ظلم آل سعود به روایت مردم العوامیه

در آستانه نودمین روز محاصره و کوچ اجباری مردم شرق عربستان توسط رژیم آل سعود گزارشی از وضعیت این منطقه را مرور می کنیم.

دیروزحسینیه حضرت ام البنین «ع» و تعدادی از منازل مسکونی توسط نیروهای رژیم آل سعود تخریب و منهدم شد. همچنین چند نفر از جوانان به شهادت رسیدند.
بعد از شهادت آیت الله نمر تاکنون، ده ها نفر دیگر از شیعیان ساکن شرق عربستان به اتهام های واهی مانند فعالیت های تروریستی و اقدام علیه رژیم، بازداشت و زندانی و در نهایت اعدام شده اند. افزون بر این تخریب بخش قدیمی شهر العوامیه از سه ماه گذشته که قدمت تاریخی بیش از ۴ قرن دارد و کوچ اجباری ده ها هزار نفر از شیعیان عربستان که در این منطقه زندگی می کنند، بخشی دیگر از سرکوب گسترده و هدفمند این مردم به واسطه رژیم آل سعود است که به باور بسیاری از فعالان محلی و ناظران حقوق بشر، هیچ انگیزه ای به جز تحجر و نژادپرستی در پشت این اقدامات قرار ندارد.

قسمتی از صحبت های مردم العوامیه به نقل از منابع محلی :

«آل سعود می خواهد ساکنان شهر را بیرون برانند. آنها بدون هدف به خانه‌ها و ماشین های در حال عبور تیراندازی می کنند. ساختمان‌های مسکونی، مساجد و حسینیه ها، بیمارستان ها و… آسیب دیده‌ و بعضا آتش گرفته‌ و تخریب شده اند. هیچ‌کس از خانه‌اش بیرون نمی‌رود، اگر کسی بیرون برود، هدف تک‌تیراندازها قرار می گیرد.
در حالیکه دمای هوای این منطقه این ‌روزها به حدود ۴۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است آب آشامیدنی ذخیره شده مردم نیز در حال اتمام است .»

رژیم سعودی با درآمدهای حاصل از منابع نفتی، سازمان های حقوق بشری و قدرت های بزرگ و حتی سازمان ملل را در قبال جنایات علیه مردم بی دفاع این کشور اعم از شیعه و سنی، را وادار به سکوت می کند.
عمده منابع نفتی عربستان از این مناطق (شرق عربستان) است. در صورتی که هیچ مبلغی از این درآمدهای هنگفت تابحال مردم نرسیده است. آل سعود از مدت ها پیش در شرق این کشور، تمهیدات امنیتی شدید و حکومت نظامی اعمال کرده و شهروندان را در شرایطی بسیار رقت انگیز و دشوار قرار داده است. مردم نمی توانند اعتراض کنند؛ چون سریعا از سوی نیروهای رژیم آل سعود، بازداشت و در یک روند کاملا سفارشی و دادگاهی فاقد قانون وعدالت، به اعدام محکوم می شوند.

در حال حاضرمردم شرق عربستان اعم از شیعه وسنی ، در سایه سکوت مسخره نهادها حقوق بشری و حکومت ها و سرکوب و استبداد رژیم مرتجع آل سعود، بی سروصدا قربانی می شوند.