تحویل محموله های غذایی و دارویی به مردم فوعه و کفریا و مضایا تحت نظارت نمایندگان سازمان ملل ادامه داره.

در روزهای گذشته با گزارشهای تصویری مستند رسانه های مقاومت و همچنین افراد عادی که از داخل مضایا منتشر کردیم، به شانتاژ و اغراق رسانه ای رسانه های هوادار مسلحین پرداختیم.
اما در مورد فوعه و کفریا، مردم در حالی پذیرای کمک ها هستند که همزمان مسلحین دست از خمپاره پراکنی های تفننی و نقض آتش بس بر نمی دارن.

دیروز بر اثر انفجار یکی از خمپاره ها،  حسن علی خضر از شهروندان فوعه ای به شدت مجروح شد. مسلحین بنش هم بدون توجه به آتش بس با دوشکا مناطق جنوبی فوعه رو مورد هدف قرار دادند. اتفاقی که هرگز در مورد مضایا رخ نداده و نخواهد داد.
یکی از مواردی که اعتراض مردم فوعه و کفریا رو برانگیخته نگاه غیر منصفانه نهادهای بین المللی حقوق بشری و سازمان ملل، به عنوان یک سازمان لااقل اسما بی طرف، به وضعیت اسفبار 11 ماه اخیر این شهرکهای تحت محاصره است.

همچنین سکوت محضی که قبل از سر تیتر شدن اخبار فوعه، کفریا و مضایا در ماه اخیر (آنهم فقط برای مضایا!) سازمان ملل در پیش گرفته بود.
برای مثال عدم حضور یعقوب الحلو، نماینده ی سازمان ملل در فوعه و کفریا علی رغم حضور او در مضایا هست. فعالان رسانه ای پوستری با عکس فاطمه نورالدین، کودک 16 ماهه ای که دو روز پیش بر اثر بیماری و عدم وجود دارو و رسیدگی پزشکی درگذشت، منتشر کردند و به سازمان ملل اعتراض کردند. (پوستر در تصویر)
ویدیوی کوتاهی نیز در مورد حقیقت حصار ظالمانه ای که 4 سال به شکل شبه کامل و 11 ماه به طور کامل بر مردم فوعه و کفریا از سوی مسلحین تکفیری تحمیل شده است، تهیه شده. در بخشی از این ویدیو  پیام المحیسنی سعودی، قاضی شرعی جیش الفتح که به وضوح در حال تهدید مردم فوعه و کفریا به نسل کشی به بهانه ی حمله ی ارتش و حزب الله به زبدانی هست، دیده میشه. پیامی که در اگوست امسال توسط رسانه های مسلحین پخش شد و سند محکمی هست بر انگیزه های مبتنی بر نسل کشی مذهبی مسلحین تکفیری..

ویدیو فلاش بکی سریع هست به اتفاقات رخ داده و یادآوری مسئولیت سازمان ملل متحد:
https://www.youtube.com/watch?v=PDHTS9puzA8
پ.ن: اینفوگرافی محاصره فوعه و کفریا در تصاویر.
پ.ن 2: عکسهای دو کودک دیگر اهل فوعه (زهراء العبد و یمان طالب) که به علت سوء تغذیه و تشدید بیماری در آستانه ی مرگ هستن..