اخبار جنایتهای مسلحین بصورت کامل سانسور میشود .

مراقب فریب کثیف رسانه های استکبار باشید !

و

با انصاف باشیم ..

۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۴:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات موصل ؛ روز سوم / نقشه اصلاح شد

با مشخص تر شدن وضعیت درگیریها در سه روز گذشته، پیشروی ارتش عراق باز هم کمتر از تخمین هاست...

در محور جنوبی که حرف از پیشروی ارتش تا حمام علیل بود، مشخص شده که ارتش دو روز هست که در حومه روستای عباس رجب زمینگیر شده و علیرغم محاصره این روستا، به دلیل مین ها نمیتونه وارد روستا بشه.

در محور شرقی هم که حرف از پاکسازی بعشیقه بود،‌ بعد از سه روز هنوز مدرکی از ورود به این روستا منتشر نشده.

در واقع پیشرویهای این سه روز هم برای ارتش و هم برای پیشمرگه در روستاهایی بوده که ماه هاست به دلیل واقع شدن در خط درگیریها، عملا خالی از نیروهای دو طرف بودن...

سیاست ارتش همیشه پیشروی آهسته و پیوسته با تلفات کم بوده، باید منتظر بود و دید آیا ارتش حاضره که چند ماه بیشتر عملیات رو طولانی کنه یا در فازهای بعدی عملیات،‌ به صورت گسترده و برق آسا حمله خواهد کرد.

پیشبینی بنده 4 تا 8 ماه درگیری برای رسیدن و پاکسازی موصل هست..

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/781b/cp3e3cfe8b34qdtzg.jpg

۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۲:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت نظامی در غوطه شرقی دمشق / نقشه

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/6d36/sl7824tipz4r678zg.jpg

۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۱:۵۶ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

گزارش میدانی از الریحان در غوطه شرقی دمشق

هنوز درگیریها در الریحان ادامه دارد ..

مسلحین بشدت مقاومت میکنن زیرا سقوط الریحان باعث سقوط اهرم فشارآنها در تل صوان و تل کردی میشود و پس از الریحان ارتش سوریه به دروازه های دوما یعنی لانه جیش الاسلام میرسد .

در حال حاضر وضعیت در روستا و منطقه الریحان 50/50 بین ارتش و مسلحین است .

۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۱:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

روز مصالحه ها در سوریه ؛ دمشق و حلب

حلب:

امروز خیابانهای غرب حلب شاهد حضور اتوبوس های سبزرنگ در نزدیکی خط تماس با محلات تحت کنترل مسلحین بود.

آتش بس و آخرین مهلت روس ها به مسلحین برای خروج مسلحین و همچنین غیرنظامیان ساعت 4 بعد از ظهر فردا به پایان خواهد رسید.

برگه هایی توسط بالگردها روی محلات شرقی پخش شده و در آن محل معابر امن و چگونگی افراد به طور کامل توضیح داده شده است.

ریف دمشق ؛

معضمیة الشام:

خروج آخرین گروه مسلحین و خانواده هایشان از معضمیه الشام به سمت ادلب. تاکنون 1100 نفر خارج شده اند و همچنان اتوبوس ها در حال خارج کردن آخرین گروهها هستند.

انتظار می رود شهر معضمیة الشام با جمعیت بیش از 250 هزار نفر از فردا به طور کامل در کنترل دولت سوریه قرار بگیرد.محله قابون:

مسلحین محله قابون در شمال جوبر نیز امروز طی توافق مصالحه با خانواده هایشان از این منطقه خارج و به ادلب منتقل خواهند شد تا به احتمال زیاد این محله نیز به طور کامل تحت کنترل دولت قرار بگیرد.

۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۷ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اعلام آتش بس ۷۲ساعته دریمن

اسماعیل ولد شیخ امروز به رسانه ها خبر از توافق درخصوص برقراری یک آتش بس هفتادو دو ساعته و قابل تمدید انسان دوستانه برای کمک به ارسال کمکهای پزشکی و غذایی داد،
او تاکید کرد همه طرفها و احزاب بر این آتش بس براساس مفاد آتش بس ده اکتبر گذشته توافق کرده اند و او از آنان خواسته که به مفاد آن احترام بگذارند .

۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عراق در مسیر همگرایی ؛ دیدار فرماندهان گروهها و جریانات حشد الشعبی با مقتدی صدر

روند تحولات سیاسی مانند نظامی و میدانی در عراق در مسیر بهبود و پیشرفت قرار دارد.

امروز فرماندهان گروهها و جریانات حشد الشعبی شامل هادی العامری، ابومهدی المهندس، قیس خزعلی و اکرم کعبی به دیدار مقتدی صدر رفتند و پس ازتبادل نظر و گفتگو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند. از صحبتهایی که در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد می توان نتیجه گرفت که تفاهم خوبی بین گروههای مقاومت عراقی حاصل شده که حاصل آن می تواند همگرایی سیاسی در عراق چه اکنون در نبرد برای پاکسازی داعش از عراق و چه در آینده سیاسی عراق در مباحثی مانند مبارزه با فساد موثر باشد.

قاعدتا با پیوستن بقیه گروهها و جریانات سیاسی عراق مانند علمای اهل سنت، عشایر عراق، اقلیتهای ترکمان، آشوری و غیره و نیز جریانهای صدر و خویی به این حرکت، جبهه ی واحد و مستحکمتری در مقابل جریانات داخلی و خارجی التهاب آفرین در این کشور ایجاد کند.

آنچه امروز در این دیدار رخ داد تقویت همگرایی و اتحاد به جای تفرقه و مناقشاتی که در طی سالیان متمادی گریبان گیر فعالان سیاسی عراق بود ، چیزی که بیش از پیشرویهای میدانی در نبرد موصل حاکمان ریاض و دوحه و بالاتر از آنها غرب را نگران خواهد کرد.

۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات موصل ؛ روز دوم

امروز خبر خاصی در منطقه موصل نبود.
بیشتر وقت صرف تثبیت مواضع دو طرف شد.
گفته میشه پیشرویهایی به سمت بخدیدا انجام شده و نیروهای ارتش به کنار شهر رسیدن.
یه سری پیشرویهایی که دیروز به سمت حمام علیل گفته میشد که صورت گرفته، تایید نشد.
.
قرمز : پیشرویهایی که توسط ارتش انجام گرفته
زرد : پیشرویهایی که توسط پیشمرگه صورت گرفته

نقشه با کیفیت: http://www.mediafire.com/convkey/82f0/vl1zwbhgt2c0vfhzg.jpg

۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار یمن ؛ پیشروی هادی در شمال یمن

سرانجام پس از هفته ها درگیری شدید ،بین انصار الله و نیروهای یمنی اعزام شده به مرز سعودی در منفذ بقع ،بازار بقع و پادگان لواء ۱۰۱ امروز به دست نیرو های هادی سقوط کرد.

هواپیماهای سعودی که با رکورد بیست و پنج حمله هوایی پی درپی در یک روز ، توانستند سرانجام مقاومت مدافعان را درهم شکسته و آنان را مجبور به عقب نشینی کنند ،لازم به ذکراست این منطقه بیابانی در مرز شمالی استان صعده و نجران قرار دارد که مدتها در اشغال نیروهای سعودی بود و تازگی به دست انصار الله آزاد شده بود اما ،مجددا سقوط کرد.

۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عکس جالب، لشکر 6 زرهی ارتش مصر

۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۳:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

انهدام کاروان داعش در راوه، مناطق مرزی استان الانبار عراق

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۳ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

انفجار کمربند فرد انتحاری طی درگیری زنده در عملیات موصل

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۳:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بغداد، سفارت ترکیه؛ تجمع اعتراضی مردم به سیاست های تجاوزگرانه ترکیه

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

قدسیا ؛ تجمع مردم در حمایت از دولت سوریه و حزب بعث

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اولین شهید ارتش عراق در عملیات موصل

حسن تقی الترکمانی، از نیروهای تیپ 92 تلعفر.
چند روز پیش در مورد ماهیت این تیپ و شیعه ترکمانی بودن اکثر نیروهاش گفتیم .

۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار تکمیلی شمال حماه ؛ تثبیت معردس

ارتش سوریه دو پاتک مسلحین برای بازپس گیری معردس را دفع و موفق به تثبیت این شهرک شد.

مسلحین در پاتک دوم که سنگین تر از هجوم شب گذشته بود به بخش شمالی شهرک وارد شدند اما امروز پس از تحمل خسارات و تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

فیلم ضمیمه شده تقطیع شده از فیلم کامل هدف قرار گرفتن نیروهای ارتش سوریه با موشک تاو شلیک شده توسط جیش العزة (زیر مجموعه ارتش آزاد) در منطقه ای بین معردس و صوران هست.

با این که تجمع در فضای باز انجام نشده ولی مشخصا در روستاهای با بافت غیر فشرده و ساختمانهای کوتاه احتمال رصد شدن و هدف قرار گرفتن تجمعات وجود داره.

عبدالغنی جاروخ خبرنگار میدانی ارتش سوریه ضمن تایید این اتفاق در روز گذشته، اعلام کرد این حمله تلفات جانی نداشته اما 8 نفر از نیروهای ارتش مجروح شدند.

۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

گزارش برادرمون جمیل قزلو از شهرک الهامه در ریف شمالی دمشق

راهپیمایی اهالی و سخنرانی شیوخ و وجهای شهر در حمایت از مصالحه و برقراری مجدد کنترل دولت بر شهر

۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات موصل ؛‌ نتایج روز اول

حدودا 20 روستای کوچک و بزرگ در شرق و جنوب موصل پاکسازی شدند.
در جنوب موصل؛ عمده نیروی عمل کننده ارتش عراق بودند که در محور خضیر تا جنوب حمام علیل پیشروی کردند.
در شرق موصل، عمده نیروی عمل کننده پیشمرگه بودند که در محور برطله و بعشیقه پیشروی کردند و بعشیقه رو در ساعات اولیه پاکسازی کردند و تا محیط برطله پیشروی کردند.

پیشمرگه اعلام کرده که با 4000 نیرو در این عملیات شرکت کرده اما با توجه به پیشروی ها مطمئنا نیروی بیشتری وارد معرکه کرده.
مقامات اقلیم در مورد شرکت در عملیات هنوز با شیطنت اظهار نظر میکنند. اونها اعلام کردند که ارتش عراق بدون کمک نیرویهای دیگه رمادی رو پاکسازی کرده و بدون پیشمرگه هم میتونن موصل رو پاکسازی کنند تا به این وسیله راه خروج خودشون رو در درگیریهای جدی شهری موصل باز گذاشته باشن.
هرچند که از طرف دیگه مشخصه که علاقه زیادی به کنترل درآوردن مناطق اطراف موصل دارند.

نیروی هوایی ائتلاف در عملیات شرکت دارند و در بعضی مواضع توپخونه نیروهای فرانسوی و احتمالا آمریکایی در حال پشتیبانی از عملیات است.
هنوز نیروهای ارتش ترکیه در بعشیقه حرکتی انجام نداند.

نقشه با کیفیت: http://www.mediafire.com/convkey/f4ae/817jabueja552q5zg.jpg

در محور قیاره چند روستای کوچک و روستای بزرگ هود در شمال قیاره پاکسازی شد .

۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۱:۲۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت شمال حلب ؛ 26 مهر 95

نقشه با کیفیت :  http://www.mediafire.com/convkey/11d2/yxlritt3oj2srlvzg.jpg

با پیشرویهای صورت گرفته توسط ارتش آزاد بعید به نظر میرسد که کردها قصد داشته باشند به الباب نزدیک بشوند و یا توان اینکار را داشته باشند.

اما حالا الباب یکی از اهداف اصلی نیروهای تحت حمایت ترکیه است .

در آخرین بیانیه ارتش آزاد عنوان شد که یکی دیگر از اهداف عملیات ،شکستن محاصره حلب از سمت شمال شهر نیز میباشد . از طرف دیگر این امر هم بعید به نظر میرسد چرا که پیشرویهای صورت گرفته در شمال استان حلب ، با چنین نیروهای کم تعداد و محدود ارتش آزاد بیشتر به یک توافق سیاسی شاید کوتاه مدت روسی-ترک شبیه باشد تا یک پیشروی متکی بر قدرت نظامی .
البته تجربه میدان نبرد در سوریه نشان داده است که مسلحین هیچگاه بصورت کامل پایبند و متعهد به پشتیبانان خود نبوده اند و انجام هر عمل خودسرانه ای قابل تصور است .

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۳۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات موصل ؛ اخبار کوتاه از عملیات موصل

10 روستا در محور شوقلی و بخدیدا پاکسازی شدند.

روستای بزرگ بعشیقه پاکسازی شد.

این روستا در کنار کمپ نیروهای ترکیه در کوه بعشیقه هست ولی نیروهای ترکیه حرکتی انجام ندادند.

فعلا محورهای پیشمرگه عملیات رو شروع کردند و روستاهای پاکسازی شده زیر پرچم اقلیم پاکسازی شدند.

محورهای شمالی(سد موصل) و جنوبی (قیاره) هنوز خاموش هستند.

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۶:۰۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شهادت حاتم حمادة معروف به حاج علاء

حاتم حمادة معروف به حاج علاء از فرماندهان حزب الله اهل روستای القماطیة لبنان در نبردهای جنوب حلب به شهادت رسید.

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۶:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

واکنش انصار الله به طرح آتش بس سعودی آمریکایی

سخنگوی رسمی انصار الله در واکنش به طرح آتش بس سعودی آمریکایی اعلام کرد ،فقط در صورت پایان یافتن کامل حملات هوایی و دریایی و زمینی به مردم یمن و رفع حصر دریایی و هوایی و امکان ارسال کمکهای انسان دوستانه به یمن حاضر به پذیرش آتش بس و مذاکره ایم در غیر این صورت انجام مذاکرات وقت تلف کردن است .

گزارش المسیره از تلاش نافرجام سعودی برای باز پس گیری مناطق الشرفه و جبال شبکه در نجران :

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عراق،‌ شروع رسمی عملیات موصل به دستور حیدر العبادی

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۰:۳۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند ؛ شهید سعید بیاضی زاده


چِقَدَر
بچه حزب اللهی ها
کم طاقت شده اند
بعد ارباب
ماندن سخت شده

شهید مدافع حرم حجت الاسلام سعید بیاضی زاده



۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۰:۳۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا