تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۲۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

سخنرانی رهبر انصار الله به مناسبت عید ولایت

رهبر انصار الله ضمن تبریک عید غدیر ،در سخنرانی خود به مناسبت این روز  از مردم خواست برای مقابله بااقدام هادی برای انتقال بانک مرکزی به عدن و سوءاستفاده از آن ،به شعب بانکها رفته و با افتتاح حساب علاوه بر تقویت بانک مرکزی صنعا ،مخالفت خود را با انتقال آن اعلام دارند .
او گفت برای ما که همواره سعی کرده ایم استقلال بانک مرکزی حفظ شود و حقوق تک تک کارمندان دولت سر وقت پرداخت شود فرق نمی کند که بانک مرکزی در صنعا باشد یا حتی خارج کشور٬ مساله حفظ استقلال بانک مرکزی است زیرا آنان میخواهند با کنترل در آمد های نفتی از آن برای مقاصد شان استفاده کنند ،
او همچنین در پایان سخنانش به مردم استانهای جنوبی عربستان اعلام کرد که شما برادران ما هستید ما با شما دشمنی نداریم ،دشمن ما آل سعود است ،ما می دانیم که شما تحت ستم آل سعود زندگی می کنید و آنها با شما و مردم شرق عربستان مانند شهروندان درجه دوم حتی درجه دهم رفتار می کنند .

۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

حمله به کاروان هلال احمر.. گمانه زنی ها

روز گذشته کاروان کمکهای هلال احمر سوریه با هماهنگی یونیسف، دولت سوریه و مسلحین حین انتقال کمکها به سمت شهر حلب در شهر اورم کبری مورد حمله قرار گرفت.

این کاروان شامل 31 کامیون و تریلی بود و در این حمله 25 خودرو منهدم و 12 نفر کشته شدند.

اولین ویدیوی منتشر شده از طرف مسلحین شامل لحظات آتش گرفتن محموله ها بود و صحبتهای مسلحین روی فیلم که علاوه بر شعار الله اکبر از بالگردهای ارتش سوریه اسم می بردند که 8 بمب بشکه ای را روی کاروان را رها کرده اند.

با توجه به دقت پایین بمبهای بشکه ای و اثر تخریبی و موضعی شدید روی محل انفجار، امکان هدف گیری کاروان خطی از خودروها توسط بمبهای بشکه ای که چند متر خطای طبیعی دارد بدون بر جای ماندن حفره های بزرگ تقریبا غیر ممکن است. کلاه سفیدها (که در پستهای گذشته به آنها پرداختیم) طبق معمول جزو اولین گروههایی بودند که بر سر صحنه حاضر و به سیاق معمول خود گزارش تهیه کردند.

مدعای بعدی مسلحین به ترتیب حمله هوایی ارتش سوریه و روسیه بود.

اولین واکنش دولت سوریه و روسیه تکذیب حضور جنگنده هایشان در حمله هوایی به کاروان هلال احمر بود. ایگور کونشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاروان , توسط نیروی هوای سوریه و روسیه بمباران نشده است .که روسیه توسط هواپیمای بدون سرنشین کاروان گروه کمک رسانی را دنبال می کرده است اما نه دولت سوریه و نه روسیه هیچ عملیات هوایی در ان زمان در ان منطقه نداشته اند. او افزود که این فقط روسیه نبود که از از محل کاروان کمک رسانی اطلاع داشت بلکه مسلحین هم از محل حرکت کاروان کمک رسانی مطلع بودند .

وزارت دفاع روسیه گفته که تا ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه (به وقت روسیه ) ۱۰:۴۰ مبدا گرینویچ , که کاروان به مقصدش رسیده بود , روسیه کاروان را دنبال کرده . اما بعد از ان , زمانیکه کاروان به محل تحت کنترل مسلحین رسید, روسیه دیگر کاروان را دنبال نکرد .

وزارت دفاع اعلام کرد که از نزدیک ویدیوهای گرفته شده از محل بمباران را بررسی کرده و هیچ دلیلی نشان دهد کاروان کمک رسانی مورد حمله هوایی قرار گرفته شده پیدا نکرده است.

ایگور کونشنکف در ادامه گفت که , شاسی کامیونها همه سالم بودند , هیچ حفره یی در زمین حفر نشده بود , هیچ نشانی از اینکه خودروها مورد اصابت موشک جنگنده قرار گرفته باشند دیده نمی شود .ایگور کونشنکف گفت که فیلم ها نشان میدهند که کمیونها آتش گرفته اند که دقیقا زمانی اتفاق افتاد که مسلحین , حمله بزرگی را به حلب آغاز کرده بودند.

سازمان ملل پس از بیانیه اولیه که حمله هوایی را عامل هدف قرار گرفتن کاروان اعلام کرد، ساعاتی بعد با تصحیح خبر آن را ناشی از "حمله" دانست...

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-idUSKCN11Q1NR

پس از آن وزارت دفاع روسیه فیلم دیگری از کاروان چند ساعت قبل از حمله را نشان داد در حالیکه یک خودروی نظامی مسلحین در حال حمل توپ جنگی از کنار کاروان عبور می کند. کاروانی که طبق توافق باید از منطقه ای عاری از تردد نظامی عبور می کرد.

آمریکاییها پس از تعلل در اعلام موضع اعلام کردند شواهدی در دست دارند که دو سوخوی 24 روس عامل حمله بوده اند.

هنوز گزارش قطعی که اثبات کننده ی عاملیت هر یک از طرفین در این حمله باشد منتشر نشده است و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۰۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

هلاکت مولوی معاویه فرمانده طالبان

وزارت کشور افغانستان :

در حمله هوایی ارتش ملی در شهرستان دشت ارچی استان قندز 22 تروریست شامل مولوی معاویه یکی از فرماندهان مهم و مشهور تروریستهای طالبان کشته شدند.

۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نقض قوانین بین الملل توسط حملات هوایی عربستان در خاک یمن

به جرات میتوان گفت بیشتر از نصف حملات هوایی عربستان در یمن غیرنظامیان را هدف قرار میدهد ؛ این بمبارانها شامل مناطقی همچون مدرسه ها ، مسجدها ، بیمارستان ها ، بازارها و .. میباشد اما عادل الجبیر در جواب مدعی است که انصار الله مناطقی همچون مدرسه ها و مسجد ها و .. را تبدیل به پایگاه و مرکز فرماندهی کرده اند و ممکن است مدرسه ای در سال گذشته مدرسه باشد اما اکنون تبدیل به پایگاه انصارالله شده است ...

توجیه احمقانه ای که در واقع هر مسجد و مدرسه ای را تبدیل به یک هدف میکند .از طرف دیگر ریاض ادعای تلاش در کم کردن تلفات را دارد ..

بر اساس آمارهای افراد مستقل و بیطرف در بازه ی زمانی بین اسفند 93 تا مرداد 95 چیزی نزدیک به 9 هزار حمله هوایی صورت گرفته و نیمی از آنها غیر نظامیان را هدف قرار داده است .جالب است بدانید بعضی از نقاط بارها و بارها بمباران میشوند و تکرار بمباران یک نقطه به تعداد دفعات بالا رکوردی عجیب است که عربستان از خود در یمن بجای گذاشته است . 

این آمار به حدی نگران کننده است که حتی صدای متحدان عربستان یعنی انگلیس و آمریکا را در آورده و باعث بوجود آمدن موجی از انتقادات و اعتراضات در بدنه مدیریتی و دولتی این کشورها شده و فشار ها بروی آمریکا و انگلیس جهت توقف فروش سلاح ها و مهمات مورد نیاز عربستان افزایش پیدا کرده است .

64 نفر از اعضای کنگره آمریکا طی نامه ای به اوباما در خواست توقف کمکهای تسلیحاتی به عربستان شدند .آمریکا با در اختیار گذاشتن اطلاعات ، نظارت ، شناسایی و پستیبانی لجستیکی به عربستان مهم ترین نقش در حملات به یمن را برعهده دارد.

کلایو آنتونی سیاستمدار و عضو پارلمان انگلیس در این مورد میگوید : "فکر اینکه از سلاح های ما برای کشتار غیرنظامیان استفاده میشود مشمئز کننده است و دولتمردان وظیفه دارند از هر طریقی که ممکن است این روند را متوقف کنند .اما هر چه قدر که وزیران چشم خود را بروی جنگ یمن میبندند ؛ روز به روز شواهد نقض حقوق انسانی در یمن افزایش پیدا میکند و انکار آن سخت میشود "

در نقشه زیر مناطقی که شاهد بیشترین بمباران ها بوده اند مشخص شده است .

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۱۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تصویری از دیدار آقای روحانی با فیدل کاسترو در هاوانای کوبا

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

از سرگیری عملیات در منطقه قیاره ؛ عراق

با از سرگیری عملیات ارتش عراق در منطقه قیاره، امروز نیروها از 5 محور به سمت شرقاط پیشروی کردند و موفق به پاکسازی روستاهای زیر شدند:

العیثه، المسیحلی، الجدعه، الصبخه، السکنیه، عذیه، الحکنه، الخصم، الجمیله الجدیده، الفلیته، الخانوکه، الخضرانیه.

گام های نهایی به سمت شرقاط در حال برداشته شدن هست ...

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اسراییل دشمن خوشحال این روزهای سوریه !

از ابتدای شروع بحران سوریه تا کنون اسرائیل هیچگاه خوشحالی خود را اوضاع بحرانی سوریه پنهان نکرده است چراکه به طور سنتی سوریه یک دشمن قوی و یک تهدید مرزی برای اسرائیل بوده است. از منظر امنیت ملی این رژیم جعلی  پر التهاب ترین و مهمترین نقطه مرزی بلندیهای جولان و مرز مشترک این رژیم با کشور سوریه است ؛ اسرائیل فاقد عمق استراتژیک کافی است و اهمیت ارتفاعات هم بر هیچکس پوشیده نیست زیرا برتری محسوسی به دارنده آن در نبردهای احتمالی می دهد.

از سوی دیگر اسرائیل در چند سال اخیر سعی کرده تا با ایجاد منطقه ای حائل میان خود و محور مقاومت در بلندیهای جولان که هم مرز استان قنیطره سوریه است ارتش و نیروهای مقاومت را از مرزهای خود دور نگه دارد. در واقع تروریست های حاضر در منطقه جولان خواسته یا ناخواسته در حال پاسداری از سرزمین صهیونیسم هستند.

گاه و بیگاه اسرائیل به بهانه های مختلف اقدام به حمله به مناطق مختلف سوریه کرده است ولی پاسخ سوریه به علت برخی مسائل خویشتنداری بوده است اما آخرین حملات این رژیم به سوریه با وضعیتی جدید روبرو شده است. فارغ از اینکه منتقدین معتقدند استفاده سامانه های قدیمی همچون اس۲۰۰ توان هدفگیری هواگردهای به روز رژیم صهیونیستی را ندارد لیکن این مسئله فاقد اهمیت در این مورد خاص است.

آنچه که اکنون دارای اهمیت است تصمیم سوریه برای واکنش سخت و عملی به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی است، واکنشی که طلیعه ظهور معادلاتی نوین در سوریه میباشد. امروز ارتش سوریه دیگر قصد ندارد در برابر تجاوز دشمن سکوت پیشه کند و تصمیم به واکنش شدید دارد.

اسرائیل به عنوان موجودیتی که دکترین وحشت بر آن موثر است با وضعیت جدیدی روبرو شده است. سوریه و محور مقاومت سعی بر پاکسازی استان قنیطره دارند و تلاش میکنند مرزهای اسرائیل را بیش از پیش در دسترس خود قرار دهند. شاید واکنش آمریکا در استان دیرالزور نیز در قالب همین پازل باشد. اما می توان مدعی شد هماهنگونه امام مقاومت گفته اند برنده این نبرد کسی خواهد بود که اراده قویتری از دیگران داشته باشد. طرفی پیروز میدان خواهد بود که اراده خود را بر طرف یا طرفین دیگر تحمیل کند. امروزمحور تکفیری تروریستی تحت حمایت غرب به بن بست نظامی رسیده و به آرامی در حال از دست دادن مناطق نفوذ خود است. هر روز محلات و مناطق بیشتری در حال ورود به طرح مصالحه با دولت هستند که اصل غیر مشروع بودن دولت بشار اسد را در فهوای کلام رد کرده و به دولت سوریه رسمیت می دهد.

آمریکا با دخالت در سوریه در تلاش است از تمام گروه ها و ابزارهای لازم برای از پا در آوردن دولت رسمی و قانونی سوریه استفاده کند ؛ جنگ ، حمایت پشت پرده ، بمباران اشتباهی نیروهای ارتش سوریه و حتی آتش بس در واقع تنها ابزارهای مختلف آمریکا برای تغییر تاکتیک ها هستند اما طرح کلی آمریکا تغییر ناپذیر است.

نصر

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شیعیان جنوب عربستان

این روزها که حملات انصار الله به مناطق مرزی عربستان شدت گرفته ، همواره در اذهان این سوال خطور می کند که به طور کلی موضع شیعیان جنوب عربستان در قبال جنگ یمن چیست ،
لازم به ذکر است که سه استان جنوبی عربستان (نجران،جازان وعسیر )،در گذشته نه چندان دور بخشی از خاک یمن بودندکه دواستان جازان و عسیر در سال ۱۹۳۲ و نجران دوسال بعد ،به وسیله ی آل سعود از یمن جدا و ضمیمه خاک عربستان شدند،
مردم این سه استان از نظر فرهنگی و گویش عربی و حتی از نظر قبیله ای خونی قرابت زیادی با مردم یمن دارند به طوری که اغلب اهالی نجران از فرزندان قبیله ی بزرگ همدان بزرگترین قبیله ی حامی انصار الله و دارای مذهب شیعه اسماعیلی هستند..
اما در خصوص همکاری شان با انصار الله تا کنون حرکت منسجم و قابل ذکری از سوی مردم جنوب له یا علیه انصار الله صورت نگرفته هر چند در اوایل حمله ی آل سعود به یمن برخی سایتها از عکس العمل قبایل نجران خبر دادند اما واقعیت تفاوت زندگی در زیر پرچم عربستان و یمن موجب کمرنگی این حرکات شده است تا جایی که برخی شایعات حکایت از آن دارد که ارتش سعودی برای مقابله با انصار الله از سربازان مزدور بومی استفاده می کند که البته مبالغ وسوسه کننده ای به آنها پرداخت می کند.

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عید غدیر مبارک باد

امشب همه عاشقان به عیش و طربند
در مدح علی به گفتگو با ادبند

در گود غدیرخم به ذکر صلوات
در عهد دگر به تکسوار عربند

عید سعید غدیر خم بر شما گرامیان مبارک باد

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۳۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

القاعده در سوریه ، سازمانی فراتر از یک نام

با بررسی تحولات سوریه و نگاه اجمالی به روند آن ، نقش کلیدی و مهم القاعده در سوریه غیر قابل انکار است و اگر این گروه را موثر و جریان ساز اصلی در مسائل سوریه بنامیم ؛ سخن به گزاف نگفته ایم .

سازمان تروریستی القاعده در گستره ی وسیعی از خاورمیانه در مناطقی همچون افغانستان ، پاکستان ، شمال آفریقا ، یمن ، سوریه و ... حضوری فعال و موثر دارد و ضمن برخوداری از استقلال در فرماندهی و ابتکار عمل ،سالهاست به اصل فرمانبرداری عقیدتی از رهبری واحد یعنی ایمن الظواهری پایبند است و کارشناسان این امر را کلید اصلی پایداری القاعده در منطقه معرفی میکنند . به بیان دیگر هر یک از شاخه های این گروه تروریستی ضمن حفظ استقلال عمل سعی میکنند خود را با شرایط منطقه تطبیق دهند و با همراه کردن مردم تبدیل به جزء جدایی ناپذیر آن منطقه شوند .

بصورت  کلی راهبرد القاعده در منطقه راهبردی گام به گام است و این راهبرد در سوریه با گروه جبهه النصره به بهترین شکل خود نمایان شد .

جبهه النصره شاخه رسمی سازمان تروریستی القاعده در کشور سوریه فعالیت خود را بر مبنای تفکری جهادی سلفی از ابتدای سال 2012 با رهبری ابومحمد الجولانی آغاز کرد.

ابومحمد الجولانی روابط نزدیکی با ابومصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق و ابوبکر البغدادی رهبر داعش داشت ، وی در سالهای اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی در کنار دیگر افراد سلفی جهادی به مبارزه پرداخت و مراحل پیشرفت در رتبه فرماندهی را بسرعت پشت سر گذاشت .

نشنال در این مورد مینویسد:

او طی سالها به طور متناوب توسط دستگاه های امنیتی دستگیر و در آخرین دستگیری در عراق تحویل مقامات امنیتی سوریه شد . وی در زندان صیدنایا دوران محکومیت خود را سپری میکرد و در سال 2011 با دستور عفو جمعی بشار اسد در راستای طرح آشتی ملی از زندان آزاد شد .وی پس از آزادی خود را به رهبر داعش یعنی ابوبکر البغدادی که از دوستان قدیمی او بود رساند و با حمایت رهبر داعش گروه جبهه النصره را تاسیس کرد .

لازم به ذکر است در ماه های ابتدایی سال 2013 و پس از اختلافات بوجود آمده با رهبر داعش مبنی بر ورود داعش به سوریه ، جولانی با ایمن الظواهری رهبر القاعده بیعت کرد و به این ترتیب جبهه النصره بعنوان شاخه رسمی القاعده در کشور سوریه برگزیده شد . این ماجرا باعث جدایی داعش و جبهه النصره از یکدیگر و آغاز درگیریها و نزاع خونین بین طرفداران دو گروه شد .

جبهه النصره از تروریستهای خارجی فراوانی در بدنه ی مدیریتی و فرماندهی خود استفاده میکند و رابطه بسیار نزدیک و تنگاتنگ با دیگر تروریستهای خارجی که تحت عنوان جهاد وارد سوریه شده اند دارد . در واقع جبهه النصره هماهنگ کننده گروه های تروریستی خارجی در کشور سوریه است .

در جولای سال 2016 (مرداد 95) ابو محمد الجولانی طی بیانیه ای تصویری برای اولین بار در برابر دوربین ها ظاهر شد و جدایی جبهه النصره از سازمان القاعده و تاسیس گروهی جدید با نام " جبهه فتح الشام " را اعلام کرد .

تلگراف در سایت خود نوشت :

تصاویر پخش شده از شبکه خبری الجزیره درحالی صورت گرفت که در روزهای گذشته زمزمه جدایی جبهه النصره در شبکه های مجازی شدت فراوانی گرفته بود . ابومحمد الجولانی با قرار گرفتن در جلوی دوربین از تغییر نام جبهه النصره به جبهه فتح الشام سخن گفت و اعلام کرد دیگر زیر پرچم النصره مبارزه نمیکند و از فرماندهان القاعده در ارتباط با همکاری و درک متقابل تشکر کرد .وی اطمینان داد گروه جدید تمام ارتباطات خود با افراد خارجی را قطع کرده است .

هرچند که اعلام رسمی جدایی از القاعده با تایید ایمن الظواهری رهبر این سازمان صورت گرفت و طبق ادعای جولانی تمامی راوبط این سازمان با القاعده قطع شده است اما بر کسی پوشیده نیست که این تغییر نام و قطع رابطه حرکتی رو به جلو در جهت مشروعیت بخشی به این گروه تروریستی و خارج شدن آن از زیر فشارهای بین المللی صورت گرفته است؛ به امید آنکه شاید در مذاکرات صلح سوریه جایگاهی برای این گروه جهادی سلفی در نظر گرفته شود .

از سال 2015 و پس از ورود نیروی هوایی روسیه به آسمان سوریه ، فشارهای زیادی بروی جبهه النصره قرار گرفت .نیروهای جبهه النصره در عملیات های گروههای تحت حمایت غرب مانند ارتش آزاد ، سهم اصلی حملات به مواضع ارتش سوریه را بردوش میکشند و هدف قرار دادن آنها خسارات زیادی به دیگر گروه ها وارد آورد ؛ از این رو یکی دیگر از علل تغییر نام همین مورد است.

گاردین در این مورد مینویسد :

احمد حسن ابوالخیر معاون ایمن الظواهری رهبر القاعده با انتشار پیامی صوتی گفت "ما این اجازه را به جبهه النصره میدهیم تا تصمیم دلخواه خود را اتخاذ کنند و هر آنچه که به صلاح اسلام و مسلمین است انجام دهند و از جهاد مردم سوریه دفاع کنند ."

آمریکا و روسیه نیز اعلام کردند دلیلی برای تغییر سیاست خود در قبال این گروه تروریستی نداریم و تغییر نام این گروه تغییری در نگاه ما به آنها ایجاد نکرده است و تصمیمات بر اساس عملکرد ، هدف و ایدئولوژی آنها گرفته خواهد شد. با این حال جبهه فتح الشام هنوز بعنوان یک گروه تروریستی شناخته میشود و تغییر نام آن تغییری در ماهیت این گروه جهادی سلفی ایجاد نکرده است .

ذکر این نکته لازم است که جولانی علیرغم اعلام جدایی از القاعده هنوز بصورت رسمی با الظواهری فک بعیت نکرده و این موضوع در محافل سلفی بعنوان یک اشارت محسوب میشود و نشان از اهداف بلند مدت القاعده دارد . بصورت کلی القاعده به گونه ای سازماندهی شده است که یک تغییر نام و یا تغییر در درجات فرماندهی تاثیری بر آینده آن نخواهد داشت . علت اصلی نگرانی غرب در موضوع القاعده همین مورد است . القاعده به کمک آمریکا جهت مبارزه و جلوگیری از نفوذ شوری سابق در کشور افغانستان راه اندازی شد . هرچند که در کوتاه مدت اهداف تعیین شده ی آمریکا محقق شد اما با گذشت زمان و ریشه دواندن تفکر سلفیت و القاعده گری در بافت ضعیف و رنج کشیده ی منطقه اثرات مخرب آن رفته رفته نمایان شد تا حدی که در سپتامبر 2011 حادثه ی برج های دوقلوی نیویورک را رقم زد .

اما اینبار القاعده در سوریه تولدی دیگر و به اذعان کارشناسان ظهوری قوی تر داشته است و کنترل کردن آن امری دشوار محسوب میشود و هر لحظه امکان دارد اثرات آن نه در آمریکا بلکه در جایی نزدیک تر یعنی اروپا ظاهر شود . القاعده ای که در سوریه با نام هایی همچون جبهه النصره ، جبهه فتح الشام و .... فعالیت میکند ؛ با داشتن تجربیاتی مانند تجربه ی القاعده در افغانستان و عراق ، یمن و چچن و مردانی که در گستره ی وسیعی از منطقه سالها به نبرد پرداخته اند و حالا در سوریه با گردهم آوردن تمام این تجربیات در تعاملی عالی با دیگر گروه ها به سر میبرند ؛ به مراتب خطرناک تر از القاعده سنتی در پاکستان و افغانستان است .

و مطمئنا ایمن الظواهری هنگامی که بر جدایی جبهه النصره از القاعده رای مثبت داد بر این موضوع آگاهی داشته است . جبهه فتح الشام در سوریه تنها گامی جدید از القاعده در راستای مدیریت نوین این سازمان در جهان است .

میرزا

۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

مردم محله الوعر حمص در انتظار خروج از منطقه به سمت ادلب

گویا با اینکه مردم و ارتش آماده اجرای عملیات تخلیه بودن، به علت عدم هماهنگیها بین طرفین و سازمانهای بین المللی، عملیات انتقال به تاریخ نامشخص دیگه ای منتقل شده.

۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار یمن ـ روز 182+366 ؛ انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن چالش جدید پیش روی انصارالله

انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن، خبر مهمی است. واکنشهای اولیه از طرف انصارالله شدیدا منفی بوده و مؤتمری ها شدیدا نگرانند. در صورت عملی شدن میتونه پیامدهای بدی برای صنعاء داشته باشه... الان در میان مردم و احزاب، درباره حقوق ماهانه شون نگرانی شدید پیش اومده... عیدروس الزبیدی استاندار عدن از این خبر استقبال کرده زیرا در نهایت به تقویت جنوب منجر میشه.

تا حالا همه درآمدهای کشور به بانک مرکزی در صنعاء واریز میشد مگر برخی از استانها مثل مأرب که در چند ماه اخیر نمی فرستادند. حقوق همه کارمندان و سفارتخانه ها و بورسیه‌ها در خارج و... از صنعاء ارسال می شد. به نفع انصارالله بود که بیطرفی بانک مرکزی را حفظ کند و از امتیاز در صنعاء بودن بانک استفاده کند حداقل بر گردش مالی کشور نظارت داشت.

بحث و جدل زیادی شده و انصارالله را متهم می کنند که به بهانه «مجهود حربی» یعنی هزینه های دفاعی، برداشتهای زیادی از بانک داشته و انصارالله هم هنوز توضیح نداده و از خودش دفاع نکرده...

اگر بانکهای آمریکا و اروپا و کشورهای خلیج فارس همکاری کنند انتقال بانک مرکزی به عدن، امکان‌پذیره و با توجه به اینکه از نظر جامعه جهانی، هادی مشروعیت داره احتمالا با این کار موافقت شده و ظاهرا عربستان و امارات موافقت کرده اند اما از واکنش آمریکایی ها و اروپایی ها فعلا خبری نیست... شاید انتقال بانک مرکزی به عدن، پیامد بن بست مذاکرات کویت و تشکیل شورای عالی سیاسی در صنعاء باشه...

نظام بانکی در دنیا بر اساس اعتبارات عمل میکنه اگر بانکهای دنیا، برای صنعاء اعتبار قائل نشوند، بانک مرکزی در صنعاء فقط به چند ساختمان و یکسری لوازم اداری تبدیل میشه و در واقع، بانک مرکزی مستقل در صنعاء دیگر وجود نداره و بحث تجزیه یمن مطرح نیست بلکه سناریوی تبدیل شدن شمال یمن به غزه جدیده. قراره دولت بن دغر هم در عدن مستقر بشه که اگر اتفاق بیفته سناریوی غزه محتمل تر میشه...

اگر بانک مرکزی به عدن بره از این پس، درآمد حاصل از مالیات، گمرک، نفت و گاز مأرب و حضرموت و شبوه که در کنترل هادی است به عدن میره.. در واقع، عرصه اقتصادی برای صنعاء خیلی تنگتر میشه.
محمود پیر بداغی

بانک مرکزی در صنعا

۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آغاز مرحله سوم عملیات سپر فرات

شمال حلب

پس از گذشت 24 ساعت از اعلام آغاز مرحله سوم عملیات مسلحین در شمال حلب ، ارتش آزاد موفق به تصرف تعدادی از مناطق در غرب الراعی شد

۲۸ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۱ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان سپاه ؛ هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد

💢 حضرت آیت الله خامنه ای :

⭕️ اکنون بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی به خصوص بعد از دوران دفاع مقدس، حقیقت سخن آن انسان عمیق، مجرب و متوکل به خدا در مورد سپاه، بیش از پیش روشن تر شده و باید گفت «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است».

⭕️ باید همگام با تغییر ابزارها و پیشرفتهای دشمن، سپاه نیز به پیشرفتهای خود در عرصه های علم و فناوری و نوآوریها قانع نباشد و حرکت رو به جلو متوقف نشود.

⭕️ از جمله وظایف سپاه، تأمین امنیت داخلی و خارجی است و اگر امنیت خارجی وجود نداشته باشد، و در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، امنیت داخلی هم از بین خواهد رفت.

⭕️ رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع آوری سازمان های نظامی آنها بوده است، تأکید کردند: باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.

⭕️ کشورهایی که گفته می شود سازمان نظامی خود را جمع آوری کردند، به اختیار خود این کار را نکردند بلکه آنها در جنگ جهانی نابود شده بودند و به آنها اجازه ندادند که سازمان نظامی داشته باشند.

⭕️ آرمانگرایی عین عقلانیت است زیرا اگر ملتی بدون آرمان شود، همانند وضعیت امروز جوامع غربی از درون تهی و پوچ خواهد شد.

⭕️ عقلانیت اقتضاء می کند، نسبت به کسانی که دشمنی خود را آشکار کرده اند، بی اعتمادی مطلق داشته باشیم.



۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عصام زهر الدین فرمانده نظامی دیرالزور و برادرش اسامه زهر الدین فرمانده نظامی عملیات قنیطره

۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

کلاه سفیدها یا پوششی برای تروریست ها در سوریه ؟!

به تازه گی Netflix در راستای سیاستهای تحریف و سیاه نمایی واقعیت سوریه ، اقدام به انتشار مستندی با نام "White Helmets" کرده است .

نت فلیکس یک شرکت شناخته شده ی سرگرمی چند ملیتی آمریکاییست که در حوزه مدیا فعالیت دارد .نت فلیکس برای ساخت این مستند از Orlando von Einsiedel و Joanna Natasegara کارگردان و تهیه کننده ای که در گذشته نامزد دریافت جایز اسکار شده اند استفاده کرده است .

بی شک مردم سوریه در هریک از طرفین ماجرا به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی و یا مذهبی متحمل رنجهای فراوانی شده اند و این رنج ها همچنان ادامه دارد ؛ اما آنچه که غیرقابل پذیرش است ؛ استفاده ی ابزاری از این رنجها در جهت بهره بری و بهره کشی سیاسی است .

وایت هلمتس یا همان کلاه سفیدها گروهی به ظاهر مردمی میباشد که با نام دفاع مدنی سوریه از سال 2013 فعال است و اهداف خود را کمک به غیرنظامیان اعلام کرده است ؛ اما واقعیات موجود چیز دیگری را بیان میکند .

این گروه خود را گروهی بیطرف و "غیر دولتی" معرفی میکند در حالی که توسط غیر سوریها تشکیل شده است .

جیمز لمژریر با سابقه ی 20 سال کار در کشورهای آسیب پذیر به عنوان عضوی از هیات سازمان ملل متحد ، مشاور شرکتهای خصوصی و دفتر خارجه و رفاه انگلیس و بعنوان افسر سابق ارتش بریتانیا پشت تیم تشکیل دهنده ی کلاه سفید ها قرار دارد .

(دفتر خارجه و رفاه انگلیس مسئول حفاظت و ارتقای منافع انگلیس در سراسر جهان است)

اگر واقعا این گروه یگ گروه مردم نهاد (NGO) است پس چرا توسط یک مشاور خارجه انگلیسی و فردی با سابقه نظامی ایجاد شده است و درست توسط  کسانی پشتیبانی میشود که از تروریستهای فعال در سوریه حمایت لجستیکی و معنوی میکنند ...

آمریکا تا کنون 23 میلیون دلار به کلاه سفیدها کمک مالی کرده است ! این در حالی هست که بر طبق ادعای این گروه ، کلاه سفیدها گروهی مستقل هستند که از هیچ سازمان دولتی پول قبول نمیکنند ..!

چرا کلاه سفیدها علیرغم ادعای بیطرفی فقط در مناطق تحت تسلط تروریستها حضور دارند و حاضر به فعالیت در مناطق دیگر نیستند ؟؟

چرا کلاه سفیدها همواره به دنبال اجرای برنامه منطقه پرواز ممنوع ناتو در سوریه هستند ؟

برنامه ای که شاهد عواقب وخیم آن در لیبی بودیم .. برنامه ای که توسط شخصی مانند کلینتون مورد  تایید است ...

از سوی دیگر شواهد مصور بسیار زیاد دیگری از پیوند و وابستگی کلاه سفید ها با تروریستهای جبهه النصره وجود دارد .

تصاویر و فیلمهایی از مسلح بودن وایت هلمت ها تا حضور آنها در بین تروریستها و کمک به آنها و ...

معروف ترین آن مربوط به محمود رسلان عکاس عکس جنجالی کودک سوری عمران دقنیش است؛ همان فردی که با قاتلان کودک 12 ساله سوریی (به گفته برخی فلسطینی) عکس سلفی دارد و به کمک کلاه سفید از عمران دقنیش عکسبرداری کرد ...

پاک کردن گند کاریهای جبهه النصره پس از اعدامهای میدانی مردم سوریه ...

سر دادن شعارهای پیروزی دوشادوش جبهه النصره ...

اشاره مستقیم یکی از کلاه سفید ها مبنی بر بی احترامی به کشته های ارتش و انداختن آنها در سطل آشغال ..

بنابراین ما با گروهی روبرو هستیم که ؛

بنیان گذاران آن سوری نیستند

مستقل و مردم نهاد نیستند

بیطرف نیستند ...

مسلح اند و نشانه هایی از فرقه گرایی در آنها دیده میشود ...

مطمئنا با چنین شرایطی صحت عملکرد این گروه کاملا زیر سوال است ، گروهی که حالا با تلاش شبکه هایی مانند نت فلیکس زمزمه های برگزیدن آنها بعنوان یکی از نامزدهای دریافت "جایزه صلح  نوبل" ! به گوش میرسد ..


james le mesurier جیمز لمژریر ؛ بنیانگذار کلاه سفیدها (White Helmets)


ماجرای عمران دقنیش

۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۱۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

واقعیت آشکار و پنهان آمریکا و اسراییل در سوریه ؛ کاریکاتور

۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

دیرالزور ؛ حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه

امروز حوالی غروب هواپیماهای آمریکایی طی بمباران مواضع ارتش سوریه، حدود 80 نظامی ارتش سوریه را شهید و صدها نفر رو زخمی کردن.
آمریکا در اظهارات اولیه این حمله را تایید و ناشی از اشتباه عملیاتی اعلام کرده و گفته که از این اتفاق درس میگیره.
دیروز داعش طی عملیاتی مناطقی در بیابانها جنوب شرقی دیرالزور رو برای چند ساعت تسخیر کرد که با واکنش ارتش سوریه، این مناطق پس گرفته شد؛ آمریکاییها میگویند که با این فرض که داعش هنوز این منطقه رو در اختیار داره اقدام به بمباران موضع کردن.
گویا بمباران به صورت تک حمله نبوده و هواپیماهای آمریکایی منطقه رو زیر آتش گرفته بودن تا زمانی که روسها به آمریکاییها اعلام میکنن که دارن موضع ارتش سوریه رو مورد حمله قرار میدن.
گفته میشه احتمال داره آمریکایی ها به خانواده قربانیان غرامت دهند.

۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۳:۲۳ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ظریف : «بیایید جهان را از وهابیت خلاص کنیم»

مقاله ی اخیر دکتر ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک تایمز با عنوان «بیایید جهان را از وهابیت خلاص کنیم» که سعودی ها، وهابیون و سلفیون را به شدت خشمگین و وادار به واکنش کرده است:

بیایید جهان را از وهابیت خلاص کنیم.این روزها شرکتهای روابط عمومی و تبلیغاتی که ابایی از دریافت دلارهای نفتی ندارند، فرصت بی سابقه ای برای رسیدن به درآمدهای هنگفت یافته اند.

جدیدترین پروژه تبلیغاتی آنها اینست که ما را متقاعد سازند که جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، دیگر وجود ندارد و همانگونه که یکی از سخنگویان جبهه النصره در شبکه CNN، اعلام نموده است این گروهِ تغییر نام داده،از تروریستهای القاعده جدا شده و «معتدل» گشته است!

این گونه تعصب و کوته فکری جاهلیت را بعنوان چشم انداز روشنی برای قرن 21 عرضه می دارند. لیکن مشکل مشتریان ثروتمند این مؤسسات تبلیغاتی، که غالبا سعودیهایی هستند که جبهه النصره را حمایت گسترده مالی می کنند، اینست که اسناد موجود در خصوص سیاستهای ویرانگر آنان قابل اصلاح، دستکاری و حذف نیست. چنانچه تاکنون ابهامی وجود داشت، صحنه های پخش شده از گردن زدن یک پسر بچه 12 ساله توسط این به اصطلاح «معتدلین» نمایش دلهره آوری از واقعیت موجود است.

از حمله تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون، وهابیت جنگ طلب چند بار تغییر چهره داده اما در ایدئولوژی و مشی بنیادی آن تغییری حاصل نشده – خواه این گروه طالبان باشد یا شاخه های بازتولیدشده القاعده و یا عناصر به اصطلاح دولت اسلامی، که نه دولت است و نه اسلامی.

میلیونها نفر که قساوتهای جبهه النصره را تجربه کرده اند، داستان ساختگی جدایی جبهه النصره از القاعده را باور نخواهند کرد. سوابق نشان می دهد که تلاش برای تطهیر جبهه النصره با این هدف صورت می گیرد تا ارسال دلارهای نفتی به گروههای افراطی در سوریه که تا قبل از این با شیوه های پنهان صورت می گرفت، در آینده بطور علنی و آشکار انجام پذیرد و حتی برخی دولتهای غربی را وسوسه نماید تا از این باصطلاح «معتدلین» حمایت نمایند.

حضور غالب النصره در اتحاد فعلی مخالفین دولت سوریه درحلب، واقعیتی است که تمامی این تبلیغات را مردود می سازد.تلاش عربستان سعودی برای متقاعد ساختن ولی نعمتان غربی اش به حمایت از سیاستهای کوته بینانه اش برمبنایی باطل استوار شده که فروبردن جهان عرب در آشوب بیشتر به نحوی به جمهوری اسلامی ایران ضربه می زند. این توهم که بی ثباتی منطقه به «مهار» ایران کمک خواهد نمود و یا دشمنی ادعایی بین شیعه و سنی به درگیری در منطقه دامن زده است، با این واقعیت در تضادی آشکار است که هولناکترین خونریزیها در منطقه ما به دلیل کشتار برادران عرب و سنی توسط وهابیها شکل گرفته است.

درحالیکه افراطیون با حمایت اربابان ثروتمند خود به کشتار مسیحیان، یهودیان، یزیدیها، شیعیان و سایر «مرتدین» مشغولند، ولی در واقع این اعراب سنی کشورهای منطقه هستند که بیشترین خسارات را از سوی این تفکر صادراتی نفرت تحمل کرده اند. در واقع امروز نه اختلاف موهوم تاریخی میان شیعیان و اهل سنت،بلکه مقابله وهابیت و شریعت راستین اسلام در جریان است؛ مقابله ای که نتایج و آثار عمیقی در منطقه و دیگر نقاط جهان بر جای خواهد گذاشت.

در حالیکه حمله به عراق به سردمداری امریکا در سال 2003 درگیریهایی را که امروز شاهد آن هستیم براه انداخت و تشدید نمود؛ لیکن عامل عمده خشونت، ایدئولوژی نفرت افکن وهابیت و مورد حمایت عربستان سعودی بوده است، گرچه این امر تا واقعه 11 سپتامبر 2001 از انظار غربیها مغفول مانده بود.شاهزادگان ریاض مستأصلانه می کوشند تا منطقه را به شرایط دوران حکومت صدام حسین در عراق بازگردانند؛ شرایطی که در آن یک سرکوبگر ظالم دست نشانده، با حمایت مالی اعراب منطقه و غربی های خوش خیال با تهدید موهوم ایرانی مقابله می کرد.

اما آنها با یک مشکل روبرو هستند: صدام مدتهاست که مرده و ساعت زمان را نمی توان به عقب کشید. هرچه زودتر حاکمان سعودی با این واقعیت کنار بیایند، به نفع همه خواهد بود. واقعیات جدید منطقه ما حتی می تواند پذیرای ریاض باشد، چنانچه سعودیها مشی فعلی خود را تغییر دهند.

منظور از تغییر چیست؟

طی سه دهه گذشته ریاض دهها میلیارد دلار برای صدور وهابیت از طریق هزاران مسجد و مدرسه دینی در سراسر جهان هزینه کرده است. از آسیا تا افریقا و از اروپا تا امریکا این عقیده منحرف ویرانی عظیمی بر جای گذشته است. همانگونه که یکی از افراطیون سابق در کوزوو به نیویورک تایمز گفت، «سعودیها با پولهایشان اسلام را در این منطقه (بالکان) کاملا تغییر داده اند.»

وهابیت گرچه بخش بسیار ناچیزی از مسلمانان را جذب نموده، لیکن آثار بسیار ویران کننده ای برجای گذاشته است. تقریباً تمامی گروههای تروریستی که از نام اسلام سوءاستفاده می کنند -- از القاعده و انشعابات آن در سوریه تا بوکوحرام در نیجریه --متاثر از این فرقه مرگبار بوده اند.

سعودیها تاکنون توانسته اند با استفاده از «برگ ایران» متحدان خود را به همراهی با نابخردی خود در سوریه و یمن ترغیب کنند. این وضعیت بدون تردید تغییر خواهد کرد؛ چرا که امروز حمایت مستمر ریاض از افراطی گری جنگ طلب بطلان ادعای سعودی بعنوان نیروی ثبات آفرین را به اثبات رسانده است.

جهان دیگر نمی تواند نظاره گر کشتار نه تنها مسیحیان، یهودیان و شیعیان بلکه سنیها توسط وهابی ها باشد. در شرایطی که آشوب بخشهای زیادی از خاورمیانه را فراگرفته، این خطر بزرگ وجود دارد که چند نقطه با ثبات باقی مانده نیز در درگیری بین وهابیت و اهل سنت دچار بی ثباتی گردند.

لازم است اقدامی هماهنگ در سازمان ملل متحد با هدف قطع حمایت مالی از ایدئولوژی های مبتنی بر نفرت و افراط صورت گرفته و جامعه جهانی در رسیدگی به موضوع کانالهای ارسال پول و اسلحه به تروریستها فعالتر عمل نماید. در سال 2013 رئیس جمهور ایران، دکتر حسن روحانی، پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی گری را ارائه نمود. ضروری است سازمان ملل متحد بر آن اساس، به برقراری گفتگوی گسترده تر بین ادیان و مذاهب بمنظور مقابله با این عصبیت خطرناک قرون وسطایی اقدام نماید.

حملات اخیر در شهرهای نیس، پاریس و بروکسل باید دنیای غرب را متقاعد ساخته باشد که تهدید سمی وهابیت را نباید مورد غفلت قرار داد. بعد از سالی که هر هفته اش مملو از اخبار فاجعه بار بود، لازم است جامعه جهانی دست به اقدامی فراتر از ابراز انزجار، ناراحتی و تسلیت بزند.

آنچه امروز بدان نیازمندیم، اقدام عملی علیه افراطی گری است.گرچه بیشتر خشونتهای اعمال شده با سوء استفاده از نام اسلام ریشه در وهابیت دارد، لیکن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم که عربستان سعودی نمی تواند بخشی از راه حل باشد. کاملا برعکس، ما از حاکمان سعودی می خواهیم سخن پردازی مبتنی بر اتهام و هراس را رها نموده و با سایر اعضای جامعه جهانی در از بین بردن آفت تروریسم و خشونت که همه ما را تهدید می کند همکاری کنند.

لینک: http://www.nytimes.com/2016/09/14/opinion/mohammad-javad-zarif-let-us-rid-the-world-of-wahhabism.html?_r=0

۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۶ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

جنایت تازه آل سعود در حومه صنعا

عصر دیروز جنگنده های آل سعود در اقدامی وحشیانه یک خودرو غیر نظامی حامل شهروندان یمنی را در جاده ی نقیل بن الوتده هدف قرار دادند و دست کم دوازده نفر از جمله چندین زن و کودک را به شهادت رساندند،
 از میان سرنشینان این خودرو تنها دو کودک به طرز معجزه آسایی علیرغم برداشتن جراحت زنده ماندند.

۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نقشه آخرین وضعیت خطوط تماس در سوریه / نقشه کامل / تا تاریخ 27 شهریور 95

نقشه با کیفیت (3.7مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/5697/ad8wm8l64l2j2d3zg.jpg

تاریخ نقشه : 1395/6/27

با برقراری آتش بس شکننده در سوریه خطوط تماس تقریبا ثابت شد و اکنون فرصت مناسبی برای ارائه ی یک تصویر کلی از استقرار نیروها در سوریه است .

در لینک زیر نقشه 90 روز پیش جهت مقایسه وجود دارد .

http://newss.blog.ir/post/syria-map-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-25-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-95

۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۵:۰۱ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اتهام زنی تازه به جمهوری اسلامی ایران

امروز دفتر نمایندگی آل سعود در سازمان ملل متحد با ارسال یک نامه ی رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ،مدعی شد که ایران با زیر پا گذاشتن!  قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام به قاچاق سلاح و به ویژه موشک به یمن نموده به شکلی که به گفته ی او مردم غیر نظامی ساکن مناطق مرزی کشورش هر‌روز  هدف این حملات موشکی توسط  حوثی ها (انصار الله ) قرار میگیرند .
براساس این گزارش کشور عربستان سعودی به عنوان قربانی ! این حملات موشکی خواستار برخورد جدی  شورای امنیت با به گفته ی او این نقض تعهد ایران شده  است ،
لازم به ذکر است این اتهامات توسط کشوری به جمهوری اسلامی ایران زده شده که با انجام سختگیرانه ترین محاصره ی  (دریایی ،زمینی وهوایی) از ورود هر گونه محموله بدون بازرسی به بنادر و فرودگاههای این کشور جلوگیری می کند ،  به طوری که همانطور که در خبر ها خواندیم به  هواپیمای حامل هیات مذاکره کنندگان انصار الله به مدت چهل روز اجازه ی پرواز به فرودگاه صنعا داده نشد ؛
با توجه به شرایط ایجاد شده بالا که بر کسی پوشیده نیست چگونه میتوان به دور از چشم آل سعود و ماهواره های جاسوسی متحدانش چنین محموله های عظیم موشکی را به سادگی به یمن ارسال کرد !

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۷ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شاهکار بزرگ چریک های انصار الله

روز گذشته رزمندگان انصار الله در یک عملیات شناسایی دقیق و طی یک کمین موفق شدند ،سرهنگ عبدالله دحوان که به گفته ی سایتهای خبری هوادار هادی از فرماندهان عالی رتبه جبهه ی صرواح به شمار  می آمد را به همراه یک فرمانده نظامی دیگر به نام صالح محمد وهیط و همچنین یک نظامی دیگر به نام ابوعزام را به درک واصل کنند .

بنابه گزارش- غربا برس-(سایت هوادار هادی )  چند تن از نیروهای چریکی انصار الله با نفوذ به یک مقر فرماندهی  واقع در جاده صرواح مارب موفق شدند این فرمانده بلند پایه و همراهانش را به درک واصل کنند هرچند طبق معمول گزارشهای چنین سایتهایی اعلام شده که تمامی مهاجمان (رزمندگان انصارالله) کشته شدند،اما با توجه به اینکه به اعتراف همین سایت به دلیل صعب العبور بودن منطقه تا رسیدن قوای کمکی زمان زیادی سپری شده ،به احتمال زیاد این رزمندگان که موفق شده بودند ماموریت خود را به طور کامل انجام دهند ،صحیح وسالم به پایگاهشان بازگشتند .

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نیروهای آمریکایی در الراعی و راهبرد مسلحین در قبال آنها

با آشکار شدن حضور نیروهای آمریکایی در شهر مرزی راعی و حمایت زمینی آنها از مسلحین (بخوانید تروریستها) در عملیات احتمالی به سمت الباب، بعضی گروه های مسلح که این حضور را ضد ارزشهای اسلامی! میدیدند تحت تجمعی به ابراز ناخرسندی خود از این حضور پرداختند و با انتشار ویدیوهایی از "فرار" نیروهای آمریکایی به علت این اعتراضات خبر دادند.

مسلحین در این ویدیوها با نشان دادن خودروهای پیک آپی که در حال عبور از خیابانی در راعی بودند اظهار داشتند که به زودی نیروهای آمریکایی را سلاخی خواهیم کرد.

اما ویدیوی اصلی که نشاندهنده حرکت کاروان نیروهای آمریکایی در راعی بود به وضوح نشان دهنده این هست که نیروهای آمریکایی با آرامش در حال تغییر موقعیت هستند و زمانی که کاروان آنها در حال عبور از جلوی مسلحین هست، مسلحین جرات اعتراض ندارند.

البته ذکر این نکته نیز ضروریه که در ویدیو مشاهده میشه که دو تانک ارتش ترکیه و نیروهای آموزش دیده غیر اروپایی نیز در کاروان آمریکایی ها به چشم میخوره.

اظهارات متناقض مسلحین در برخورد با غربی ها زمانی جالب میشه که بدونیم بسیاری از این گروه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط آمریکا و غرب حمایت میشن.

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نقش رسانه هایی مانند الجزیره و العربیه در خط دهی به تروریستها در منطقه

سالهاست بسیاری رسانه های جهان به خصوص رسانه های کشورهای عربی نقش به سزایی در خط دهی به جریانات تندرو وحتی تروریستی در منطقه و جهان دارند.

از این جمله رسانه هایی مثل الجزیره و العربیه هستند که اگر آنها را پرچم دار افراطی گری بنامیم اشتباه نکرده ایم.

برنامه های جنجالی این رسانه ها با خط دهی به گروه هایی که تروریستی بودن آنها سالهاست مشخص شده، در آستانه هر اتفاقی که میتواند منجر به خاموش شدن بحران کشورهای هدف به خصوص سوریه شود، سعی در خط دهی به گروه های مختلف دارد.

فیصل القاسم، مجری برنامه "الاتجاه المعاکس" (جریان معکوس) تلوزیون عربی الجزیره از جلمه کسانی است که با برنامه های جنجالی خود سعی در جهت دهی به تروریست ها دارد.

پیش از این ویدیوهایی نظیر "آیا باید همه علوی ها کشته شوند" خروجی برنامه وی بود:

در آخرین گفت و گوی وی، شاهد شرح راهبرد کشتار دست جمعی شیعیان و علوی ها خواهید بود:

فیصل: من از شما سوال دارم، چرا همش در مورد اتفاقاتی که در مناطق سنی اتفاق می افتد شکایت می کنید؟ این مشکل شماست! چرا جنگ با رژیم را در مناطق سنی متمرکز کرده اید؟ پس دمشق چی؟ مناطق علوی نشین چی؟ مناطق ساحلی چی؟ مناطقی که در آن از رژیم حمایت میکنند چی؟ این مشکل شماست! مناطقی رو نابود کنید که در آن کسانی که با شما جنگ میکنند حضور دارن!

میخواهید سوریه را آزاد کنید؟ به شهرهای ساحلی بروید. این چیزیه که سوریها میگن، به دمشق بروید، به مناطقی که از اسد حمایت میکند بروید و به آنها حمله کنید.

(اشاره به میهمان) نقطه نظر شما چیست؟

- این مناطق نه تنها توسط ایرانی ها و روسها حمایت میشه، بلکه توسط آمریکا هم حمایت میشه. با نیروی هوایی از آنها حمایت میکنند برای اینکه میدانند که رژیم جنایت کار هیچ کاری ازش بر نمیاد. شما موضعشون در قبال آتش بس رو دیدید، روسیه راهش انداخت برای اینکه میدونست دیگه نمیتونه ازشون حمایت کنه.

- فیصل: چرا رژیم رو سرزنش میکنید؟ من میخوام از شما بپرسم، نبل و الزهرا به عنوان شهرهای شیعی در قلب مناطق سنی، یا فوعه و کفریا، آنها هنوز در میان شما در حال زندگی هستند.....، چرا اونها رو از مناطق خود بیرون نمیکنید همونطور که اونها شما رو بیرون کردند؟

- ما برای خاطر کودکان معضمیه و مضایا و زبدانی این کار رو نکردیم....

- فیصل: جنگ احساسات بردار نیست، شما در حلب و داریا جنگیدید؟! چرا نرفتید به سمت ساحل، برید به سمت ساحل!

- ان شاءالله خواهیم رفت، دمشق برای ما خواهد بود، ساحل را میگیریم، زمانش خواهد رسید، همه آنها آزاد خواهند شد.

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

الراعی ، نیروهای آمریکایی در حال پشتیبانی از عملیات گروه های مسلح

سیاست آمریکایی ها در مناطق شمالی سوریه چیست؟!

در شرق فرات از کردها حمایت میکنه، در غرب فرات از مسلحین..

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۱۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

امروز سی و چهارمین سال کشتار مردم فلسطین در صبرا و شتیلا است. جایی که چند هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و فریادشان بعد از سه دهه هنوز در حلقوم ها مانده است.
یاد کنیم از شهدای این جنایت و لعنت بفرستیم بر جانیان مدعی حقوق بشر همچون اسرائیل و آمریکا .

جنایت صبرا و  شتیلا بین روزهای 16 تا 18 سپتامبر 1982 (25 تا 27 شهریور 1361) توسط فالانژها در منطقه تحت کنترل اسراییل در غرب بیروت صورت گرفت ..

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

وضعیت شیعیان محاصره شده در شهرکهای فوعه و کفریا / اینفوگرافی

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بر افراشتن پرچم آمریکا در تل ابیض توسط کردها

امروز کردها  پرچم آمریکا را در چند نقطه از تل ابیض برافراشتند . گفته میشود این حرکت پس از ورود خودروهای حاوی نیروهای ویژه آمریکایی به این شهر مرزی صورت گرفت .

در طول این چند سال همواره از نقش و هدف آمریکا در بهره برداری از کردهای سوریه سخن گفتیم ؛ با افزایش تحرکات ترکیه و ورودش به خاک سوریه و احتمال تکرار چنین سناریویی در تل ابیض تحرکات آمریکا افزایش پیدا کرد و برخی این اقدام را عملی پیشگیرانه تلقی میکنند .

رفتار آمریکا با کردها در غرب فرات در مواجهه با ترکیه باید درس عبرتی باشد .. آیا پندگیری وجود دارد ؟

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۰۳:۱۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آیا قدر شهدا را میدانیم !؟

سوالی که باید از خود پرسید ... آیا قدر شهدا را میدانیم ؟!

هنوز خاک وطن از خون شهدا گرم است .. آیا قدر شهدا را میدانیم !؟

سلام بر تو ای شهید

سلام بر تو

 افتادی تا من نیافتم ..

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا