تحولات جهان اسلام

اخبار خاورمیانه و پیگیری تحولات جهان اسلام

۱۲۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اخبار یمن - روز 24+366

وزارت خارجه کویت اعلام کرده مذاکرات پایان بحران یمن که قرار بود دوشنبه 18 آوریل در کویت برگزار شود به دلیل عدم حضور هیئت صنعاء (انصارالله و صالح) به تعویق افتاده است.
یکی از مسئولان حزب الموتمر به رویترز گفته تا وقتی آتش بس رعایت نشود رفتن به کویت فایده ای ندارد. علی البخیتی گفته ادامه بمباران هوایی، عدم تثبیت آتش بس و مشخص نبودن چارچوب مذاکرات دلایل عدم سفر انصارالله و صالح به کویت بوده است. برخی از گزارشهای خبری نشان می دهد اختلافات میان انصارالله و صالح سبب اصلی این تأخیر بوده است.
یکشنبه شب تجمع بزرگ مردم جنوب در عدن (ملیونیة خیارنا تحریر واستقلال الجنوب) برگزار شده و ادامه دارد. پرچمهای جنوب برافراشته و عیدروس الزبیدی استاندار عدن در مراسم حضور یافته و تصویر هادی و عیدروس و شلال روی بنری بزرگ نصب شده است.  زمان برگزاری مراسم جنوبی ها قبل از مذاکرات کویت، پیامی است به مذاکره کنندگان کویت که موضوع جنوب نباید فراموش شود.

پیربداغی

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

محور کبانی در شرق لاذقیه مشتعل شد + نقشه / پیش نیازهای حمله به جسر الشغور

پس از حمله ی دیروز تروریستها به مواضع ارتش سوریه در سهل الغاب و شرق استان لاذقیه که توسط ارتش سوریه ( به جز خربه الناقوس) دفع شد ؛ امروز ارتش سوریه جبهه ی کبانی رو دوباره مشتعل کرد و اولین خبرها از آزاد سازی مجدد جبل زویقات و بلندی 1112 خبر میداد که البته با توجه به ادامه ی درگیری ها در حومه ی کبانی و بلندیهای اطرافش باید تا فروکش کردن نبردها صبر کرد .
لازم به ذکرهست که ماه های پیش هم ارتش سوریه موفق به آزادی 1112 و جبل زویقات شده بود ولی موفق به تثبیت منطقه نشد .


کبانی یکی از روستاهای مهم جهت نزدیک تر شدن به هدف نهایی در منطقه یعنی جسر الشغور هست ؛ بنابراین مسلحین با وجود حضور چندین ماهه ی نیروهای ارتش در اطراف کبانی بخوبی از این روستا دفاع کرده اند .
به نقشه زیر دقت کنید .


برای رسیدن به جسر الشغور و حمله ی نهایی به این شهر دو پیش نیاز اصلی وجود دارد ؛
- حرکت در امتداد اتوبان اصلی و پاکسازی مناطق اطراف این اتوبان
- حرکت به سمت جبل حلوز وسیطره بر این بلندی و پاکسازی بلندیهای بین کبانی و جبل حلوز
در ادامه ، کار برای ارتش سوریه در دشت غاب جهت پیشروی از پایین دست کوه ها نیز فراهم و آسان میشود .

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید سید مرتضی حسینی از فاطمیون

سید مرتضی حسینی از رزمندگان لشگر فاطمیون که از شهرستان میبد در استان یزد اعزام شده بود، در نبردهای سوریه به شهادت رسید.

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۰۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

بمبارانهای کور فوعه و کفریا ادامه دارد / جنایات مسلحین تروریست

تروریستهای حاضر در اطراف شهرکهای شیعه نشین فوعه و کفریا  همچنان به بمبارانهای کور خود ادامه میدهند .
با اینکه طی قرار صلح فوعه کفریا - زبدانی مضایا طرفین حق هیچ گونه عملیات نظامی ندارند ولی تروریستها در طول مدت آتش بس و پس از هربار شکست در میدان نبرد رو به بمباران کور مناطق شیعه نشین آورده و در بیشتر زمان ها این کودکان بیگناه هستند که هدف این حملات کور و جنایتکارانه قرار میگیرند .
روز گذشته سه کودک از اهالی کفریا به نامهای :
1- سیف خیر الله.
2- هادی خیر الله.
3- عزیزة خیر الله.
از یک خانوداه به شهادت رسیدند .

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار سهل الغاب ، لاذقیه +نقشه

پس از درگیریهای امروز در سهل الغاب و لاذقیه و آرام شدن نسبی منطقه ، آخرین اخبار بصورت زیر هست
ارتش سوریه پس از هجوم انتحاری گونه ی تروریستها از خربه الناقوس عقب نشینی کرد.
تمرکز درگیریها در حال حاضر بر روی حاکوره هست .
لازم به ذکر هست که تروریستها برای یک روستای کوچک مانند خربه الناقوس دو حمله ی انتحاری !!! انجام دادند .
اولی توسط ارتش سوریه در اطراف خربه الناقوس منفجر شد و دومی خود را بروی پل بین خربه الناقوس و حاکوره منفجر کرد .
؛
حملات مسلحین در لاذقیه با مقاومت ارتش و پس گرفتن مناطق از دست رفته بدون هیچ پیشروی برای مسلحین با شکست مواجه شد ؛ رسانه های مسلحین هم به این امر اعتراف کردند .

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۸ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

عملیات های گسترده مسلحین در سهل الغاب و ریف لاذقیه

ناقوس خطر برای ارتش سوریه در سهل الغاب با از دست دادن خربه الناقوس به صدا در آمد.

سهل الغاب:
با وجود اینکه تحرکات مسلحین در سهل الغاب در هفته های گذشته زیاد شده بود و آنها نیروهای خارجی زیادی را برای شروع عملیات جدید آماده کرده بودند، اما گویا ارتش سوریه از آمادگی کافی برای مقابله و دفع حملات آنها برخوردار نبوده است. بعد از اینکه هفته گذشته سیلوهای منصوره از دست ارتش خارج شد، هجوم امروز مسلحین (عمدتا نیروهای خارجی جند الاقصی، حزب اسلامی ترکستان و جبهه النصره) با دو انتحاری به روستای خربه ناقوس باعث شد ارتش از این روستا عقب نشینی کند. یکی از انتحاریها ابومصعب الجزراوی سعودی بود. در محور دیگر همچنان درگیریها بر سر روستای حاکوره ادامه دارد. تحولات اخیر در سهل الغاب در حالی رخ می دهد که تا پیش از ترک مخاصمه ارتش با آتش قدرتمندی که در شمال شرق لاذقیه و سهل الغاب بر سر مسلحین می ریخت ابتکار عمل را در این جبهه در دست داشت.

ریف شمالی لاذقیه:
عملیات گسترده مسلحین در منطقه کنسبا با عنوان «رد المظالم» از بامداد امروز شروع شد و تاکنون مسلحین موفق شده اند کنترل روستای نخشبا و رویسه الملک را به دست بگیرند. هدف از این عملیات تصرف روستای راهبردی کنسبا و ارتفاعات اطراف آن است.

اخبار تکمیلی همراه با نقشه در پست های آینده

۳۰ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۵۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت مناطق اطرف فرودگاه های السین و الضمیر

در نقشه ی زیر میتونید آخرین وضعیت خطوط تماس رو مشاهده کنید .

روز گذشته ارتش سوریه موفق شد در ادامه ی پیشروی های خودش مسیر حدفاصل فرودگاه السین(الصقیل) و ضمیر رو که هفته ی گذشته با حملات و پیشروی های داعش بسته شده بود رو باز کنه .

البته نقشه در نقاطی نیاز به تصحیح داره ولی کلیت نقشه قابل استناد هست .

نقشه با کیفیت : http://c.top4top.net/p_10749ei1.jpg

۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تشییع پیکر شهید عمار بهمنی در شهرک محلاتی تهران

لینک دانلود : http://fs2.filegir.com/a7up/12956668_536303093197961_1572979433_n.mp4

۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۴۰ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید علی بیات و شهید علیرضا صفرپور

علی بیات از نیروهای سپاه پاسداران و از فرماندهان ایرانی لشگر فاطمیون در درگیری های سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

علیرضا صفرپور از پاسداران بازنشسته شهرستان گنبد کاووی در استان گلستان در نبردهای سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

۲۹ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۱۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت در شرق جاده خناصر-اثریا

وضعیت بعد از آخرین حمله داعش که به تصرف دهها کیلومتر مربع شامل ٨ روستا و چند بلندی انجامید و مسیر خناصر-اثریا را مجددا در خطر قطع شدن قرار داد.

نقشه از برادرمون حمزه سلیمان.

لینک با کیفیت:http://e.top4top.net/p_106dbin1.jpg

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۰۴ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

"چرخه بازتولید داعش بعد از فروپاشی"

نویسنده : محمدرضا عشوری‌مقدم

خلاصه: شواهد و قرائن حاکی از آن است که گروه داعش اکنون در شرایط بسیار سخت و وخیمی قرار دارد. طی ماه‌های گذشته نه تنها روند رو به رشد این گروه متوقف شده، بلکه شکست‌‌‌های سنگینی هم در این مدت متحمل شده است.
علاوه بر این، داعش بسیاری از رهبران و فرماندهان رده اول خود را از دست داده است. «ابومسلم ترکمانی»، «ابوعلاء العفری»، «حجی بکر» و «بیلاوی» و اخیراً گفته می‌شود «عمر الشیشانی» نیز کشته شده است.
 با این حال، شکست‌های نظامی در مقابل آنچه که باید آن را «شکست روانی» داعش نامید بسیار ناچیز است. آنچه داعش را از یک گروه شبه نظامی عادی ایدئولوژیک متمایز می‌کرد راهبردهای روانی بود که این گروه در مواجهه با مخالفانش در تصرف شهرها و مناطق مختلف به کار می‌بُرد. بر پایه میراث راهبرد «توحش» که از آموزه‌های «ابوبکر ناجی» برای داعشیان به یادگار ماند، این گروه توانست تصویری هولناک و وحشیانه از خود ارائه دهد که این تصور را ایجاد می‌کرد که هرکس بخواهد در مقابل آنها مقاومت کند عاقبتی غیر از مرگی دردناک در انتظارش نخواهد بود.
اکنون سؤال خود را بار دیگر مطرح می‌کنم، چرا داعش در حال شکست است؟ پاسخ مختصر آن است که دیگر آن فضای روانی برای پیشروی‌های داعش وجود ندارد. واقعیت اینکه شرایط نسبت به قبل فرق کرده است.
پیشروی‌های نیروهای بسیج مردمی عراق و پیشمرگه‌های کرد و دخالت نظامی امریکایی‌ها و اکنون حضور جدی روس‌ها در سوریه به شدت اوضاع را برای داعش سخت کرده است. بسیاری از جریان‌های سیاسی و گروه‌های مردمی به نقش خود در مقابله با این گروه واقف شده‌اند و مبارزه با داعش را در اولویت برنامه‌های کشورشان قرار داده‌اند.
قطعاً در این باره می‌توان بسیار صحبت کرد اما واقعیت آن است که اگر قرار باشد وضع برای داعش به همین منوال پیش برود سرنوشتی جز فروپاشی برایش نمی‌توان متصور بود.
تمام این مقدمه برای آن بود که این سؤال مطرح شود: به فرض که داعش فرو‌پاشید، آیا برای همیشه شاهد این خواهیم بود که آنها از صحنه معادلات منطقه محو خواهند شد؟
بسیاری دچار این توهم شده‌اند که با توافق منطقه‌ای و بین‌المللی که به وجود آمده، به زودی بازی داعش پایان خواهد پذیرفت.
رهبران داعش پیش از این سابقه چنین فروپاشی را در تحولات چند سال قبل عراق داشتند و البته خیلی زود در سال 2007 توانستند ساختار خود را بازسازی کنند. آن زمانی که همگان گمان می‌‌‌‌‌‌‌کردند القاعده عراق از هم پاشیده و آنها هیچ راهی جز فعالیت مخفیانه و عملیات‌های انتحاری ندارند آنها توانستند به چنین سطح و گستره‌ای از نفوذ و فعالیت برسند. عملکرد گروه‌های زیرمجموعه القاعده نشان می‌دهد که بعد از فروپاشی، راهی مناطق صحرایی شده و آنگونه که تاکنون در لیبی و مصر و عراق و یمن دیده می‌شود با کوچک‌ترین فرصت می‌توانند از خلأ سیاسی برای بازیابی دوباره خود استفاده کنند.

سلفی‌های جهادی از القاعده تا داعش، اکنون به صورت بی‌سابقه‌ای دایره نفوذ خود را در گستره‌‌ شمالی آفریقا گسترش داده‌اند و از هر گونه نارضایتی سیاسی و اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. این همان روشی است که گروه داعش نیز توانسته به منظور سیطره بر مناطق مختلف به خوبی از آن بهره ببرد. واقعیت آن است که ظهور گروه‌هایی همانند داعش بیش از هر چیز، معلول شرایط سیاسی و اجتماعی است و راه‌حل‌های نظامی و امنیتی تنها در کوتاه‌مدت خواهد توانست در مواجهه با این گروه‌ها موفقیت‌آمیز باشد. برخورد «ریشه‌ای» با جریان‌های «سلفی جهادی» به یک دورنمای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فراگیر نیازمند است که بتواند علاوه بر توجه به توسعه سیاسی، مانع از فراهم شدن بسترهای ایدئولوژیک مناسب برای سوءاستفاده چنین جریان‌های افراط‌گرایانه‌ای باشد.

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۴۷ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

کلیپی از عملیات هفته ی گذشته بشیر که توسط "فرقة العباس(ع) القتالیة" تدوین شده است

روستای بزرگ شیعه نشین بشیر کلید آزادی مناطق تحت تصرف داعش در در جنوب کرکوک و مخصوصا حویجه هست

لینک مستقیم دانلود : http://fs2.filegir.com/a7up/%D9%81%D8%B1%D9%82%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3_%28%D8%B9%29_%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_%5BDFU3NRtRd0E%5D_%5Btag18%5D.mp4

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار سوریه / داعش تل شعیر را تصرف کرد / نبردهای مسلحین و دواعش در درعا

ریف مشق
امروز ارتش سوریه موفق شد بحوث علمیه در شرق منطقع خان ابوشامات و گروهان نعیم و مناطق اطرافش رو از دواعش پس بگیره و به 700 متری کارخانه سیمان بادیه برسه .
این مناطق بین فرودگاه السین و شهرک ضمیر قرار دارند .. هفته ی گذشته این مناطق شاهد درگیریهای نسبتا سنگین بین ارتش سوریه و دواعش و مسلحین بوده و هست .
دسته جمعی با هم درگیرند !
الان دواعش و مسلحین در شهرک ضمیر با هم درگیرند .

درعا
درگیریها بین لوا شهدای یرموک(وابسته به داعش) و مسلحین ارتش آزاد در اطراف شهرک تسیل ادامه داره و داعش در موضع ضعف قرار داره.
تقریبا تمامی مناطقی که طرفداران داعش در دو سه هفته ی پیش در جنوب غربی استان درعا تصرف کرده بودند ؛ توسط مسلحین پس گرفته شد .

دیرالزور
درگیریهای روتین و معمول این شهر و حومه اش همچنان به قوت خودش باقیه ... دیگه عادی شده و اگر درگیری نباشه جای تعجب دارد ..
امروز ارتش سوریه مواضع دواعش در تل کروم در نزدیکی جبل ثرده را هدف قرار داد . همچنین حومه ی حویجه مریعیه و الجفره هم شاهد بمبارنهای ارتش بود.

حلب
مرصد سوری به کشته شدن 20 تن از اعضای جبهه النصره در نبرهای مزارع ملاح و مخیم (اردوگاه) حندرات که روز گذشته صورت گرفت ؛اعتراف کرد.
فیلق الشام هم تعدادی کشته های خودش را 7 نفر اعلام کرد .
در شمال استان حلب هم دواعش موفق شدند تل شعیر رو از ارتش آزاد پس بگیرند . یکی دو  هفته ای میشه که روستاهای مناطق مرزی شمال حلب شاهد درگیریهای بزن در رویی دواعش و ارتش آزاد هست و مناطق مدام دست به دست میشن.
عملیات در محور مذکور یعنی بین گذرگاههای الراعی و باب السلامه ادامه داره .

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید حسینعلی کیانی و شهید عقیل شبیک

حسینعلی کیانی و عقیل شبیک از رزمندگان شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان در نبردهای سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۴۳ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

جاده خناصر بار دیگر در آستانه بسته شدن است

دواعش با حمله به محدوده جبل شبیث در شرق خناصر، نیمه شرقی این منطقه مرتفع رو تسخیر کردن که باعث به خطر افتادن شهر خناصر و بسته شدن مسیر زمینی پشتیبانی حلب شده..

آخرین بار که این جاده بسته شده بود، سهیل حسن در حال آماده سازی نیروهاش در کویرس بود. اون حمله باعث اجبار سهیل حسن به تغییر مکان شد و الان هم که باز سهیل حسن بعد از اتمام عملیات در تدمر وارد کویرس شده، دوباره داعش به این مسیر حمله کرده.

البته این دفعه داعش اشتباه دفعه پیش رو تکرار نکرده و مستقیم به جبل شبیث حمله کرده تا ارتفاعات منطقه رو در دست بگیره.

نیروهای مقاومت در منطقه حضور داشتن و شهادت یکی از فاطمیون تایید میشه..

نقشه و خبر تکمیلی، ان شاءالله در پست های بعد.

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۳۷ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

نتیجه ی نهایی عملیات در حندرات و ملاح استان حلب

هجوم امروز نیروهای ارتش سوریه، دفاع وطنی و تیپ قدس فلسطینی به اردوگاه حندرات و منطقه ملاح بدون دستاوردی به پایان رسید.
در منطقه ملاح ارتش ابتدا مزارع شمالی ملاح را آزاد کرد، اما همونطور که پیش بینی می شد بدون در اختیار داشتن تل مصیبین، مزارع جنوبی و وسطی ملاح و عرب سلوم تثبیت این منطقه ممکن نبود و با رسیدن نیروهای کمکی مسلحین نیروها از مزارع ملاح عقب نشینی کردند. به نظر می رسه حمله به ملاح بیش از اینکه حمله ای برای گرفتن و تثبیت زمین در آن منطقه دشوار باشه، شبیه عملیات ایذایی برای عملیات در محور اردوگاه حندرات بود.
در درگیریهای اردوگاه حندرات، نیروهای ارتش و تیپ قدس برای اولین بار موفق شدند وارد اردوگاه شده و با در اختیار گرفتن بخش شمالی تا عمق اردوگاه پیشروی کنند. هر چند نهایتا با پاتک سنگین مسلحین مجبور به بازگشت شدند.
 نبرد حلب کاملا سیاله و با تحولات دو هفته ی اخیر این منطقه آبستن حوادث بسیاری هست.

تصویر شهید حسین حمزه از نیروهای دفاع وطنی اهل شهرک الزهرا که در درگیریهای امروز شمال حلب به شهادت رسید.

وضعیت به این شکل هست :

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۴۲ ۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین وضعیت شمال استان حلب + نقشه

سه روز پس از تصرف دوباره ی الراعی و روستاهای اطراف توسط داعش ، امروز هم دواعش موفق شدند در ادامه ی پیشروی های خودشان براغیده ، کفرغان ، کفرشوش رو تصرف کنند .
البته روستاهای حوار کلس و ایکده هم برای ساعاتی توسط داعش تصرف شد که مسلحین موفق شدند این دو روستا رو از چنگ داعش بیرون بیارن و محاصره ی نیروهای خودشان در شرق این روستا رو بشکنند .
هر چند که محاصره در این مناطق معنایی نداره و مسلحین هر وقت که بخوان میتونن به سمت مرزها رفته و وارد خاک ترکیه بشند .
فعلا درگیری ها آرام شده ، منتظر تحولات آینده در این منطقه هستیم .
نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/a7b2/2fj2nc1b2k55abdzg.jpg

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۳۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید سید اسماعیل حسینی

سید اسماعیل حسینی از رزمندگان لشگر فاطمیون در استان حلب سوریه به شهادت رسید.

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

ما را مدافعان حریم آفریده اند / شهید عمار بهمنی و شهید ابراهیم عشریه

عمار بهمنی از بسیجیان شهر تهران در نبردهای استان حلب سوریه به شهادت رسید.

ابراهیم عشریه از پاسداران شهر نکا در استان مازنداران در نبردهای استان حلب در شمال سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

روز چهارم آتش بس یمن / شمع هایی که به یاد کودکان مظلوم یمن روشن شد

روز چهارم آتش بس در یمن در حالی سپری شد که به گزارش شاهدان به دلیل عدم استقرار کامل ناظران سازمان ملل برای راستی آزمایی تعهد طرفین آتش بس در چندین نقطه توسط مرتزقین شکسته شده و هواپیماهای سعودی مدام در حال گشت زنی در آسمان شهرها جهت تحریک انصارالله هستند.

اما نکته ای که همواره باید بدان توجه داشت این است که از ادامه ی جنگ در یمن چه کسانی سود می برند. وچه کسانی متضرر می شوند. وضعیت قفل شده ی میدانهای نبرد در یمن بیانگر آنست که در صورت عدم دخالت یک نیروی نظامی فرا منطقه ای این جنگ سالهای سال می تواند ادامه داشته باشد. که به هیچ عنوان به سود مردم یمن نخواهد بود، اما پایان جنگ و آغاز روند سیاسی در یمن انصارالله را در هیات یک جریان سیاسی تاثیر گذار قرار خواهد داد که مطلوب نیروهایی که جنگ رو شروع کردن نیست..

دیشب به ساکنین مدیریت وحده در حومه ی صنعا به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ویرانگر یمن و آغاز آتش بس برای شهدای جنگ به خصوص شهدای کودک جنگ شمع روشن کردند.

این شمع ها به یاد کودکانی روشن شد که یکسال تمام هر شب از ترس حمله ی هواپیما های سعودی _ آمریکایی لرزیدند و بسیاری از آنان در زیر خروارها بتن و سیمان زنده زنده دفن شدند ویا در آتش بمب های خوشه ای و فسفری سعودی کباب شدند.

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

خلاصه ای از مستند زندگی در خط نبرد

خلاصه ای از مستند زندگی در خط نبرد قسمتهایی که در اون مبارزان ایرانی-عراقی ترکمن راوی داستان نبرد بشیر هستند.

مادر تبریزی که از پسرش جز چند تکه استخوان بدستش نرسید، جوانانی که متولد ایران هستن اما از منطقه پدریشون دفاع میکنن، تماس یکی از مبارزان با دوستش که یک داعشی جواب تلفن رو میده، لباس به جا مونده از رزمندگانی که سرهاشون پیدا نشد، روایت روز اول مقاومت مردم بشیر جلوی کاروان زرهی داعش..

لینک دانلود مستند : http://fs2.filegir.com/a7up/13008173_961210930599328_1632076176_n.mp4

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شهید تصویربردار علی حسن علاو از اعلام الحربی

بسم الله الرحمن الرحیم
(مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا).
صدق الله العلی العظیم

شهید تصویربردار علی حسن علاو (مهدی) از تصویربرداران جنگی خبرگزاری جنگی مرکزی مقاومت (الاعلام الحربی المرکزی) بود که در درگیریهای العیس به شهادت رسید.

علی متولد ١٩٩٤ در شهر نبل و دانشجوی حقوق دانشگاه حلب بود که قبلا در پوشش عملیات های باز کردن مسیر اثریا-خناصر و شکست محاصره ی نبل و الزهرا به عنوان مشارکت داشت.
اسامی شهدای اهل نبل و الزهرا در عملیات العیس:
الشهید ابراهیم جعفر ابراهیم
الشهید محمد یوسف محمینو
الشهید محمود محمد شربو
الشهید علی حسن علاو
الشهید غانم سمیر طالب
الشهید علی ترکی حنبلاس
الشهید علی حسین ناصف
الشهید محمد جعفر الفیل

پ.ن: مرصد معارض شمار تلفات مسلحین در عملیات دو روز پیش العیس رو دست کم ٤٣ نفر اعلام کرد.
فعلا اسامی ٩ شهید سوری (٨ شهید از نبل و الزهرا و یک شهید از الفوعه) و ٤ شهید و ١ اسیر از حزب الله لبنان را در اختیار داریم. ٦٠ نفر از نیروهای مقاومت هم مجروح شدند که جراحت اغلب آنها در حد متوسط و کم هست. علی رغم پیگیری ها هنوز آمار دقیق و اسامی شهدای ایرانی و افغانستانی مشخص نشده.
اما آمار دقیق شهدای مقاومت در حمله ی دو روزه ی مسلحین به العیس که به تصرف العیس و تل العیس انجامید ٣٤ شهید هست در حالیکه از مسلحین دستکم ٦٥ کشته ثبت شده است.

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۴۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

پاکسازی های هیت هنوز ادامه دارد / عملیات پاکسازی بشیر هم هنوز متوقف هست

طبق معمول استراتژی ارتش بر این استواره که بعد از شکسته شدن کمر داعش در شهر، عملیات کند شده تا همزمان با پاکسازی تله های انفجاری، مناطق محدود در دست داعش فتح شن.

محله البکر، در آنسوی رودخانه فرات که وسعتی اندازه یک چهارم هیت داره، هنوز در دست داعشه.

هفته ها پیش پل متصل کننده این محله و مرکز شهر منهدم شد اما رفت و آمد محدود به وسیله قایق ها ادامه داره.احتمالا به زودی ارتش از رودخونه عبور خواهد کرد و محله البکر رو هم پاکسازی خواهد کرد.

گفته میشه از آغاز جنگ شهری در هیت تا کنون، بیش از 250 داعشی در این شهر هلاک شدن..

پاکسازی بشیر نیز هنوز تحت تاثیر آب و هوا متوقف شده.

اداره اطلاعات ارتش اعلام کرده که اکثر نیروهای داعشی درگیر در بشیر، نیروهای عراقی داعش هستن و بومی استان کرکوک.

بشیر از سه جهت تحت فشار نیروهای مردمی هست و خط نیروها تا بشیر کمتر از 300 متر فاصله داره.

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

فوری : سیطره ارتش سوریه بر مزارع شمالی روستای ملاح، شمال حلب

خبرهای تکمیلی و نقشه دقیق، ان شاءالله پس از تثبیت منطقه.

پی نوشت :

همزمان ارتش سوریه و فلسطینی های تیپ قدس هم به اردوگاه حندرات هجوم بردن که درگیریها در محورهای شمال و شمال غربی اردوگاه ادامه داره.

بخشی از فلسطینی های تیپ قدس قبل از اشغال اردوگاه حندرات ساکن این اردوگاه بودن و به خوبی با منطقه آشنا هستن.خبرهای تکمیلی و نقشه دقیق، ان شاءالله پس از تثبیت منطقه.

توضیح: منطقه ملاح شامل مزارع شمالی، وسطی و جنوبی به همراه روستای ملاح هست (ارض ملاح).در شرق ملاح هم مزارع و مرکز تفریحی عرب سلوم قرار داره. یکسال و نیم قبل بچه های فاطمیون عرب سلوم و مزارع جنوبی ملاح رو گرفتند ولی متاسفانه از دو محور پاتک خوردند و مجبور به عقب نشینی شدند.

فعلا مزارع شمالی آزاد شده اما تثبیت این منطقه بدون آزادسازی عرب سلوم و مزارع وسطی و جنوبی بسیار دشوار هست.

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۵۲ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

آخرین خانه

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

عملیات روستای بزرگ بشیر و ترکمان ها

عملیات آزادسازی روستای بزرگ رو راهبردی بشیر که از حدود یه هفته پیش شروع شد، با وخامت اوضاع جوی یکی دو روزیه که متوقف شده.

این روستای ترکمان نشین در روزهای اول ورود داعش به عراق به دست داعش تسخیر شد و بسیاری از مردمش شهید، اسیر و آواره شدن.این منطقه به علت اینکه اکثریتی شیعه داره، در دوره های مختلف حکومت صدام مورد ظلم قرار میگرفت به صورتی که تعداد قابل توجهی از مردمش به ایران پناه اوردن، در ایران ازدواج کردن و حتی در سپاه بدر در کنار ایران با صدامیان جنگیدند و برای همینه که قسمت قابل توجهی از مردمش به زبان فارسی مسلطن.

قبل از عملیات اخیر، نیروهای ترکمن به همت خود و سازماندهی حشد شعبی و با کمک محدود ارتش و دولت، دو عملیات برای پاکسازی بشیر انجام دادن که هرچند به فتح بشیر منجر نشد، اما دو روستای مهم در کنار بشیر رو از دست دواعش خارج کرد و بشیر رو از 270 درجه مورد محاصره قرار داد..

فیلمی که مشاهده میکنید، خلاصه ای از مستند "زندگی در خط نبرد" حاصل سفر مستند سازان ایرانی به تازه خورماتو هست.

در این خلاصه، مشکلات نیروهای ترکمن در مبارزه با داعش، داستان اسارت و شهادت مردم از زبان نزدیکان، تلاش نزدیکان برای یافتن شهداشون و مصاحبه با نیروهایی که سال ها در ایران ضد صدام و اکنون در عراق در مبارزه با داعش مشغولن رو مشاهده خواهید کرد.

لینک دانلود : http://fs2.filegir.com/a7up/12956613_675853479220564_1788611481_n.mp4

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

اخبار یمن - آتش بسی که چندین بار نقض شد

روز سه شنبه در دومین روز آغاز آتش بس در یمن مرتزقین با سوءاستفاده از شرایط آتش بس اقدام به حمله ی همه جانبه برای پیشروی در محور نهم کردند که به گفته المسیره با پاسخ دندان شکن کمیته های مردمی با دادن تلفات سنگین و انهدام ادوات جنگی شان مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش سایت مشهد الیمانی (هوادار هادی) امروز چهارشنبه دوازده تیم از ناظران آتش بس در چندین جبهه از جمله شمال شرقی صنعا، مارب، تعز، جنوب غربی و شمال کشور مستقر شدند.

این ناظران تحت نظارت سازمان ملل خواهند بود.

همچنین قرار شده افرادی از میان قبایل مختلف به عبور محموله های کمکهای بشر دوستانه کمک کنند.در ادامه اجرای مفاد آتش بس امروز دوهواپیمای غیر نظامی از فرودگاه صنعاء به پرواز در آمد. البته المسیره از نقض آتش بس توسط هواپیما های سعودی در جبهه ی تعز خبر می دهد.

گذشته از آن در شش نقطه گزارشاتی از نقض آتش بس توسط طرفین رسیده است. با این وجود محمد عبد السلام سخنگوی انصار در اظهاراتی که در روزنامه ی الشرق الاوسط منتشر شد در خصوص ادامه ی آتش بس و پایبندی طرفین ابراز امیدواری کرده است.

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

شهید احسان قاسمیه : در اسلام تماشاچی نداریم

سخنی تامل برانگیز از شهید قاسمیه

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میرزا

تعدادی از شهدای حزب الله در جنوب حلب

پنج تن از رزمندگان حزب الله لبنان در درگیری های حومه جنوبی استان حلب در شمال سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

البته سمت راست بالایی شهید نشده و در دست النصره اسیر هست .

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
میرزا

عملیات امروز نیروهای مقاومت برای آزادی شهرک العیس و تله العیس شکست خورد

اولین عملیات زمینی آفندی نیروهای مقاومت در جنوب حلب پس از برقراری آتش بس ناکام موند.

از بامداد امروز با پوشش هوایی و زمینی قوی نیروها از دو محور به سمت العیس و تل العیس هجوم بردند و در موج اول هجوم موفق شدند بر شهرک العیس، تل سیریاتل و عمده بلندیهای تل العیس (شامل ٣ بلندی) مسلط بشن، اما به دلیل فشار مسلحین موفق به تثبیت مواضع در تل العیس نشدند.

از آنجایی که تل العیس بر شهرک العیس اشراف کامل دارد، نیروها ناچار به عقب نشینی شدند.

دو موج هجوم دیگر هم نیروها جهت تثبیت سیریاتل و کاهش فشار مسلحین همراه با حملات هوایی ترتیب دادند که با مقاومت و پاتک مسلحین موفقیت آمیز نبود.

با توجه به استمرار حضور نیروها در محیط العیس احتمال ادامه حمله زمینی در این محور زیاد هست.

پ.ن: داستان سرایی رسانه های مسلحین و رقم های نجومی و تخیلی که از تلفات نیروهای مقاومت و تیپ ٦٥ نوهد! اعلام می کنن علاوه بر تلاش برای روحیه دادن به تروریستها نشان از ضعف و ترس آنها نسبت به نیروهای مقاومت به ویژه نیروهای ارتش ایران داره و صحت نداره.

نقشه از آرشیو

محور حملات به العیس و تل العیس با فلش قرمز مشخص شده

محل هایی که نیروهای ما تونستن برای چند ساعت در اختیار بگیرن، با رنگ نارنجی مشخص شده.همونطور که مشخصه، جبل العیس نقطه کلیدی بوده که متاسفانه خطش شکسته نشده.

۲۴ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۵۰ ۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزا