💢احمد حسون ابو الخیر معاون ایمن الظواهری(رهبر القاعده) ساعاتی پیش از منارة البیضاء ، رسانه ی رسمی جبهه النصره بیانیه ای را منتشر کرد که در آن به جبهه النصره جهت جدا شدن از القاعده چراغ سبز نشان داد ..
در روزهای اخیر و پس از پیشروی های ارتش برای تکمیل محاصره زمزمه ی این جدایی بیشتر بر سر زبان ها افتاد تا اینکه امروز این موضوع توسط القاعده بصورت رسمی بیان شد .

در این راستا تحلیل برادر ارجمندم آقای مسروری را مطالعه بفرمایید :

🔺القاعده رسما اعلام کرد، جبهه النصره می تواند نسبت به جدایی خود از شاخه اصلی القاعده تصمیم بگیرد. این درشرایطی است که حلب در محاصره کامل قرار گرفته و این یعنی نجات النصره از اتهام همکاری با القاعده و توسل آمریکا مبنی بر ورود به قضیه حلب برای یاری اتاق عملیات جیش الفتح ( القاعده - النصره-، نورالدین زنکی، ارتش آزاد و..)
🔺با محاصره حلب تجزیه سوریه به نوعی از بین رفت و دیگر بایستی منتظر تغییر اوضاع سیاسی به نفع بشار اسد و دولت سوریه بود. تصمیم القاعده نسبت به استقلال النصره می تواند نوعی این گروه را در وضعیت طالبان قرار دهد که « تروریسم خوب، تروریسم بد» بخشی از آن است و رسما مانند طالبان به عنوان یک بازیگر سیاسی توسط گروه های مختلف شناخته شود. به عبارت دیگر با این تصمیم النصره می تواند قدرت چانه زنی خود را در مجامع سیاسی افزایش دهد.

🔺طبق اخبار رسمی در گذشته ( دوبار) دولت جعلی صهیونیستی به حمایت از القاعده -النصره- پرداخت و بیش از 1000 نفر از افراد تحت نظر این گروه در بیمارستان های مناطق اشغالی درمان شده اند که با اعتراض دروزی های ساکن مناطق اشغالی نیز همراه بود.

🔺اگر النصره رسما اعلام جدایی خود را از القاعده اعلام کند، محتمل است اردوگاه رسانه ای ائتلاف آمریکا برای ورود به حلب فضا سازی کنند و به عنوان دفاع از شهروندان غیر نظامی، مناطق ارتش و گروه های همپیمان را بمب باران یا مورد تجاوز قرار دهد .
اندیشکده مطالعات جهان اسلام