تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۲۶۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

ما را مدافعین حرم آفریده اند / شهید میثم مدواری

میثم مدواری پاسدار حریم آل الله که در راه انجام واجب جهادی در حلب سوریه به شهادت رسید .

(هفته گذشته)

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بازگشت شهید

ستوان همام نادر پس از دو سال از اعلام شهادتش و با شکست محاصره فرودگاه کویرس به شهر خود در نزدیکی طرطوس بازگشت.

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ارتفاع مهم جبل زاهی توسط ارتش سوریه تصرف شد

فقط 3 کیلومتر با ربیعه یکی از اصلی ترین پایگاه های تروریست ها در شمال لاذقیه فاصله هست .

نحوه پیشروی ارتش عجیب هست ، من موندم اینها از کدام محور خودشان رو به جبل زاهی رساندند ، قرار بود از شمال غربی یعنی جبل النسر به این سمت بیان که نیامدند .

مقداری وضعیت در شمال غربی لاذقیه نامشخص هست ، حتی بیشتر خود سوری ها هم از محاور دقیق اطلاع ندارند

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

حاج قاسم در اطراف حلب

خدا حفظش کنه

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

وضعیت زمستانی عراق

عراق دیگه داره کاملا وارد فاز زمستانی میشه.

عکس های نیروهای مردمی رو در کوه های مکحول میبینید، قصر صدام از نقطه های مهم این منطقه برای عملیات تثبیت این کوه ها محسوب میشه.

فعلا دواعش در دو نقطه حالت هجومی دارن، اول همین کوه های مکحوله و دوم محور غرب سامرا.

لباس های مناسب زمستان تن رزمندگان دیده نمیشه.

انشالله که فرماندهان تامین تجهیزات زمستانی رو یادشون نره و دیر نکنن.

مقر سربازان حشد در اطراف بشیر (جنوب شرق کرکوک) پس از بارانهای سیل آسای این چند روز اخیر.

بشیر همانند الکرمه یکی از نقاط کور عملیاتی نیروهای نظامی که تا به حالا چندین عملیات انجام شده، با عدم موفقیت همراه بوده.

البته عملیات های محلی بوده و بشیر یا کرمه، با نیروی کافی به راحتی قابل فتح هستن.

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بازدید وزیر دفاع عراق از کمپ تاجی

هرچند در اکثر عکس های از خطوط درگیری، کلاشینکف سلاح مورد استفاده نیروی زمینی عراقه ولی در رژه و سان و تمرینات، معمولا ام-16 در دست سربازان دیده میشه.

چند روز پیش و در مراسم دانش آموختگی سربازان پلیس عراق نیز 1000 ام-16 بین سربازان تقسیم شد.

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۲:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

700 تن سلاح و مهمات از آلمان و فرانسه در فرودگاه اربیل به پیشمرگه تحویل داده شد

از طرف دیگر حدود 20 روز پیش دو هواپیمای سوئدی و کانادایی از فرودگاه کویت و انیجرلیک ترکیه به مقصد اربیل توسط گارد امنیتی فرودگاه بغداد مجبور به فرود در این فرودگاه شدن و در بازرسی از اون مقداری سلاح جنگی و حدود 5 میلیون دلار و 2 میلیون یورو پول کشف شد.

امروز عکس های اون منتشر شد.

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۲:۰۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

دژ مستحکم یمن که سعودی‌ها برای بدست آوردنش سنگ تمام گذاشتند

مقاله ی زیر یکی از مقاله های خوب در مورد یمن هست و مطالب بسیار مفیدی در لابلای سطرهاش گنجانده شده ؛ پیشنهاد میکنم مطالعه بفرمایید :

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/490623/%D8%AF%DA%98-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AD%DA%A9%D9%85-%DB%8C%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%B4-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شلیک کروز از بمب افکن روسی و اسکورت بمب افکن توسط تامکت ایرانی

ساعاتی پیش ناوهای روسی مستقر در دریای مازندران چند فروند موشک کروز به سمت سوریه شلیک کردند.

علاوه بر این هواپیماهای دوربرد بمب افکن روسی نیز چند فروند موشک کروز شلیک کردن که در ویدیوی لحظه شلیک موشکها، دو فروند هواپیمای تامکت ایرانی دیده میشوند.

این موشک ها آخرین با از روی زمین و در حالی که از روی استان کرکوک عراق در حال عبور بودن دیده شده اند.

اطلاعات بیشتر به محض دریافت منتشر خواهد شد.

در کانال تحولات ببینید : http://www.aparat.com/v/OF7mM

۳۰ آبان ۹۴ ، ۰۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

قطعنامه سازمان ملل بر علیه ایران و روسیه / جلوداری عربستان در مخاصمه با ایران

امروز پیش نویس قطعنامه ای غیرالزام آور توسط عربستان سعودی ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل! ،به همت قطر و امارات و پشتیبانی قدرتهای غربی بر علیه ائتلاف ایران و روسیه ارائه شد و حضور ایران و روسیه در سوریه را غیر مفید و باعث تقویت داعش عنوان کرد!

در این پیش نویس از حملات ایران و روسیه به مخالفین موسوم به میانه رو و بدون ذکر نام روسیه از حملات هوایی ارتش این کشور در سوریه انتقاد شده است. همچنین در این پیش نویس سعودی ها خواستار خروج همه تروریستهای خارجی "به خصوص" نیروی قدس، فاطمیون،حزب الله و نیروهای عراقی از سوریه شدند.

لینک: http://reuters.com/article/idUSKCN0T834320151119

پاسخ ایران و روسیه قابل پیش بینی بود.

هر دو با محکوم کردن و رد این پیش نویس اعلام کردند عربستان و حامیان گروههای تروریستی در پی مخدوش کردن مرز بین تروریستها و نیروهایی هستند که با آنها در حال مبارزه اند و عملیات علیه ترویستها از این به بعد تشدید خواهد شد.

ائتلاف معارضین خارج نشین هم رضایتش رو از تصویب این پیش نویس با ایراد بیانیه ای اعلام و از سعودی،قطر و امارات به عنوان بانیان آن تشکر کرد!

قطعا جریانی که پشت این قطعنامه هست خیلی فراتر از عربستان سعودی هست و قدرتهای غربی تصمیم گرفته اند با جلو انداختن عربستان هم توهمات خود بزرگ پندارانه ی سعودی ها(که بعد از تصاحب کرسی ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و ماجراجوییهای یمن به اوج خود رسیده) رو ارضا کنند و هم سعی کنند عربستان و کشورهای عربی تابع غرب رو به جای خودشان در معرض درگیری و خصومت با ایران و متحدینش قرار بدن.

بدین ترتیب تا حد امکان از تبعات منفی این رویارویی هم اجتناب کنند.این اولین پیش نویس قطعنامه ی ضد ایرانی پسا برجام هست که نشون میده بعد از برجام مناقشه ایران و غرب به رهبری ایالات متحده وارد مرحله ی جدیدی شده.

با نگاهی به کاندیداهای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به وضوح میشه دید که تمامی کاندیداها در ایراد تندترین مواضع ایرانی با هم رقابت دارند.

این بدین معنی هست که کلاف پیچیده ی مناقشه ی ایران و آمریکا باز هم پیچیده تر میشه.سعودی ها هم پس از مرگ عبدالله پادشاه سابق شان، در سایه حمایت بی دریغ آمریکا،اسراییل و غرب در خاورمیانه شمشیر را در مقابل ایران از رو بسته اند و در همه عرصه های خاورمیانه مسیر مخاصمه رو در پیش گرفتند.

۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اسکورت Tu-95 نیروی هوایی روسیه در مسیر سوریه توسط تامکت های ارتش در آسمان ایران

CURIrG9XIAAyGJR.jpg

دانلود فیلم

564c612bc3618879148b460b.jpg

در حال شلیک در سوریه

/میلیتاری

۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

تاکتیکهای آتش ارابه شیطان در سوریه

11-19-2015_5-56-39_PM.jpg

بدنبال آغاز حملات یگانهای ارتش سوریه  در شمال این کشور ، که با پشتیبانی واحدهای توپخانه و هوانیروز ارتش روسیه صورت گرفت ، انتشار ویدئوهای  مربوط به این تهاجم بخوبی نشان می دهد بالگردهای توپدار هایند ارتش روسیه ، ماموریت سرکوب واحدهای متحرک شورشیان را بر عهده دارند .

images_28129.jpg

این بالگرد که در اوایل دهه 70 میلادی  به دنیای بالگردهای رزمی معرفی گردید ، در تعداد قابل توجهی به ارتشهای عرب همپیمان اتحاد شوروی سابق ، بویژه ارتش عربی سوریه  تحویل داده شد . اگر چه برخی منابع ادعا می کنند که بالگردهای هایند موجود در ویدئوها متعلق به ارتش سوریه است ، اما شواهد از حضور مستقیم هایندهای ارتش روسیه در درگیری های رزمی حکایت دارد ، بخصوص توجه ویژه به پیکربندی تسلیحاتی ( توپ دماغه) صحت این مساله را اثبات می کند.

11-19-2015_5-55-39_PM.jpg

یکی از مهمترین نشانه های حضور مستقیم بالگردهای هایند با خدمه روسی در محیط رزمی ، منشاء روسی تاکتیکهای به کار گرفته شده توسط این بالگردهاست . این تاکتیکها که عمدتاً به شناسه " پرواز سینه مال " شناخته می شوند ، تاکتیک اصلی روسها برای حمله به مواضع زمینی بشمار می آیند و در جریان آن ، بالگرد در حالی که فقط چند متر با سطح زمین فاصله دارد بسوی هدف حرکت و آن را زیرآتش توپ و راکتهای هدایت ناپذیر خود می گیرد .

11-19-2015_5-01-55_PM.jpg

این تاکتیک ، یعنی پرواز و سپس درگیر شدن با اهداف ، پس از آنکه تلفات  یگان بالگردی ارتش سرخ بواسطه استفاده افغان ها از موشکهای دوش پرتاب بتدریج افزایش یافت ، تصویب و به اجرا گذاشته شد . قبل از ظهور تهدید موشکهای دوش پرتاب در افغانستان ، خدمه روس با استفاده از یک شیرجه ملایم بر روی اهداف ، آنها را آماج مهمات محمول خود قرار می دادند .

 

در ژانویه 1985 ، مقاله ای توسط سرهنگ دوم نیروی هوایی   آر . نلسون ، در مجله دانشکده هوایی به رشته تحریر در آمد که در آن اذعان شده بود که خدمه روس ، تاکتیکهای خود برای حمله به اهداف زمینی را بطور کامل تغییر داده ، به شکلی که  براساس دستورالعمل های ابلاغی ، استفاده از توپ یا راکت ها می بایست در یک خط مستقیم به فاصله 200 فوتی  علیه اهداف مورد نظر صورت گیرد .

در ویدئوهای  منتشر شده از هایندها در سوریه ، بخوبی شلیک فلرها ، مدت کوتاهی پس از آغاز حملات دیده می شود تا بعنوان یک اقدام احتیاطی ، از اصابت موشکهای ضد هوایی دوش پرتاب ، جلوگیری بعمل آید . البته این بدان معنا نیست که شورشیان  الزاماً از این جنگ افزار علیه آنها استفاده می کنند ، بلکه صرفا بعنوان یک اقدام احتیاطی ، همانند همتایان خود در عراق و افغانستان  ، برای جلوگیری از حوادث ناخواسته ، صورت می گیرد .

ویژگی اصلی این بالگرد ، در کنار استفاده از مهمات سنگین  توپ ، راکت و برخی اوقات مهمات سقوط آزاد غیر هدایت شونده ، توانایی آن در حمل نیم دو جین سرباز برای اجرای عملیات سریع در پشت خطوط دفاعی شورشیان است .

به اعتقاد نویسنده این سطور ، بالگرد هایند ، اگر چه  در قسمتهای زیرین خود بخوبی از زره های حفاظتی برخوردار است ، اما همچنان توپهای ضد هوایی ، بویژه توپهای کالیبر 14.5 و با لاتر ، یک تهدید متعارف علیه آنها بشمار می روند .   

 

توماس  گیبون - نف ، عضو هیئت تحریریه  واشنگتن پست و تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده 

پی نوشت :

این شکل تحلیل ها در سطح وب الی ماشا.. وجود دارند . این فقط یکی از صدها نمونه تحلیلی است که صورت می گیرد بدون اینکه ارزش سخت افزار ( ساخت روسها یا هر کشور دیگری ) زیر سئوال رود و فقط براساس شواهد ، اتفاقات آنالیز می شود ، چیزی که ما باید آن را یاد بگیریم

/میلیتاری

۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اَینَ طالِبُ بِدَمِ اَلمَقتولِ بِکَربَلا

چشم خود را باز کردم ابتدا گفتم حسین
با زبان اشک های بی صدا گفتم حسین
.
ماند هل من ناصرت بی پاسخ اما بارها
آمد از کرب و بلا لبیک تا گفتم حسین
.
نام زهرا را شنیدم هرکجا گفتم علی
نام زینب را شنیدم هرکجا، گفتم حسین
.
کل ارض کربلا من تازه میفهمم چرا
در خراسان در نجف در سامرا، گفتم حسین
.
عاشقی گفت آنچه میخواهد دل تنگت بگو
با دلی غمبار گفتم کربلا، گفتم حسین
.
انشالله ما هم راهی هستیم،
انشالله روزی وقت بشه و از شهرمون پیاده راهی بشیم،
البته بماند وقت نداشتن همه بهانه ای بیش نیست، چه کاری از زیارت ارباب مهمتر؛ چه وقتی از اربعین مناسب تر؟! چه راهی از راه حسین والاتر؟!

۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات تروریستی در مالی

بنا به گزارش ها، ساعتی پیش ده فرد مسلح با کشتن سه نگهبان وارد هتل رادیسون بلو در شهر باماکو در کشور مالی شدند و 140 میهمان و 30 نفر از کارکنان هتل رو به گروگان گرفتند.

در این هتل لوکس معمولا اتباع خارجی و غربی اقامت دارند . خبرگزاری شین هوا چین هم اعلام کرده تعدادی از شهروندان چینی هم در زمان گروگانگیری در هتل حضور داشتند.

مالی همون کشوری هست که پس از تصرف چند شهرش توسط تروریست های نزدیک به القاعده در سال 2013 ، فرانسه عملیات نظامی ای در اکتبر 2013 در اونجا ترتیب داد که منجر به بیرون رانده شدن عناصر القاعده از شهرهای شمالی این کشور شد.

به نظر می رسه این عملیات امتداد حملات داعش به فرانسه، منافع فرانسه و شهروندان فرانسوی یک هفته بعد از حملات مرگبار پاریس باشه. با توجه به اینکه مالی مستعمره سابق فرانسه در غرب آفریقا بوده و حوزه نفوذ این کشور محسوب میشه.

به دلیل اینکه بیشتر مساحت مالی در صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و دارای اقلیم خشک و بیابانی هست، همین شرایط باعث شده به یکی از کانون های فعالیت گروه های تروریستی نظیر القاعده در مغرب اسلامی و داعش تبدیل بشه.

۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

جیش الفتح تروریست بارها آتش بس فوعه کفریا را نقض کرده است

مسلحین جیش الفتح بعد از آتش بس الفوعه-کفریا در مقابل زبدانی-مضایا بارها بدون دلیل آتش بس رو شکستند. در روند خروج مجروحان و بیماران دو طرف کارشکنی کردند با ایجاد ناامنی در مسیر تا جایی که چند نفر از مجروحین و بیماران اهل فوعه و کفریا در این پنجاه روز جانشون رو از دست دادن.

پرتاب خمپاره های کور و بی هدف هم ده بار تکرار شد.

نیروهای ارتش و حزب الله حتی یکبار هم این نقض آتش بس رو با بمباران زبدانی پاسخ ندادند.

با پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت در جنوب حلب مسلحین احساس ترس کردند و مجددا در نقض عهدی آشکار خمپاره باران فوعه و کفریا رو تشدید کردند که در نتیجه این بمباران امروز کودکی به نام مفید ایمن جواد به شهادت رسید.

ان شاءالله روحش قرین رحمت پروردگار باشد..

۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت شمال لاذقیه +نقشه

در نقشه ی زیر سعی کردم آخرین تغییرات رو به درستی بروی نقشه اعمال کنم .
حملات ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روس ها همچنان ادامه داره .
مهمترین پیشروی ارتش که تا این لحظه تثبیت شده ، آزادسازی دغمشلیه وبلندی استراتژیک جبل الزویک هست .
جبل الزویک بروی قصب و برج القصب و مناطق اطراف اشراف بسیار خوبی داره و داشتن این بلندی برای پیشرویهای آینده ضروری هست .
محورهای دیگر حملات در شمال لاذقیه مانند
محور جبل النسر به جبل الزاهیه
محور الرشوان به کتف الغنمه و عین سامور به کتف الغدر عرافیط  
محور جب الاحمر جبل الفرک جبل الکتف
هنوز مشتعل هست .
از عرافیط هنوز خبری نیست و با این تفاصیل بعید میدونم خبری هم بشه ، پیشروی هایی در سمت سندیان گفته شده که هنوز تایید نمیشه .
نکته ای هم در مورد الرشوان باید بگم ؛ این ارتفاع بعد از اینکه قبلا یکبار تصرف شد ، دوباره توسط ارتش تخلیه شد . در حال حاضر الرشوان و زینوته خالی از نیرو هست و هیچ یک از طرفین در این منطقه حضور ندارند .
موقعیت خاص کتف الغنمه از یک سو و کتف الغدر از سوی دیگر ، واقعا پیشروی رو در این محور سخت کرده .

بصورت کلی پیشرویهایی که در یک ماه اخیر در شمال لاذقیه صورت گرفته تقریبا  بی سابقه بوده به طوری که مسلحین تروریست اعلام بسیج عمومی کردند و به قولی همون نفیر عام دادند برای کمک به نیروها و جلوگیری از پیشروی بیشتر ارتش سوریه .

نقشه با کیفیت بهتر : http://s3.img7.ir/B0Dyw.jpg

۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

شرح اخبار میدانی در جبهات سوریه

دوستان زیادی در مورد اخبار جبهه های مختلف سوریه از ما در کامنتها یا پیام های خصوصی سوال میپرسن.ما مرتب در حال رصد کردن اوضاع در مناطق مختلف هستیم اما با توجه به اینکه قصد ما پوشش تحولات و تغییرات مهم در خطوط تماس همراه با نقشه و با حداکثر دقت هست، عجله ای برای خبر زدن نداریم.

ضمن اینکه درگیریهای روتین وجزیی ارزش خبری برای پرداختن ندارن. به طور کلی میشه گفت در حال حاضر سکون و توازن در اغلب جبهه ها برقرار هست.

به طور خلاصه وضعیت در جبهه های مختلف به این شرح هست:

ریف جنوبی حلب:

بعد از پیشرویهای مهمی که ارتش و متحدین در ریف جنوبی حلب محقق کردند، مسلحین احساس خطر کرده و قاضی شرعی جیش الفتح، المحیسنی سعودی برای الحاق نیرو به جبهات جنوب حلب نفیر عام داد تا چند هزار نیروی جدید با مقادیر متنابهی از تسلیحات از ادلب، شمال حماه و حتی ریف شمالی حلب وارد جبهات ریف جنوبی حلب بشن.
همین باعث توازن در این جبهه شد.

مسلحین بارها صحبت از حمله گسترده و بازپس گیری مناطق از دست رفته کردند که تاکنون بر اساس چیزی که در صفحات رسمی خودشون میگن، به دلیل اشراف نیروهای مقاومت بر تحرکاتشون از طریق پرواز بی وقفه ی پهپادها موفق به تجمیع نیرو و حمله ی گسترده نشدن.
در سه روز اخیر مسلحین در محورهای تل العیس، حلصه، بانص و تل مامو دست به پاتکهای موضعی و سنگین زدند که دستاورد خاصی به جز چند مزرعه نزدیک بانص نداشته.
علاوه بر این مسلحین از دست اهالی ریف جنوبی (به ویژه اهالی الحاضر و العیس) به دلیل تسلیم کردن روستاها خشمگین هستند و به همین دلیل در بیانیه هایی بسیاری از مناطق مانند جزرایا،تل علوش،العثمانیة،زمار،تل حدیه، حویرالعیس،رسم الصهریج،زیتان،الزربه،برقوم و خان طومان رو مناطق نظامی و حمل اسلحه رو ممنوع کردند.

علاوه بر آن با قرار دادن ایست بازرسی رفت وآمدها کنترل و اهالی تفتیش میشن. 
با توجه به تعدد جبهات و با وجود تلاشهای اخیر مسلحین به نظر میرسه در این جبهه همچنان دست برتر با ارتش و مقاومت هست و احتمال سنگین شدن مجدد کفه ترازو به نفع ارتش و نیروهای مقاومت هست.

ریف شرقی حلب:

ارتش به آرامی در حال گسترش دایره امنیتی حول فرودگاه کویرس هست و تاکنون در چهار طرف فرودگاه نزدیک ترین روستاها و مناطق به فرودگاه شامل عربید و جدیده ، رسم العبود ، مزارع ایکاردا در شمال و کصکیص(کرکیز) و جمیلیه رو در جنوب تا فاصله ی یکی دو کیلومتر از مرز فرودگاه پاکسازی کردن.

ریف لاذقیه:

در ریف لاذقیه ارتش امروز با پشتیبانی آتش زمینی و هوایی سنگین عملیات گسترده ای رو در محورهای مختلفی شروع کرده که با پیشرویهای مهمی هم همراه بوده و همچنان ادامه داره.

حملات ارتش به قدری سنگین بوده که مسلحین درخواست نیروهای کمکی ولو از زنان مجاهد! کردن..

چند روز پیش هم النصره با احساس خطر از پیشرویهای جزیی و مستمر ارتش در شمال لاذقیه با پخش تصاویری ادعا کرد نیروهای خارجی جدیدی رو از مرز ترکیه برای مقابله با حملات ارتش در شمال لاذقیه وارد کرده.


محورهای حمله امروز ارتش:
۱-جبل النسر به سمت جبل زاهی
۲-الدغمشلیة به سمت جبل الزویک
۳- تلة الرشوان و الملوحة به سمت کتف الغنمة و کتف الغدر
۴- عمق بلندیهای جب الاحمر به سمت جبل کبانی و عکو
۵- جبل کتف به سمت آخرین بلندی مشرف بر سرمانیه (جبل سندیان)


با توجه به اینکه عملیات همچنان ادامه داره، به محض تثبیت مناطق و تغییر خطوط تماس در پست تکمیلی نتایج حملات امروز در شمال لاذقیه رو همراه با نقشه پوشش میدیم.

ریف شمالی حماه:

در ریف شمالی حماه هم توازن برقرار هست اما دست بالا با مسلحین هست و نیروهای ارتش و دفاع وطنی در آرایش دفاعی قرار دارن. اتفاق خاصی در شمال حماه چند روز اخیر رخ نداده به جز درگیریهای مستمر در محور مورک-صوران و پیشرویهای جزیی مسلحین.

ریف شرقی و جنوب شرقی حمص:

نیروهای ارتش کم کم در حال نزدیک شدن به تدمر در شرق و مهین و حوارین در جنوب شرقی حمص هستند.

در نزدیکیهای تدمر المقالع و بلندیهای غربی در نزدیکی تدمر آزاد شدند و در جنوب شرقی حمص روستای کوچک الحدث ۵ کیلومتری شمال حوارین و مهین به دست ارتش افتاد.


۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۰:۵۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

پیشروی های مهم در شمال لاذقیه

دغمشلیه در شمال غمام تصرف شد

جبل زویک هم ایضا ...

عرافیط منتظر تثبیت هستیم ..

 

پیشرویهای مهمی صورت گرفته .

نقشه رو به زودی میزنم

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

حرکت بعدی محور مقاومت در جنوب حلب ، ابوظهور ؟؟

انصره ادعا کرده که دو هواپیمای بدون سرنشین روسیه رو بر فراز فرودگاه ابوظهور ساقط کرده.

این وسط بحث صحت یا عدم صحت اهمیت نداره، مهم اینه که هر دو طرف به فرودگاه ابوظهور چشم دارن،به نقشه های پیشروی های اخیر در جنوب حلب دقت کنید.

نیرویهای محور مقاومت چند راه دارند ، دوتا از راه ها به این شکل هست :

1- با ادامه پیشروی ها به غرب، بعد از طی 18 کیلومتر به فوعه و کفریا برسن و محاصره این دوشهر رو بشکنن.2- با تغییر جهت حمله به جنوب، بعد از طی 20 کیلومتر به فرودگاه ابوظهور برسن و عرض مسیر پشتیبانی جنوب حلب (خناصر-اثریا) رو از این مسیر باریک به حدود 25 کیلومتر افزایش بدن..

هرچند اگر سیاست های نظامی عملیات اخیر رو بر مبنای عملیات شکست محاصره فرودگاه کویرس بدونیم، باید منتظر شکست محاصره فوعه و کفریا باشیم .

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۷ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ویدیوی تازه داعش از مراحل آماده سازی انتحاری ها در فرانسه

البته صد در صد نمیشه که تایید کرد که این بازی رسانه ای داعش نباشه ولی جالب اینه که داعش حسابی داره روی فرانسه مانور میده..

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اینفوگرافیک نیرویهای داعش در کشتار پاریس

به سن ها دقت کنید.

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

هدف قرار دادن تانکرهای سوخت داعش / حالا تازه به فکر زدن افتادند !

طی سه روز گذشته نیروی هوایی روسیه و ائتلاف غربی، به طور همزمان و هماهنگ حداقل 500 تانکر فعال حمل نفت رو منهدم کردن و به چندین پالایشگاه کوچک و میدان نفتی حمله کردن.

گفته میشه که این هماهنگی در حاشیه اجلاس گروه 20 رخ داده، البته کاش به جای اینکه منابع رو بزنن، کشورهای دلال رو از دور خارج میکردن.

عکس ها رو دقت کنید!

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

هراس از تروریسم در اروپا !

یک هواپیما در مسیر لهستان به مصر بعد از هشدار وجود بمب در داخل هواپیما مجبور به فرود اضطراری در بورگاس بلغارستان شد.

پس از بازرسی ها، بمبی در این هواپیما یافت نشد !!!

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

کوه های مکحول

کوه های مکحول پس از عملیات پاکسازی و تامین امنیت بیجی از نقاط پر درگیری برای نیروهای عراقی بودن.

تا به حال حداقل 10 پاتک سنگین دواعش به این کوه ها توسط نیرویهای حشد دفع شده.هرچند پیشبینی میکنم که به علت نزدیک شدن ایام اربعین نیرویهای حشد تحرکات جدیدی در منطقه نکنن اما فرماندهان باید حواسشون به پاتک های آتی و احتمال کمبود نیرو باشه.

از طرف دیگه بارون این چند وقت اخیر هم حسابی منطقه رو بهم ریخته و تحرکات رو هم کم کرده.

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تلگرام پس از عملیات تروریستی داعش در فرانسه، حساب های اطلاع رسانی داعش در این نرم افزار رو بست.

تلگرام اعلام کرد ۷۸ کانال وابسته به گروه داعش را که به ۱۲ زبان مطلب منتشر می کرده مسدود کرده، حداقل یکی از این کانالها به زبان فارسی مطلب منتشر می کرد.

هرچند تلگرام یکی از مهمترین و منظم ترین رسانه های اطلاع رسانی داعش بود ولی ای کاش که غرب خیلی زودتر به این فکر می افتاد که داعش چرا باید به راحتی به بسترهای تبلیغات جمعی دسترسی داشته باشه.

کاش در کشتارهای وسیع اسپایکر و سنجار و ... از این عکس العمل ها میدیدم.

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

سانسور خبری / کاریکاتور

world-media-response-tragic-attacks.jpg

/میلیتاری

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / سردار شهید حاج محمدرضا ابراهیمی

sh1~1.jpg

سردار شهید حاج محمدرضا ابراهیمی

شادی ارواح مطهر شهدای محب اهل بیت سلام الله علیهم صلوات

/آلن

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

جند الاقصی گروهی تروریست روانی و مریض که غرب از قرار دادن نام این گروه در لیست تروریسم شک دارد!

جندالاقصی گروهی که چند روز پیش در موردش پست زدیم، جزو گروههایی هست که غرب همچنان در مورد اضافه کردنشون به لیست گروههای تروریستی تردید داره.

این گروه با تصرف مورک آخرین پیروزی بزرگ مسلحین رو رقم زد و از اون روز تبدیل به قهرمان مسلحین شده.

در پرونده ی جندالاقصی قتل عام اهالی روستای علوی نشین معان، شرکت در حمله زمینی به شهرکهای تحت محاصره ی فوعه و کفریا، نزدیکی به داعش، استفاده از تروریستهای بین المللی و .. وجود داره.

اخیرا کلیپی منتشر شده از جندالاقصی که در اون مسلحین جندالاقصی بعد از ذبح کردن سرباز ارتش سوریه به نام مازن، شماره منزلش رو از تلفن همراهش گیر میارن و با خانواده اش تماس می گیرن..

زمانی که مادرش تلفن رو جواب میده با اشتیاق بهش میگن پسرت رو ذبح کردیم. بعدش هم گریه و زاری مادر و خنده های بیمارگونه مسلحین و تمسخر لهجه ی زن بینوا و نسبت دادن لهجه به علوی ها .....

در کانال تحولات ببینید :

۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸ ۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

آخرین تحولات جبهه جنوب و شرق حلب +نقشه

مسلحین نور الدین زنکی امروز بیانیه ای رو از هلاکت یکی از فرماندهان ابرز میدانی خودشان در جبهه جنوب حلب و در روستای حلصه (با تلفظ خلصه) منتشر کردند .

دیروز کلیپی هم توسط نورالدین زنکی از خمپاره باران مواضع ارتش در حلصه منتشر شد .

در دو سه روز اخیر پس از تصرف الحاضر و برنه ، مسلحین حاضر در حلصه از این روستا عقب نشینی کردند .

در حال حاضر مناطق برقوم ، ایکاردا ، تل حدیه و رسم صهریج درگیری هست و تقریبا سیطره ی هیچکدام از طرفین بر این مناطق کامل نیست .

کلا دیروز و امروز جبهه ی جنوب حلب روزهای آرامی رو پشت سر میگذارد .

در شرق حلب هم  مزارع ایکاردا در شمال فرودگاه کویرس و کرکیز در جنوب فرودگاه پاکسازی شد و اکنون در اختیار ارتش سوریه هست .

۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۵ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تروریستهای سوریه : آیا از حملات پاریس دفاع کنیم یا خیر ؟!! / اختلاف داخلی مسلحین

محکوم کردن حملات تروریستی پاریس هم تبدیل به دردسر جدیدی شده برای مسلحین.

دیروز بیانیه ای از 49 گروه مسلح سوری منتشر شد که در آن حملات پاریس محکوم شده بود و طبق معمول اسد و دولت سوریه رو هم در کنارش محکوم کرده بودند.

مشخص هست که انگیزه اصلی این گروهها جلب حمایت غرب و احتراز از قرار گرفتن در لیست گروههای تروریستی در کنار داعش هست که قراره این لیست به زودی اعلام بشه.اما گروههای رادیکال مطرحی مانند جبهة النصره، جندالاقصی، جیش السنه و گروههای تابعه شون که میشه بخش مهمی از مسلحین سوری غیر از داعش رو تشکیل میدن و تمام پیروزیهای یک سال اخیر مسلحین نقش اصلی را ایفا کردن ؛از ایراد بیانیه در محکومیت یا دفاع از حملات تروریستی طفره رفتن.

در مورد اول که مشخصه نگران زیر سوال رفتن ایدئولوژیشون نزد پیروان سرسختشون هستن، در مورد دوم هم کوچکترین دفاعی سبب میشه سریعا به لیست تروریستها الصاق بشن.

همین باعث شده این مساله محکوم کردن، تبدیل به مشاجرات لفظی و اتهام زنی هواداران گروههای مسلح مختلف با هم بشه.احرارالشام در بیانیه ای مجزا شبیه بیانیه بقیه گروهها حملات پاریس رو محکوم کرد. تا اینکه شیخ ابوراتب مسئول بخش حمص احرارالشام در اظهارنظری با تمسک به ایمن الظواهری پس از ابراز رضایت از عملیات تروریستی پاریس ، آنرا انتقام از کفار خوانده و گفته بگذارید قلب مادران فرانسوی، روس و آمریکایی آتش بگیره و ..احرارالشام هم با دستپاچگی بیانیه زده و بعد از ادای احترام به شیخ، موضع اون رو موضع شخصی ابوراتب دونسته نه موضع سازمانی!

این اتفاق تردیدهای حامیان غربی مخالفین رو در مورد صداقت و نیت گروههای مسلح بیشتر می کنه.

علاوه بر این که موضع گیری احرارالشام به عنوان بزرگترین گروه مسلح سوری از اهمیت خاصی برخوردار هست، این گروه در حال حاضر به مثابه چتری برای پنهان کردن گروههای افراطی و تکفیری مانند النصره محسوب میشه (با تشکیل ائتلاف جیش الفتح) که فارغ از موضع گیری در مورد حملات پاریس قطعا در لیست گروههای تروریستی وارد خواهند شد. ادامه ی فعالیت و عدم هدف قرار گرفتن این گروهها از طرف ائتلاف های غرب و شرق مستلزم وسعت و ضخامت این چتر سلفی هست!

۲۵ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا