بالاخره نقشه یمن آماده شد :)))

در نقشه زیر میتونید آخرین وضعیت یمن رو مشاهده کنید .

نقشه با کیفیت (852 کیلو) : https://www.mediafire.com/?3al8jbkqxa8q9va

نقشه قبلی برای مقایسه

نکته ای که در مورد این نقشه باید مدنظر قرار بدید ؛ حضور القاعده و داعش هست .

بعنوان مثال ما میدونیم که نیروهای داعش و القاعده در تعز ، ضالع ، ابین ، شبوه ، مارب و عدن حضور دارند ؛ اما این حضور مثل گذشته نیست و به قول معروف پرچم ها رو بالا نمیدن و به صورت هسته های پنهان و گاهی به صورت آشکار عمل میکنند .این قضیه باعث میشه که ترسیم دقیق مناطق حضور این نیروها مشکل بشه ولی ذکر نشدن در نقشه به معنای نبودشان نیست .

در ابتدای درگیریهای یمن ، القاعده و داعش حضور تقریبا پررنگی در غرب یمن داشتند که رفته رفته با قدرت گرفتن انصارالله و پاکسازی مناطق ؛ تروریستهای وهابی تکفیری به مناطق سنتی خودشان یعنی مناطق شرقی یمن متمرکز شدند .

اما بشنوید از خبرهای میدانی یمن

عربستان و نیروهای ائتلاف همچنان در مارب دست و پا میزنند و سعی در پیشروی به سمت مناطق شرقی مارب دارند . خبرهای تایید نشده ای از پیشروی ائتلاف و تصرف سد مارب منتشر شده که هنوز برای اثبات این مدعا زود هست .

در منطقه ابلق در استان مارب انصارالله موفق شد در کمینی محکم تعدادی از تروریستهای القاعده و داعش رو به درک واصل کنه .

همچنین تحرکات القاعده در منطقه ظباب در استان تعز توسط انصارالله سرکوب شد .

درگیریهای مرزی انصارالله با عربستان هم در نوع خودش جالب هست. انصار الله موفق شد دو روستای الکرعمی و الحامضة در پشت الخوبه رو تصرف کنه و طبق معمول تعدادی از همرها و ادوات زرهی رو منهدم کنند .

چیزی که در بیشتر اینگونه نبردها بسیار برجسته و قابل تامل هست ؛ فرار نیروهای آل سعود از معرکه و بجا گذاشتن اداوات زرهیه . واقعا بدون جانب داری باید گفت که نیروهای عربستانی از رویارویی با نیروهای انصارالله واهمه دارند و در خیلی از موارد فرار میکنند !!