خالد غسان الخطیب یکی از جوانان استان حماه و سلمیه بود که پله های ترقی را به سرعت طی کرد و در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از بهترین خبرنگارهای میدانی در سوریه و شبکه RT روسیه شد .

وی خبرنگاری را بصورت حرفه ای با تحصیل در آکادمی بین مللی سوریه در دمشق آغاز کرد و موفق به دریافت مدرک خود از این مرکز شد.

اولین گام حرفه ای او در عرصه خبرنگاری بعنوان خبرنگار در سایت شرق الاوسط در دمشق بود( که هم اکنون این بخش غیرفعال است) . سپس خالد بعنوان ویرایشگر در سایت عربی Sputnik مشغول به کار شد . پس از مدتی کوتاه و با توانایی هایی که از خود نشان داد به شبکه RT روسیه (بخش عربی) منتقل شد و بعنوان خبرنگار میدانی برای این این شبکه معتبر و معروف مشغول به کار شد .

خالد تنها یک برادر دارد .

شغل اصلی پدر او خیاطی میباشد.

نحوه شهادت:
خودروی وی و یکی از فرماندهان میدانی زمانی که در حال انتقال بین خطوط اصلی نبرد بود، توسط موشک ضد زره داعش مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه خالد الخطیب زمین را به مقصد آسمان ترک کرد .

لروحک سلام …

یاد و خاطره ی خالد و تمام شهدای خبرنگار گرامی باد و تا ابد در قلبهای ما زنده خواهند ماند …

 

*پیام تسلیت*

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر خبر شهادت دوست و برادر خبرنگارمان شهید خالد الخطیب را حین پوشش عملیات ارتش در شرق حمص دریافت کردیم.

خالد خبرنگاری شجاع و میهن دوست از سلمیة بود که در سالهای اخیر در پوشش اخبار جنگی در سوریه همکاری نزدیکی با گروه تحولات جهان اسلام داشت.

از طرف گروه تحولات شهادت خالد عزیز را به خانواده، بستگان و دوستانش تسلیت گفته و برای آن شهید بزرگوار علو درجات از خداوند منان خواستاریم.

*تصاویری از شهید خالد الخطیب*