حلب دیروز و دیشب شاهد سنگین ترین حملات مسلحین بعد از حمله ی نافرجام چند ماه قبلشون به حندرات بود. با این تفاوت که این بار مسلحین 3 جبهه رو همزمان مشتعل کردن :

در جبهه ی راشدین که اهمیت استراتژیکی کمتری داره،مسلحین النصره و حرکت نورالدین زنکی موفق شدند 4 ساختمانی که ارتش در آن مستقر بود رو بگیرند. پس از دو بار دست به دست شدن و تخریب کامل 2 تا از ساختمانها که منجر به شهادت 2 نفر از رزمنده های شیعه اهل نبل و الزهرا شد،نیروهای حزب الله سوریه 2 ساختمان دیگه رو قبل از تخریب کامل تخلیه کردند تا به این ترتیب شهرک راشدین که در غرب حلب جدید قرار داره به طور کامل به دست مسلحین بیفته.

مسئولیت حفظ این ساختمانها به مدت حدود 400 روز به عهده فلسطینی های لواء قدس بود که پس از بمباران شدید این منطقه ی کوچک، عقب نشینی کردند و تنها حزب الله سوریه و عراقی های حرکت نجباء در آن منطقه تا لحظه سقوط مقاومت کردند.

بنابراین خط تماس جدید بین راشدین شمالی و بحوث علمیه قرار گرفت.

یکی از جبهه های خطرناک،جبهه الخالدیه بود که حمله سنگین مسلحین با پشتیبانی قوی آتش ارتش و فرستادن نیروی کمکی دفع شد.

گزارش امشب شادی حلوه از خالدیه بازگشت آرامش به این جبهه رو نشون میده.

مهمترین درگیری در باشکوی بود که کاملا در اختیار نیروهای شیعه است.مسلحین به محیط شمالی روستا نفوذ کردند و سه ساختمان در قسمت شمالی آن شامل ساختمان موسوم به ساختمان افغان رو تصرف کردند. فیلم گزارش فراس الحلبی گزارشگر مسلحین که ادعا می کرد از داخل روستا گزارش میگیره و مسلحین بر بخش های وسیعی از باشکوی مسلط شدن و به سمت دوارالزیتون در حرکتند،به احتمال زیاد مربوط به حومه ی شمالی باشکوی هست. نیروهای شیعه مستقر داخل باشکوی تا اواخر غروب دیروز عنوان کردند مسلحین هنوز موفق به ورود به روستا نشدن.