تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۳۶۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ادعای اسکای نیوز : هواپیمای C130 عربستانی در فرودگاه عدن

اسکای نیوز عربی ادعا کرده که یک هواپیمای C130 عربستانی در فرودگاه عدن فرود اومده.

البته به خبررسانی های هر دو جبهه در مورد وضعیت عدن نمیشه اعتماد کامل کرد و این چند وقته خبرهای هر دو طرف نقض شده..

حال چیزی که مهمتره اینه که عربستان و ائتلافش دارن تجهیزات بیشتری رو وارد جنوب کشور میکنن تا به جنبش یمن جنوبی و اعوان و انصارشون تحویل بدند .

۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

از رمادی تا فلوجه

خبرهایی میرسه که یک هلیکوپتر ارتش، روی رمادی اعلامیه هایی پخش کرده که خانواده ها رو به ترک رمادی فراخونده..

کلا نمیدونم چرا هنوز هم عملیات ها و پیشرویهای رمادی به دلم نمیشینه و فکر میکنم بیشتر جنگ روانیه، حتی با اینکه عکس هاش هم منتشر شده..

نکته ای که دلم رو قرص تر میکنه اینه که ادعا شده توی عملیات فتح فلوجه تنها 10000 نیرو شرکت کردن در صورتی که باتوجه به عملیات تکریت، حدود 20 تا 25 هزار رو پیشبینی میکردم.

الان دارم این احتمال رو میدم که این 10 تا 15 هزار نیرویی که آموزش دیده و مسلح هستن رو دارن برای عملیات آزادسازی رمادی در رزرو قرار میدن.این استراتژی رزرو رو در دفاع مقدس ایران به خوبی طی عملیات بیت المقدس نشون داد..

نکته ای هم که خیلی روش تمرکز دارم اینه که چرا داعش توی عراق اینقدر منفعل شده! به نظرم یا با کمبود نیروی زرمی مواجه شده یا داره برنامه ریزی برای زدن ضربه کاری میکنه..باید صبر کرد و دید چه خواهد شد.

۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا

مراسم یادبود شهید بزرگوار ابومنتظر المحمداوی

امروز ساعت 5 عصر مراسم یادبود فرمانده شهید سپاه بدر ابومنتظر المحمداوی در حسینیه کاظمینی های دولت آباد برگزار شد..

اینکه این فرمانده شهید چه ویژگی بارزی داشت که برخلاف سایر فرماندهان شهید، اینهمه در مورد شهادتش خبر پخش میشه و مراسم گرفته میشه رو نمیدونم. (البته با توجه به سمت فرماندهی عملیات سپاه بدر میشه حدس هایی زد که مثلا ایشون از همون زمان دفاع مقدس با فرماندهان ایرانی مراوده داشتن)

ولی حضور شخصیت هایی مثل سردار سلمانی(فرمانده سپاه قدس)، شیخ خزعلی (فرمانده عصائب اهل حق)، سردار نقدی(از فرماندهان قدیمی سپاه بدر) و سردار ذوالقدر (فرمانده برون مرزی قرارگاه رمضان) این رو نشون میده که کم کسی شهید نشده..

روحشون شاد، یادشون گرامی و راهشون پر رهرو باشه ان شالله.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۴ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

سرنگونی پهپادها

طی دو سه هفته گذشته 4 پهپاد (دو اسرائیلی، یک آمریکایی و دو روسی) در لبنان، سوریه و عراق سرنگون شده اند..

یادمه که هفته پیش بود که وقتی تعداد سرنگونی ها دو عدد بود، بعضی از تحلیلگران احتمال سرنگونی این پهپاد ها رو با جنگ الکترونیکی (روسیه یا ایران) میدادن.با رسیدن عدد به 4، فرضیه داره تقویت میشه. مخصوصا اینکه به جز پهپاد روسی، 3 پهپاد دیگه بدون درگیری نظامی یا مشخص بودن اثر ترکش یا گلوله بر اونها، سرنگون شدن.

باید منتظر بود و دید آمریکایی ها در گزارش سرنگونی به چه نکاتی اشاره میکنن.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

آقا بزنید شبکه دو

آقا بزنید شبکه دو ،،، نماینده رهبر داره حرف میزنه ،،، سخنان رهبر روشن و واضح هست .

حوصله اضافه گویی هم ندارم .

حاشیه نمیرم ، حاشیه نرید .

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

اخبار میدانی سوریه + نقشه

فوعه و کفریا:

دیروز عصر مدافعین شهرکهای محاصره شده ، هجوم سنگین مسلحین جیش الفتح و النصره را از محور دیر الزغب دفع کردند.برای اولین بار مدافعین از موشک "فیل" برای هدف قرار دادن مسلحین استفاده کردند که به هلاکت بیش از 10 فرد مسلح انجامید.

مساحت فوعه و کفرایا بیش از 250 بار مورد اصابت موشکها و خمپاره های مهاجمین قرار گرفت که تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شدند.

اسامی تعدادی از شهدای اخیر:
1-السیدة هدى محسن زوجة السیدممدوح حاج موسى.
2- السید محمد حاج موسى.
3-الأستاذ حسین أحمد شاقول.
4-السید جعفر عباس طحان.
5-السیدة نور الدین عباس طحان.
6- المجاهد صادق حمادة عود.
7-المجاهد نبیل العبد.
8-حسین محمد زین حمد
9-مصطفى اسماعیل شیخ
10-وجیه حمدو حمد

u8vsmhe1jk41swg5gb13.jpg

همچنین دیروز تعدادی از جوانان اهل الفوعه و کفریا ساکن دمشق در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق تجمع کرده و خواستار مسلح شدن و اعزام به شهرکهای خود جهت مقابله با حمله مسلحین شدند. (عکس در تصویر پایین)

eml9ptxrzmwf9y85zovh.jpg

 

نبل و الزهرا:

مسلحین مایر و بیانون با 150 موشک گراد نبل و الزهرا را هدف قرار دادند که به شهادت 1 نفر و زخمی شدن 7 نفر دیگر از شهروندان انجامید. در مقابل نیروهای مردمی نبل هم مقر گروههای مسلح در اطراف نبل را بمباران کردند.

سویداء:

ارتش سوریه حمله سنگین دیروز عصر مسلحین به فرودگاه نظامی ثعله را دفع کرد. در ابتدای حمله مسلحین موفق به تصرف تلة شیخ حسین شدند که ارتش 27 ژوئن تصرف کرده بود. اما پس از ساعاتی زیر آتش سنگین توپخانه ارتش ناچار به عقب نشینی از آن شدند.

زبدانی:

مسلحین در برخی مناطق شرقی آرایش هجومی گرفتند و ادعا کردند 4 ایست ارتش در کوههای شرقی زبدانی را تصرف کرده اند که خبر هنوز تایید نشده. منابع ارتش با رد ادعای مسلحین،ادعای دفع کامل حمله آنان به مواضع کوههای شرقی و کشتن 5 نفر به نامهای علی شبلی،وسیم عاشور،رامی الزغبی،عبد العلی کمال الدین و محمد فواز العر را دارد. دیروز مسلحین اسامی 56 کشته خود در زبدانی را اعلام کردند.
خبر جدید از زبدانی: ارتش سوریه اعلام کرده که پس از درگیریهای شدید با مسلحین موفق شده بر سهل زبدانی،مسیر بردی و تمام ورودی های جنوبی زبدانی مسلط بشه. منتظر اخبار تکمیلی هستیم.

غوطه شرقی:

زهران علوش فرمانده جیش الاسلام و شیخ ابوعاصم رهبر النصره در غوطه شرقی برای ترک مخاصمه توافق کردند. (توافقنامه در زیر)

60lwsh.jpg

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

امان از بی بصیرتی ، امان از کسانی که همیشه جلوتر از رهبر خود حرکت میکنند .. امان ...

همیشه میدونستم که امام زمان چه قدر غریب هست .

قشنگ مییشه حس کرد که چرا ایشان نمیاد ...

همه دم از مطیع بودن در برابر ولایت فقیه و رهبری میزنند ولی در عمل چی ؟؟؟!!

واقعا چقدر رهبر عزیز مظلوم هستند ...

با اینکه ایشان حمایت کردند و تاکید کردند که مردم هم باید بپذیرند و همبستگی خودشان رو حفظ کنند ؛ ولی یه عده ای فقط ساز مخالف میزنند و تاسف میخورند و مخالف این توافق هستند ...

همینجوری میشه که وقتی امام زمان بیاد ، آقا تنهاست .... 

تاریخ ائمه و آنچه بر این عزیزان گذشت ، خود به تنهایی گواه این مدعاست ولی گویا بعضی از شیعیان هنوز درس نگرفته اند که در این امتحان های الهی چطور عمل کنند .

امان از بی بصیرتی ، امان از کسانی که همیشه جلوتر از رهبر خود حرکت میکنند .. امان ...

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۳ ۳۸ نظر موافقین ۲ مخالفین ۴
میرزا

تغییر شماره کارت

شماره ی کارت کمکهای مردمی عوض شد .

۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

محمد جواد ظریف

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۱ ۲۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۳
میرزا

تصویر برای دوستانی که به حوزه نفت و گاز علاقه دارند

اطلاعاتی از حضور عمده شرکت های خارجی در صنایع نفت و گاز ایران، قبل از تحریم ها.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

جلوگیری آمریکا از ورود نیروهای الحشد الشعبی به شهرهای فلوجه و رمادی

یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق فاش کرد که آمریکا برای جلوگیری از ورود نیروهای الحشد الشعبی به شهرهای فلوجه و رمادی برای مقابله با تروریست های داعش، ارتش عراق و دولت حیدرالعبادی را تحت فشار قرار داده است..

این منبع عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری «الوقت» گفت: سفیر و فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق، به ارتش عراق و دولت العبادی برای عدم ورود نیروهای الحشد الشعبی به فلوجه و الانبار فشار وارد می کند.وی افزود: عملیات نیروهای الحشد الشعبی که از دو هفته پیش برای پاکسازی شهر فلوجه در استان الانبار آغاز شده در حال نتیجه دادن بود اما سفیر آمریکا به بهانه نبود هماهنگی میان شیوخ عشایر مسلح در الانبار و ارتش عراق از العبادی خواست عملیات علیه داعش را به تعویق اندازد.

در همین راستا، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا که در غرب عراق مستقر است با فشار بر فرماندهی ارتش عراق به منظور تعویق عملیات در فلوجه تهدید کرد که ارتش آمریکا مناطق درگیری نیروهای الحشد الشعبی و داعش را بمباران خواهد کرد که این امر از نظر طرف عراقی، یک تهدید ضمنی به مداخله نظامی آمریکا به نفع داعش تلقی می شود.اقدامات مداخله جویانه سفیر و فرمانده نظامی آمریکا در غرب عراق سبب بروز نگرانی هایی در وزارت دفاع عراق شده و تا حدی روی عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه مواضع داعش در فلوجه اثر گذاشته است.

آمریکایی ها پیش از این هم بارها در درگیری های جاری در عراق به نفع داعش دخالت کرده و با پرتاب محموله های حاوی سلاح و تجهیزات و آذوقه تلاش کرده اند تا حلقه محاصره را به نفع داعش بشکنند.حدود یک ماه پیش زمانی که نیروهای داعش اقدام به برگزاری یک مانور گسترده به همراه ادوات و تجهیزات پیشرفته در چند کیلومتری محل اقامت یگان های نظامی آمریکا کردند، فرماندهی نیروهای آمریکایی علیرغم تعهداتی که به دولت بغداد داده بود، مداخله نکرد و در واقع داعش زیر چتر حمایت آمریکایی ها مانور سنگین و چندین ساعته نظامی خود را برگزار کرد.

(ایرنا)

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

خبرهای خوب از رمادی

نیروهای ارتش و به ویژه نیروهای یگان طلایی در حال حمله به دو روستای حامضیه و البوعثیه در شمال شرق شهر هستن.در این راستا گویا چند گروه از نیروهای ویژه هم با هلیکوپتر در پشت این دو روستا پیاده شدن..

رمادی کم کم درحال محاصره هست..

قسمتهایی که الان درگیری های غیر موثق در اونها در جریانه رو با رنگ زرد مشخص کردم..در مورد فلوجه هم بسیاری از دوستان درست اشاره کردن به علت حضور مردم در مرکز فلوجه و کرمه، نیروها پیشروی نمیکنن و فقط در حال درگیری در حاشیه شهر هست.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

یادداشت دکتر اسماعیل در مورد توافق هسته ای بخش سوم

تو ادامه ی بحث مون در مورد توافق هسته ایی بین غرب و ایران ـ بخش سوم
این بار قسمت ادامه ی بند رفع تحریم ها و برنامه ی اجرایی و سازوکار حل و فصل اختلاف ها رو بررسی خواهیم کرد .
دوستان بازم تاکید میکنم ، داخل پارانتزها نوشته ی من هستند و ربطی به توافق نامه ندارن

ادامه ی بحث رفع تحریم ها

22. ایالات متحده، به نحو مشخص شده در پیوست  2و منطبق با پیوست 5، اجازه فروش هواپیماهای مسافری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران مشارکت نمایند؛ و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدا ایران به آمریکا را صادر خواهد نمود.

23.  هشت سال پس از روز توافق، یا در زمانی که آژانس به نتیجه گیری گسترده تر خود مبنی بر اینکه مواد هسته ای در ایران در فعالیتهای صلح آمیز باقی می ماند، هرکدام که زودتر باشد، ایالات متحده اقدام قانونی مقتضی را برای لغو، یا تغییر به منظور اجرایی کردن لغو تحریم های مشخص شده در پیوست 2 در خصوص دستیابی به اقلام و خدمات مرتبط با هسته ای برای فعالیت های هسته ای مندرج در این برجام، منطبق با رویکرد ایالات متحده نسبت به سایر دولتهای غیردارنده ی سلاح هسته ای تحت معاهده عدم اشاعه پی خواهد گرفت.

24.  اتحادیه اروپایی، کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه و نیز ایالات متحده فهرست کامل و جامعی از تحریم ها یا اقدامات محدودیت ساز مرتبط با هسته ای را مشخص می نمایند و آنها را منطبق با پیوست 5 لغو خواهند نمود((این قسمت از توافق خیلی عالی هست )) . پیوست 2 همچنین اثرات لغو تحریم ها را از زمان «روز اجرا» مشخص خواهد نمود. چنانچه در هر زمانی پس از روز اجرا ایران بر این اعتقاد باشد که هر تحریم یا اقدام محدودیت ساز مرتبط با هسته ای دیگری از یک عضو 1+5 در حال ممانعت از اجرای کامل لغو تحریم ها به نحو تشریح شده در این برجام است، عضو ذیربط برجام با هدف فیصله موضوع با ایران مشورت خواهد نمود و چنانچه توافق داشته باشند که لغو این تحریم یا اقدام محدودیت ساز مناسب میباشد، عضو مربوطه ی برجام اقدام مقتضی را به عمل خواهد آورد. در صورتی که قادر به فیصله این موضوع نباشند، ایران یا هر عضو گروه1+5 می توانند موضوع را به کمیسیون مشترک ارجاع نمایند.

25. چنانچه قانونی در سطح ایالتی یا محلی در ایالات متحده مانع از اجرای لغو تحریمهای مشخص شده در این برجام شود، ایالات متحده، با در نظر گرفتن تمامی اختیارات موجود، گام های مقتضی را به منظور تحقق اجرای مزبور اتخاذ خواهد نمود. ایالات متحده به طور فعال، مقامات در سطح ایالتی یا محلی را تشویق خواهد کرد که تغییرات در سیاست ایالات متحده منعکس شده در لغو تحریمهای وفق این برجام را در نظر داشته و از اقداماتی که با این تغییر در سیاست همخوانی ندارد خودداری نمایند.

26. اتحادیه اروپایی از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم هایی که اجرای آنها را وفق این برجام لغو کرده است، خودداری می نماید، فارغ از فرآیند حل و فصل اختلافات پیش بینی شده در این برجام. هیچ گونه تحریم جدید هسته ای شورای امنیت و هیچ گونه تحریم جدید اتحادیه اروپایی وجود نخواهد داشت. ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم های مشخص شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد. دولت ایالات متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره، از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم های مشخص شده در پیوست 2 که اعمال آنها را وفق این برجام متوقف کرده است، خودداری مینماید، فارغ از فرآیند حل و فصل اختلافات پیش بینی شده در این برجام. دولت ایالات متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره، از اعمال تحریم های جدید مرتبط با هسته ای خودداری خواهد کرد. ایران اعلام کرده است که تحمیل چنین تحریم های جدید مرتبط با هسته ای را به منزله مبنایی برای توقف کلی یا جزیی اجرای تعهدات خود وفق این برجام،  تلقی خواهد نمود.((این بند توافق هم خوبه دوستان))

27. گروه 1+5 به منظور تضمین شفافیت و کارآمدی در ارتباط با لغو تحریم ها وفق این برجام، تدابیر اداری و آئین نامه های اجرایی کافی را تمهید خواهند کرد. اتحادیه اروپایی و دولتهای عضو و همچنین ایالات متحده دستورالعمل های مرتبط را صادر خواهند نمود و در خصوص جزئیات تحریم ها یا اقدامات محدودیت سازی که به موجب این برجام لغو شده اند، بیانیه هایی را که در دسترس عموم باشد، منتشر خواهند کرد. اتحادیه اروپایی و دولت های عضو و ایالات متحده متعهد هستند که در خصوص محتوای این دستورالعمل ها یا بیانیه ها با ایران به صورت منظم و بنا به اقتضاء مشورت نمایند.

ادامه مطلب...
۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۳ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

پهپادهای روسی سقوط کرده در لاذقیه

نیروهای النصره یک پهپاد که به نظر می رسد پهپادی روسی به نام Aileron-3SV باشد را بر فراز لاذقیه سرنگون کردند.

CKX-mLYWIAAQCLl.png

thumb_CKX-mTcWoAA3BA5.png    thumb_CKX-k9PWEAAEvzp.png

این پهپاد کوچک روسی جهت انحام ماموریت های شناسایی و ارسال تصاویر میدان نبرد به کار می رود.

CKYGKv0UcAAysS_.jpg

 

پرواز پهپاد Aileron-3SV  و سیستم کنترل آن

normal_russian_military_training_river_o

normal_russian_military_training_river_oاز این لینک هم می توانید فیلم پرواز این پهپاد را مشاهده بفرمایید : http://www.military..../2902010118001/

*******

تصاویری از یک پهپاد سقوط کرده در استان لاذقیه منتشر شده است که به نظر می رسد پهپاد روسی Orlan-10 باشد.

این پهپاد کوچک و جدید روسی که 12 دوربین را در بدنه خود جای می دهد ، می تواند نقشه هایی سه بعدی را با جزییات کامل از مواضع دشمن و تحرکات آنها جمع آوری کند. و در صورت استفاده از دوربین های دید در شب، این پهپاد می تواند از تحرکات شبانه دشمن نیز به خوبی نیروهای خودی را مطلع سازد.

سقوط این دو پهپاد نشان می دهد روس ها تحرکات اطلاعاتی وسیعی را در استان لاذقیه آغاز کرده اند و به نظر افسران اطلاعاتی آنها نیز از روی زمین این پهپادها را کنترل و هدایت می کنند.

n00138852-r-b-000.jpg

 

12 دوربین موجود در داخل بدنه پهپاد Orlan 10

  thumb_n00138852-r-b-003.jpg  thumb_53451.png

 

تصاویر پهپاد Orlan 10

Orlan_10_UAV_-_EDM_June_27__2014.jpg

thumb_49.jpg  thumb_orlan-10-2-e1429884347593.jpg

امیرارسلان /میلیتاری

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

پاکسازی بیجی ادامه دارد

پاکسازی های بیجی هنوز ادامه داره و جنگ بیشتر به شمال منطقه (شمال آلبوجواری و حومه نیروگاه حرارتی) رسیده.

هنوز هم دواعش در حال ترکوندن خودشون بعد از محاصره در مناطق مختلف بیجی هستن..

خبر تکمیلی از پیشروی های اطراف رمادی اینه که تا حالا در درگیری های غرب و جنوب غربی این شهر حدود 100 داعشی کشته شدن و البته با ناامن شدن جاده جنوبی هیت- الرمادی، دواعش قبل از بسته شدن جاده شمالی در حال گرفتن تدارکات و تجیهزات و البته تخلیه خانواده هاشون به سمت هیت هستند.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

پیشروی در رمادی

پیشروی های این چند روزه نیروهای عراقی در رمادی بیشتر از فلوجه ای بوده که گفته میشه عملیات آزادسازیش در حال انجامه..

دیروز گفته میشد که نیروهای عراقی تونستن مقر تیپ 8 در غرب رمادی رو بگیرن ولی با توجه به استحکامات و عدم انتشار عکس من باور نمی کردم.امروز عکس هایی از کارخانه شیشه رمادی پخش شد که نیروهای سپاه بدر در اون دیده میشدن.

نکته اینه که کارخونه شیشه، از سمت مواضع نیروهای عراقی، پشت مقر تیپ 8 واقع شده.باید دید که این نیروها چطور به این کارخونه رسیدن و البته باید دید شدت درگیریها چقدر بوده..ان شالله اگر نیروها بتونن مواضعشون رو در این کارخونه تثبیت کنن، با توجه به اینکه دانشگاه و روستای الطاش در دست نیروهای ماست، میشه گفت که منطقه شهری حی تامیم و منطقه صنعتی رمادی، گزینه خوبی برای آزادسازیه.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

حیدر عبادی سوار بر اف 16 آمریکایی

حیدر العبادی، یه هفته ای هست که در حال پایگاه گردی هست.

اول به پایگاه حبانیه رفت و امروز به تاجی و بلد..

گویا لطفی هم به اف 16 های جدید داشته.

گفته میشه این چهار اف 16، مجموعه اول از 16 جنگنده سفارش داده شده به آمریکا هستند.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

آزادی اسیر فاطمیون

یکی از رزمندگان تیپ فاطمیون که هفت ماه پیش توی شهرک شیخ مسکین در استان درعا اسیر شده بود، در عملیات تبادل اسرا آزاد شد.

*****

سید علی جعفری از نیروهای تیپ فاطمیون اعزامی قم که دیروز از بند اسارت گروه های تروریستی در استان درعا سوریه رهایی پیدا کرد.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۲ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

خبرهای کوتاه از نقاط مختلف سوریه

فوعه و کفریا:

بمباران شهرکها برایچهارمین روز پیاپی توسط مسلحین تکفیری ادامه داره. هر چند دقیقه خمپاره و موشک میزنند.تعداد شهدا با توجه به زخمی شدن تعدادی زیادd از مردم قابل افزایش است.

دیروز دو نفر از شهروندان به نامهای حاج محمدالزین (٥٠ساله) و دخترش نور (١٨ ساله) به شهادت رسیدند.

نبل و الزهرا:

بمباران نبل و الزهرا هم به موازات فوعه و کفریا ادامه داره و دیروز خردسال دیگری به نام ساره شربو بشهادت رسید .

شمال لاذقیه:

یگان های ارتش سوریه متمرکز در بیت حلیبیة و خربة سولاس دیروز بعد از ظهر پاتک قوی مسلحین النصره را به سمت مناطق آزاد شده اخیر شامل جبل سندیان،بیت زیفة و جبل الرحملیه رو دفع کردند و در حال حاضر در حال تثبیت مناطق تحت کنترل خود هستند.

زبدانی:

ارتش و حزب الله در حال بستن تدریجی همه معابر ورودی به شهر هستند.دیروز هم معبر درب الشام که مسیر امداد مسلحین از زبدانی به طرف وادی بردی بود رو به تصرف خود در آوردن.

حسکه:

نیروهای کرد به همراه نیروهای آشوری-سریانی سوتورو در حال دور زدن داعش از غرب و جنوب غرب شهر حسکه هستن که با ادامه ی این پیشرویها داعش در بخشهایی از حسکه به طور کامل محاصره خواهد شد.

(نقشه در پستهای آینده)

درعا-کفرشمس:

بامداد دیروز ارتش با پشتیبانی آتش سنگین قصد پیشروی به سمت کفرشمس را داشت که با مقاومت مسلحین و رسیدن نیروهای کمکی برای آنها،حمله تا ظهر متوقف شد.

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

اخبار نبردهای رمادی

بعد از اینکه چند روز پیش نیروهای عراقی تونستن برای چند ساعت کنترل ورزشگاه المپیک رمادی رو در دست بگیرن و البته بعد از اون عقب نشستن؛ دواعش که فهمیدن که این ورزشگاه محل بسیار خوبی برای دفاع و پشتیبانی از محور غرب رمادیه، تصمیم گرفتن به صورت کامل اون رو منهدم کنن و صحنه زیر رو آفریدن..

هرچند بعد از انفجار هم باز این منطقه به مناطق اطراف تسلط داره و سازه از هم نپاشیده.

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

فرمانده شهید أبو منتظر المحمداوی و سردار سلیمانی

این فرمانده در روزهای اول حمله به فلوجه به شهادت رسید.

نکته افتخار آمیز اینه که ابومنتظر چند روز قبل از شروع عملیات در محور سامرا مجروح میشن ولی هر طور شده برای شروع عملیات به محور بر میگردن (عصاهاشون هم در عکس مشخصه)..

گویا انفجار خودروی انتحاری در محور صقلاویه باعث شهادت ایشون میشه..

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

وضعیت عدن به نفع انصار الله

شبکه العالم یه گزارش ویدیویی جامع از وضعیت عدن منتشر کرده که لینکش رو واستون میزارم..

تصاویری از دوربین مخالفان هم پخش کرده که تجهیزات و نیروهاشون رو نشون میده.

به صورت کلی الان در عدن توازن نیروها داره به نفع انصارالله تغییر می کنه.

باید دید مسئولان دولت فراری که وارد عدن شدن کی میخوان دوباره فرار کنن.

نکته ای که برای من جالبه اینه که ائتلاف عربی حتی با بسیج کردن نیروهای غیر یمنی و وارد کردن زرهی هم نمیتونه برای یک هفته متوالی پیشروی داشته باشه و در مقابل انصارالله که تقریبا زرهی نداره کم اوردن

.اینا چطور میخوان با ایران مقابله کنن!؟ :))))

http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2015/07/19/alalam_635728686966069045_25f_4x3.mp4

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

یادداشت دکتر اساعیل در مورد توافق هسته ای - بخش دوم

سلام دوستان
تو ادامه ی بحث مون در مورد تشریح بند به بند توافق هسته ایی
اینبار قسمت دوم و سوم و تحریم هارو بررسی میکنیم
بازم میگم داخل پارانتزها رو من نوشتم و ربطی به توافق نامه نداره


ب. اراک، آب سنگین، باز-فرآوری

8. ایران مبادرت به بازطراحی و بازساخت یک راکتور تحقیقاتی آب سنگین مدرنیزه شده در اراک بر اساس طراحی اولیه مورد توافق و در قالب یک همکاری بین المللی که طراحی نهایی آن را نیز تصدیق خواهد کرد، خواهد نمود که با استفاده از سوخت غنی شده تا 3.67 درصد فعالیت خواهد کرد((این قسمت بند ٨خوبه ، اینکه ما بتونیم راکتور مدرنیزه ی جدید برعکس قبلی بسازیم اما بازم این نکته هس که چرا همکاری بین المللی؟؟ مگه غیر اینکه اونا به قدرت علم هسته ایی ما پی ببرن؟؟)) . این راکتور تحقیقات هسته ای صلح آمیز و تولید رادیو ایزوتوپ برای مقاصد پزشکی و صنعتی را پشتیبانی خواهد کرد((یه ابهامی هست این وسط ، تعداد کمی از ایزوتوپ های کاربردی پزشکی و صنعتی سه و نیم هس غناش بقیه ی اونها ،منظور مقاصد پزشکی نیاز به سوخت بیست درصد دارن آخه)) . راکتور بازطراحی شده و بازسازی شده اراک پلوتونیوم در سطح تسلیحاتی تولید نخواهد کرد. کلیه فعالیت ها برای بازطراحی و ساخت مجتمع های سوخت برای راکتور بازطراحی شده، بجز برای نخستین بارگذاری سوخت، در ایران انجام خواهد گرفت. همه سوخت مصرف شده در اراک برای دوره ی عمر راکتور به خارج از ایران منتقل خواهد شد. این مشارکت بین المللی مشتمل بر کشورهای مشارکت کننده ی گروه 1+5، ایران و سایر کشورهایی که طرفین ممکن است مشترکا تعیین کنند، خواهد بود. ایران به عنوان مالک و مدیر پروژه، نقش راهبری را ایفا خواهد نمود و گروه پنج بعلاوه یک و ایران قبل از روز اجرای توافق، یک سند رسمی که مسئولیت هایی که اعضای پنج بعلاوه یک برعهده خواهند گرفت را مشخص خواهد نمود، منعقد می نمایند.

9. ایران برنامه دارد که با همکاری گسترده تر بین المللی شامل تضمین عرضه سوخت، همگام با روندهای پیشرفت فنآوری بین المللی در اتکاء بر آب سبک برای راکتورهای تحقیقاتی و تولید برق آینده خود، حرکت نماید.

10.به مدت 15 سال((!!!)) ، راکتور آب سنگین دیگر یا انباشت آب سنگین در ایران نخواهد بود((کاملا واضح هست این بند)). همه آب سنگین اضافی برای صادرات در بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد.

11.  ایران قصد دارد همه سوخت مصرف شده کلیه راکتورهای هسته ای تحقیقاتی و قدرتی فعلی و آینده خود را برای پسماندداری یا اقدامات بعدی، آنگونه که در قراردادهایی که به نحو صحیح با طرف دریافت کننده منعقد خواهد شد، از کشور خارج کند.

12. به جز فعالیت های جداسازی با هدف تولید رادیوایزوتوپ های پزشکی و صنعتی از نمونه های تابش دیده ی اورانیوم غنی شده، ایران به مدت 15 سال وارد بازفرآوری یا ساخت تاسیسات قادر به بازفرآوری سوخت مصرفی، یا فعالیت های تحقیق و توسعه ی بازفرآوری که منتج به ایجاد قابلیت بازفرآوری سوخت مصرفی شود، نگردیده و پس از این مدت نیز قصد چنین کاری را ندارد.((قسمت آخر جمله رو دقت کنید ، بعده پانزده سال نوشته پس از این مدت نیز قصد چنین کاری رو ندارد، یعنی مادام العمر بازفرآوری نخواهیم داشت))

 

ج. شفافیت و اقدامات اعتمادساز

13. ایران، منطبق با  اختیارات مربوطه ی رئیس جمهور و مجلس (پارلمان)، وفق ماده 17 (ب) پروتکل الحاقی به موافقتنامه جامع پادمان خود، این پروتکل را به صورت موقتی اجراء، و اقدام به تصویب آن در چارچوب زمانی پیش بینی شده در پیوست 5 کرده، و کد 1/3 اصلاحی ترتیبات فرعی بر موافقتنامه پادمان خود را به طور کامل اجرا خواهد نمود.

14. ایران «نقشه راه برای رفع ابهام از مسائل مورد اختلاف حال و گذشته»((دقدت کنید دوستان رفع ابهام مسائل مورد اختلاف حل و گـــــذشته،حالا اینا چیه؟؟ تو ادامه میاد ))  مورد توافق با آژانس، شامل ترتیباتی برای پرداختن به مسائل مورد نگرانی حال و گذشته ی مربوط به برنامه هسته ای ایران مندرج در ضمیمه گزارش مورخ 8 نوامبر 2011 آژانس (GOV/2011/65)، را کاملا اجرا خواهد نمود. اجرای کامل فعالیت هایی که ایران بر اساس این نقشه راه برعهده می گیرد تا 15 اکتبر 2015 تکمیل خواهد شد و متعاقبا مدیرکل تا 15 دسامبر 2015 ارزیابی نهایی خود پیرامون حل و فصل تمامی مسائل اختلافی باقی مانده ی گذشته و حال را به شورای حکام ارائه خواهد نمود، و فارغ از صلاحیت شورای حکام، کشورهای پنج بعلاوه یک به عنوان اعضای شورای حکام قطعنامه ای را برای اتخاذ اقدامات لازم، با هدف بسته شدن این موضوع، به شورای حکام ارائه خواهند کرد.

15. ایران به آژانس اجازه خواهد داد که بر اجرای اقدامات داوطلبانه فوق الذکر برای دوره های زمانی مربوطه و نیز اجرای تدابیر شفافیت ساز به شرح مندرج در این برجام و پیوست های آن نظارت نماید((یعنی بصورت زنده و دوربین مداربسته بیست چهارساعت شبانه روز و هفت روز هفته)). این اقدامات شامل: حضور بلندمدت آژانس در ایران؛ نظارت آژانس بر کنسانتره سنگ معدن اورانیوم تولیدی توسط ایران در همه کارخانه های تغلیظ سنگ معدن اورانیوم به مدت 25 سال((متوجه هستید دیگه نظارت آژانس به کنانتره ی سنگ مهدن اورانیوم هم رسیده ، یعنی اول تمام کارها ، نکته ی بدترش اینه ، همه کارخانه های تغلیظ . اونم چقدر ؟؟ ۲۵سال. دوست عزیز تعجب نکن بیست پنج سال هست)) ؛ نظارت و مراقبت در مورد روتورزها و بیلوزهای سانتریفیوژ به مدت 20 سال((!!!!!!!))؛ استفاده از فنآوری های مدرن تائید شده و گواهی شده توسط آژانس از جمله دستگاه سنجش میزان غنی سازی به صورت مستقیم، و مهر و موم های الکترونیک؛ و یک سازوکار قابل اتکا برای اطمینان از رفع سریع نگرانی های آژانس در زمینه دسترسی به مدت 15 سال، به شرح مندرج در پیوست 1.

16. ایران به فعالیت هایی که به توسعه تجهیزات انفجاری هسته ای منجر می تواند شود شامل فعالیت های متالورژی اورانیوم و پلوتونیوم به نحو مشخص شده در پیوست 1، از جمله در سطح تحقیق و توسعه، مبادرت نخواهد نمود.

17. ایران با کانال خریدی که جزئیات آن در این برجام، به شرح مندرج در پیوست 5، آمده و مورد تایید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود همکاری نموده و مطابق آن عمل خواهد کرد.


تحریم ها

18. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که برجام را تایید خواهد نمود تمام مفاد قطعنامه های قبلی شورای امنیت در خصوص موضوع هسته ای ایران- 1696 (2006)، 1737 (2006)، 1747 (2007)، 1803 (2008)، 1835 (2008)، 1929 (2010) و 2224 (2015) را همزمان با

ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۷ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

کمک القاعده به طرفداران عربستان در عدن

امروز القاعده ی یمن بیانیه و تصاویری منتشر کرد که در اون به صورت کامل شخص ! و رسمی اعلام کرد ، در حمله اش به محله ی شعب العیدروس در کریته ی عدن تعدادی از نیروهای انصار الله رو اسیر کرده !

عربستان به وضوح از همه ی پتانسیلهای موجود برای نبرد با انصارالله استفاده میکنه ..
هر روز که میگذره ابعاد تازه تری از فرو رفتن عربستان در کثافت تروریسم مشخص میشه ...
دیر نیست که این جنایات عربستان به خودشان بر میگرده ، این طبیعت این دنیاست .

۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
میرزا

اخبار نبرد رمادی + نقشه

قبل و در حین عملیات فتح فلوجه، خبرهای خوبی از رمادی می رسید که البته همه اونها قابل تایید نیستن.

در جدیدترین این خبرها، خبری نیمه موثق از تسلط نیروهای عراقی بر دانشگاه رمادی در جنوب این شهر منتشر شده.

البته سه چهار روز پیش بود که نیروهای عراقی تونستن بر ورزشگاه المپیک شهر در غرب (منتهی الیه چپ نقشه) تسلط پیدا کنن ولی با حمله مجدد داعش، نیروها در این محور به حاشیه 5 کیلومتری شهر عقب نشینی کردن..

به صورت کلی میشه گفت که با اضافه شدن 2-3 هزار نیروی مردمی به راحتی میشه شهر رو 270 درجه محاصره کرد .

البته الان هم شهر تقریبا 180 درجه محاصره هست ولی حلقه محاصره خیلی بزرگ و ناپایداره..

ان شالله اگر خبرهای موثق رسید نقشه ی با کیفیتی رو آماده میکنم ولی الان با توجه به خبرهای ضد و نقیض میشه نقشه ای کشید که مناطقی که به یقین دست ما هستن رو قرمز و مناطقی که شایعه شده که دست ما هستن رو با رنگ زرد نشون داده.

۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۰۷ ۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا

اخبار نبردهای عدن

از زمان پیشروی های انصارالله در شهرهای جنوبی که تقریبا 4 ماه پیش شروع شد تا حالا یه عکس یا خبر ندیدم که نیروهای انصارالله اعدام با تیر خلاص انجام داده باشن یا سر کسی رو ببرن یا حتی به کشته های طرف مقابل اهانت کنن.

ائتلاف عربی-غربی تمام عزم خودش رو جمع کرد و با جمع آوری اعضای القاعده، مقاومت جنوبی، نیروهای طرفداران هادی و مزدوران خارجی، نیروهای ارتش عربستان و امارات به عدن حمله کردن.

البته طبق خبرهایی که میرسه هنوز عدن به صورت کلی اشغال نشده و همین امروز در تواهی درگیری ها ادامه داشته (مزدوران به مرکزیت فرودگاه در حال پیشروی هستن).

حالا کم کم جنایات مزدورانی که قابل کنترل نیستن داره رو میشه..

به قول دوستی از یمن، حالا به فرض عدن هم گرفتن، با بقیه کشور چی کار میخوان کنن؟

عربستان تا کجا میخواد جنگ رو برای پشتیبانی از دولت ساقط شده، ادامه بده!؟.

ببخشید بابت نزاشتن عکسا، وحشیگری دیدن نداره.

۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا

گزارش تصویری ادمین تحولات از 3 کیلومتری مرکز فلوجه /کلیپ

لینک در آپارات : http://www.aparat.com/v/greEF

۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

بازگشت وزرای فراری به یمن

تصاویری از عدن منتشر شده که در آن وزرای فراری یمن که به عریستان رفته بودند ، با اسکورت شدیدا امنیتی وارد عدن شدند !
همانطور که در پست قبلی هم گفته شد ، در کل تمام شهر عدن در اختیار انصار الله نبود و بدلیل خط قرمزهای بین المللی انصار الله از انجام پاره ای از امور خودداری کرد ..
در هر صورت ، خبر ها در مورد عدن گاها ضد و نقیض هست ولی یک چیز رو میشه به قاطعیت گفت و آن این هست که در حال حاضر بیشتر بخش شهر عدن در اختیار طرفداران عربستان هست .
توکل بر خدا ..
صبر کنید .

۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
میرزا

یادداشت دکتر اسماعیل از اوضاع منطقه و بررسی متن توافق نامه ی هسته ای

سلام دوستان

۱. اینکه از نظر من فلوجه فتح شده هست ؛؛ خوب شیر بچه های حیدر کرار تو دل داعش رعب و وحشت انداختن ؛؛ بهتونم اگه یادتون باشه گفتم که مهم فتح فلوجه نیست ، مهم جنگ رسانه ایی هست که باید حشدالشعبی راه بیندازه ؛؛ نکته ی بسیار مهم هم اینکه دوستان حشد الشعبی رفته رفته تو جنگ با داعش خوب تجربه کسب میکنن یعنی بهتره بگیم دارن مثل داعشی ها بر علیه داعش میجنگن و این رمز موفقیت هست ، این وسط هم ناحقی نکنیم و از تیپ طلائی هم یادی بکنیم ، واقعا زحمت میکشن .

۲. عدن محور درگیری ها شده ، محله های غربی تا امشب دست حوثی ها بود ولی اگه یادتون باشه تو اوج تسلط انصارالله بر عدن هم کلا ۶۰تا ۷۰درصد شهر دست انصارالله بود ، مناطقی که نزدیک تنگه سوئز و جنوب عدن و شرق اش هس ، کلامناطق دیپلمات هس . انصارالله اصلابخاطر وجهه ی بین المللی اش نمی تونست ورود کنه ، خلاصه از همین مناطق هم ضربه خورد اما ضربه به انصارالله تو عدن فقط این نیست ، کلی اتفاقات افتاده . از پیاده کردن نیرو از دریا تا انتقال تجهیزات سبک و سنگین از ناو ها و خیانت بعضی نیروهای صالح و برخی طوایف تا..... ، خلاصه بذارید واکنش انصارالله روببینیم تا بعد تحلیل کنیم ، اما اینم بدونید که این توافق هسته ایی خیلی هارو سوزونده بخصوص سعودی هارو و میدونن که اگه ایران از قدرت های جهان فراغت پیدا کنه ، خون این کشورهای عربی رو تو شیشه خواهد کرد بخاطر اون این دوست دارن تا اون مرحله زود مسئله یمن رو جمع و جور کنن .

دوتا تسلیت میگم ؛

یکیش به خانواده ی شهید بزرگوار خطه ی اهواز جانباز ۲۵درصد سردار شهید غوابش که ایشون خیلی زحمت تو جمع کردن روایت های جنگ و نشر اون ها داشت . تو اونجایی که میدونم در اثر مین کنار جاده ایی شهید شدن . خدا با شهدای کربلا محشورش کنه .

یکیم شهید محسن مخلوع فرمانده تیپ زرهی ارتش سوریه که تو اطراف تدمر با شلیک کورنت به ماشینش شهید شد ، خدااین شهید بزرگوارم رحمت کنه .

خلاصه دوستان ،من یه چندتا تحلیل بهتون بدهکارم علاوه بر اینها با انتشار متن انگلیسی و فارسی توافق نامه ی هسته ایی بعد از این در تحلیل های آینده ، از این توافق نامه هم خواهیم گفت و اینکه این توافق  خوب هست ویا  بد هست ، کلا بنظرتون چطور هست رو شما قضاوت خواهید کرد و تک تک و بند بند این توافق رو تو این صفحه تحلیل خواهیم کرد و خواهیم نوشت ، بازم تکرار میکنم قضاوت با شما هست . اونجایی که پارانتز داره من توضیح نوشتم .

حالا بگذریم از مفاد عمومی توافق نامه .

میریم بند الف توافق نامه؛؛((بازم میگم داخل پارانتز ها رو من توضیح دادم))

الف- غنی سازی، تحقیق و توسعه غنی سازی، ذخایر

1. طرح بلندمدت ایران شامل برخی محدودیتهای مورد توافق در مورد همه ی فعالیت های غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم، از جمله برخی محدودیت های مشخص در برخی فعالیت های خاص تحقیق و توسعه، برای هشت سال نخست، و به دنبال آن، با یک ضرباهنگ معقول، تکامل تدریجی به سمت مرحله ی بعدی فعالیتهای غنی سازی ایران برای اهداف منحصرا صلح آمیز، به نحو موصوف در پیوست 1 خواهد بود. ایران به تعهد داوطلبانه خود، به نحو شرح داده شده در برنامه بلندمدت غنی سازی و تحقیق و توسعه غنی سازی خود که به عنوان بخشی از اعلامیه ی اولیه ی ایران برای پروتکل الحاقی ارائه خواهد شد پایبند خواهد بود.

2. ایران، در ده سال آغاز (( ده سال آغاز!!!!هنوز ده سال اول کار ابتدائی اینهاست )) به از رده خارج کردن سانتریفیوژهای IR-1 خود خواهد نمود. طی این دوره، ایران ظرفیت غنی سازی خود در نظنز را حداکثر تا ظرفیت غنی سازی اورانیوم تعداد 5060 سانتریفیوژ IR-1 نصب شده نگه خواهد داشت(( نطنز بیست هزار سانتریفیوژ الان داره که الان ۹۰۰۰تاش کار میکنه ،قراره به پنج هزارتا طبق این توافق برسه )). سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت های غنی سازی مربوطه در نطنز تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشروح در پیوست 1 انبار ((به این قسمت دقت کنید ؛؛ سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت های ی غنی سازی میره تو انبار آژانس ، پس

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۵ ۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

پاکسازی مناطق مهم شمال لاذقیه + نقشه

همانطور که دیروز گفتیم ، ارتش سوریه و دفاع وطنی به کمک کماندوهای شاهین های صحرا (صقور صحرا) موفق شدند بعضی از نقاط در خطوط تماس شمالی لاذقیه رو از وجود تروریست ها پاکسازی کنند .
این مناطق شامل بیت خضور ، بیت زیفة ، جبل رحملیه ،جبل سندیان ، جبل مقطرانیه هستند .
در واقع تمرکز اصلی پاکسازی ها بروی محورهای مابین بیت عوان و حلیبیه و تعدادی از بلندی های منطقه بود .
بدلیل پوشش خاص جنگلی و کوهستانی منطقه ، همواره مسلحین از این ویژگی استفاده کرده و در این نقاط تردد میکردند .
مسلحین تروریست با در اختیار داشتن تعدادی از این بلندیها ، باعث نا امن شدن خطوط امداد و لجستیک ارتش ،مابین جبل ترکمان و مناطق غربی جبل اکراد شده بودند.
پاکسازی این مناطق باعث امن تر شدن عقبه ی نیروها شد .

CKI277_WIAAQGzk.jpg

۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۰ ۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
میرزا