سالهاست بسیاری رسانه های جهان به خصوص رسانه های کشورهای عربی نقش به سزایی در خط دهی به جریانات تندرو وحتی تروریستی در منطقه و جهان دارند.

از این جمله رسانه هایی مثل الجزیره و العربیه هستند که اگر آنها را پرچم دار افراطی گری بنامیم اشتباه نکرده ایم.

برنامه های جنجالی این رسانه ها با خط دهی به گروه هایی که تروریستی بودن آنها سالهاست مشخص شده، در آستانه هر اتفاقی که میتواند منجر به خاموش شدن بحران کشورهای هدف به خصوص سوریه شود، سعی در خط دهی به گروه های مختلف دارد.

فیصل القاسم، مجری برنامه "الاتجاه المعاکس" (جریان معکوس) تلوزیون عربی الجزیره از جلمه کسانی است که با برنامه های جنجالی خود سعی در جهت دهی به تروریست ها دارد.

پیش از این ویدیوهایی نظیر "آیا باید همه علوی ها کشته شوند" خروجی برنامه وی بود:

در آخرین گفت و گوی وی، شاهد شرح راهبرد کشتار دست جمعی شیعیان و علوی ها خواهید بود:

فیصل: من از شما سوال دارم، چرا همش در مورد اتفاقاتی که در مناطق سنی اتفاق می افتد شکایت می کنید؟ این مشکل شماست! چرا جنگ با رژیم را در مناطق سنی متمرکز کرده اید؟ پس دمشق چی؟ مناطق علوی نشین چی؟ مناطق ساحلی چی؟ مناطقی که در آن از رژیم حمایت میکنند چی؟ این مشکل شماست! مناطقی رو نابود کنید که در آن کسانی که با شما جنگ میکنند حضور دارن!

میخواهید سوریه را آزاد کنید؟ به شهرهای ساحلی بروید. این چیزیه که سوریها میگن، به دمشق بروید، به مناطقی که از اسد حمایت میکند بروید و به آنها حمله کنید.

(اشاره به میهمان) نقطه نظر شما چیست؟

- این مناطق نه تنها توسط ایرانی ها و روسها حمایت میشه، بلکه توسط آمریکا هم حمایت میشه. با نیروی هوایی از آنها حمایت میکنند برای اینکه میدانند که رژیم جنایت کار هیچ کاری ازش بر نمیاد. شما موضعشون در قبال آتش بس رو دیدید، روسیه راهش انداخت برای اینکه میدونست دیگه نمیتونه ازشون حمایت کنه.

- فیصل: چرا رژیم رو سرزنش میکنید؟ من میخوام از شما بپرسم، نبل و الزهرا به عنوان شهرهای شیعی در قلب مناطق سنی، یا فوعه و کفریا، آنها هنوز در میان شما در حال زندگی هستند.....، چرا اونها رو از مناطق خود بیرون نمیکنید همونطور که اونها شما رو بیرون کردند؟

- ما برای خاطر کودکان معضمیه و مضایا و زبدانی این کار رو نکردیم....

- فیصل: جنگ احساسات بردار نیست، شما در حلب و داریا جنگیدید؟! چرا نرفتید به سمت ساحل، برید به سمت ساحل!

- ان شاءالله خواهیم رفت، دمشق برای ما خواهد بود، ساحل را میگیریم، زمانش خواهد رسید، همه آنها آزاد خواهند شد.