با تکمیل محاصره ی شهر منبج توسط نیروهای کرد و نیروهای وابسته به ارتش آزاد چند روزی هست که سرعت پیشروی ها نسبت به روزهای اول بسیار کند تر شده و دواعش در شهر منبج بشدت مقاومت میکنند .

حضور مردم در شهر و تعدد تله انفجاری در ورودیهای منبج از عوامل اصلی کند شدن پیشروی ها هستند.

در حال حاضر سیلوهای گندم و ساختمانهای اطراف آن تبدیل به مقر اصلی داعش شده و دواعش از این سیلوها برای دیده بانی و رصد تحرکات نیروهای حمله کننده استفاده  میکنند و همین امر باعث شده که سیلوها بارها هدف بمباران ائتلاف قرار بگیره ؛ این سیلوها بعنوان یکی از سه سیلوی بزرگ کشور سوریه محسوب میشه که مطمئنا تا پایان کار داعش در این شهر دچار خسارتهای سنگین خواهد شد .

کلیپ هدف قرار گرفتن این سیلوها توسط ائتلاف :
http://www.aparat.com/v/OEdMT

نیروهای SDF روستای یاسطی و خطاف در شرق شهر رو تصرف کردند و اهالی به اطراف هدهد منتقل شدند ، با پیشروی نیروها در این محور ، دواعش از عین نخیل عقب نشینی کردند .

در غرب شهر هم نیروها به سمت میدان الکتاب پیشروی کردند ، هرچند که خبرهای اولیه از تصرف این میدان در ورودی غربی شهر حکایت داشت اما با توجه به شواهد هنوز درگیریها در اطراف میدان ادامه دارد . (در نقشه دست کردها مشخص کردم)
در حومه غربی شهر هم دواعش از وریده به سمت الیالنی عقب نشینی کردند ؛ بلندیهای الیالنی یکی از پایگاههای مهم داعش در حومه غربی منبج بشمار میاد .

توجه داشته باشید که وضعیت خط تماس در حومه ی غربی به درستی مشخص نیست بنابراین نقشه بر اساس خبرهایی که کاملا تایید شده ترسیم شده .

نقشه با کیفیت (2.5 مگ ) : http://www.mediafire.com/convkey/6d2a/m69u7jaburdymhrzg.jpg