از بامداد امروز ارتش سوریه عملیات زمینی دیگری رو بعد از عملیات دیروز شمال حماه، این بار در سهل الغاب با پشتیبانی هوایی روسها آغاز کرد. عملیات از ساعت 4 صبح با آتش سنگین توپخانه و جنگنده ها در سه محور خربة ناقوس به سمت تل واسط ، جورین به سمت بحصه و جب الغار به سمت جب الاحمر و سرمانیه آغاز شد.
همون طور که قبلا گفتیم به خاطر خبرهای ضد و نقیض و نامعتبری که رسانه های طرفین منتشر می کنن تشخیص تغییرات در خطوط تماس دشوار هست.
با جمع بندی منابع و اذعان برخی منابع مسلحین به از دست دادن بحصه به نظر میرسه، ارتش سوریه موفق شده بحصه رو پس بگیره..
همچنین منابع ارتش از تسلط بر کفر عجوز واقع در جنوب شرق سلمی،بخشهایی از جب الاحمر و 4 بلندی در اطراف جب الاحمر خبر دادند.
با توجه به اینکه قبلا ارتش 4 بلندی از 5 بلندی جب الاحمر رو در اختیار داشت، به نظر نمیرسه بلندی پنجم رو که مهمترین بلندی و مشرف بر دشت غاب هست تصرف کرده باشه و این رو مدنظر داشته باشید که کفرعجوز هم قبل از درگیریها در تصرف ارتش بود و الان تثبیت شده..
اگر ارتش موفق بشه بلندی پنجم و بعد از اون بلندیهای سرمانیه و شیخ سندیان رو بگیره رسما کل دشت غاب تحت اشراف کامل ارتش سوریه قرار خواهد گرفت..
روشن شدن وضعیت میدانی در شمال حماه هم نشون داد نقشه ی دیشب ما با دقت خوبی صحیح بوده.
درگیریها در شمال حماه فروکش کرده، فقط خبرهایی از شروع عملیات ارتش در محور عطشان واقع در شرق مورک هست که خبرهای تکمیلی مخابره نشده.
در شمال و شرق مورک هم مسلحین تعداد زیادی نیرو جمع کردن و احتمال پاتک به سمت مورک هست.
نقشه ی سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه تا این لحظه:
نقشه با کیفیت : http://s2.img7.ir/ggJS9.jpg