سلام دوستان

۱. اینکه از نظر من فلوجه فتح شده هست ؛؛ خوب شیر بچه های حیدر کرار تو دل داعش رعب و وحشت انداختن ؛؛ بهتونم اگه یادتون باشه گفتم که مهم فتح فلوجه نیست ، مهم جنگ رسانه ایی هست که باید حشدالشعبی راه بیندازه ؛؛ نکته ی بسیار مهم هم اینکه دوستان حشد الشعبی رفته رفته تو جنگ با داعش خوب تجربه کسب میکنن یعنی بهتره بگیم دارن مثل داعشی ها بر علیه داعش میجنگن و این رمز موفقیت هست ، این وسط هم ناحقی نکنیم و از تیپ طلائی هم یادی بکنیم ، واقعا زحمت میکشن .

۲. عدن محور درگیری ها شده ، محله های غربی تا امشب دست حوثی ها بود ولی اگه یادتون باشه تو اوج تسلط انصارالله بر عدن هم کلا ۶۰تا ۷۰درصد شهر دست انصارالله بود ، مناطقی که نزدیک تنگه سوئز و جنوب عدن و شرق اش هس ، کلامناطق دیپلمات هس . انصارالله اصلابخاطر وجهه ی بین المللی اش نمی تونست ورود کنه ، خلاصه از همین مناطق هم ضربه خورد اما ضربه به انصارالله تو عدن فقط این نیست ، کلی اتفاقات افتاده . از پیاده کردن نیرو از دریا تا انتقال تجهیزات سبک و سنگین از ناو ها و خیانت بعضی نیروهای صالح و برخی طوایف تا..... ، خلاصه بذارید واکنش انصارالله روببینیم تا بعد تحلیل کنیم ، اما اینم بدونید که این توافق هسته ایی خیلی هارو سوزونده بخصوص سعودی هارو و میدونن که اگه ایران از قدرت های جهان فراغت پیدا کنه ، خون این کشورهای عربی رو تو شیشه خواهد کرد بخاطر اون این دوست دارن تا اون مرحله زود مسئله یمن رو جمع و جور کنن .

دوتا تسلیت میگم ؛

یکیش به خانواده ی شهید بزرگوار خطه ی اهواز جانباز ۲۵درصد سردار شهید غوابش که ایشون خیلی زحمت تو جمع کردن روایت های جنگ و نشر اون ها داشت . تو اونجایی که میدونم در اثر مین کنار جاده ایی شهید شدن . خدا با شهدای کربلا محشورش کنه .

یکیم شهید محسن مخلوع فرمانده تیپ زرهی ارتش سوریه که تو اطراف تدمر با شلیک کورنت به ماشینش شهید شد ، خدااین شهید بزرگوارم رحمت کنه .

خلاصه دوستان ،من یه چندتا تحلیل بهتون بدهکارم علاوه بر اینها با انتشار متن انگلیسی و فارسی توافق نامه ی هسته ایی بعد از این در تحلیل های آینده ، از این توافق نامه هم خواهیم گفت و اینکه این توافق  خوب هست ویا  بد هست ، کلا بنظرتون چطور هست رو شما قضاوت خواهید کرد و تک تک و بند بند این توافق رو تو این صفحه تحلیل خواهیم کرد و خواهیم نوشت ، بازم تکرار میکنم قضاوت با شما هست . اونجایی که پارانتز داره من توضیح نوشتم .

حالا بگذریم از مفاد عمومی توافق نامه .

میریم بند الف توافق نامه؛؛((بازم میگم داخل پارانتز ها رو من توضیح دادم))

الف- غنی سازی، تحقیق و توسعه غنی سازی، ذخایر

1. طرح بلندمدت ایران شامل برخی محدودیتهای مورد توافق در مورد همه ی فعالیت های غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم، از جمله برخی محدودیت های مشخص در برخی فعالیت های خاص تحقیق و توسعه، برای هشت سال نخست، و به دنبال آن، با یک ضرباهنگ معقول، تکامل تدریجی به سمت مرحله ی بعدی فعالیتهای غنی سازی ایران برای اهداف منحصرا صلح آمیز، به نحو موصوف در پیوست 1 خواهد بود. ایران به تعهد داوطلبانه خود، به نحو شرح داده شده در برنامه بلندمدت غنی سازی و تحقیق و توسعه غنی سازی خود که به عنوان بخشی از اعلامیه ی اولیه ی ایران برای پروتکل الحاقی ارائه خواهد شد پایبند خواهد بود.

2. ایران، در ده سال آغاز (( ده سال آغاز!!!!هنوز ده سال اول کار ابتدائی اینهاست )) به از رده خارج کردن سانتریفیوژهای IR-1 خود خواهد نمود. طی این دوره، ایران ظرفیت غنی سازی خود در نظنز را حداکثر تا ظرفیت غنی سازی اورانیوم تعداد 5060 سانتریفیوژ IR-1 نصب شده نگه خواهد داشت(( نطنز بیست هزار سانتریفیوژ الان داره که الان ۹۰۰۰تاش کار میکنه ،قراره به پنج هزارتا طبق این توافق برسه )). سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت های غنی سازی مربوطه در نطنز تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشروح در پیوست 1 انبار ((به این قسمت دقت کنید ؛؛ سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت های ی غنی سازی میره تو انبار آژانس ، پس چیزی از تولید و تعمیر سانتریفیوژ نوع اول مطرح نیست ، پس تو همین بند اول سانتریفیوژهای نوع اول تولید ، تعمیر و ... رفت فنا ، دوستان ماهانه صد تا صد و پنجاه سانتریفیوز تو حین کار خراب میشه یا ایراد پیدا میکنه یا کارایی اش کم میشه یا.... و باس تعمیر وجایگزین بشه ))

3. ایران تحقیق و توسعه ی غنی سازی را به شیوه ای که به انباشت اورانیوم غنی شده منتج نشود ادامه خواهد داد. تحقیق و توسعه غنی سازی ایران با اورانیوم برای مدت 10 سال ((!!!!))شامل صرفا ماشین های IR-4، IR-5، IR-6 و IR-8 به نحو تشریح شده در پیوست 1 ((زیر نظر کارشناسان جاسوس آژانس )) خواهد بود، و ایران به نحو مشخص شده در پیوست یک در سایر فناوری های جداسازی ایزوتوپ برای غنی سازی اورانیوم وارد نخواهد شد((یعنی خوندن علم جداسازی ایزوتوپ کشک و درنتیجه محدودیت علمی )). ایران به تست ((دوستان دقت کنید فقط کلمه ی تست بیان شده ، نه تولید و تعمیر و راه اندازی و تزریق اورانیوم چون از اون طرفم تو این بند دستمون رو بسته چون گفته حق غنی سازی غنای بالا رو ندارید ))دستگاه های IR-6 و IR-8 ادامه خواهد داد، و در میانه سال هشتم، تست تا سی دستگاه ((حالا فهمیدید ، کلا سی دستگاه سانتریفیوژ بعده هشت سال میتونیم تست !!!! کنیم، آره دوست من سی تا دونه، یعنی پیشرفت نباس داشته باشیم اونم هشت سال )) ماشین IR-6 و IR-8 را به نحو مشخص شده در پیوست 1 آغاز خواهد کرد.

4. همچنان که ایران سانتریفیوژهای IR-1 را از رده خارج می نماید، به جز نحوه مندرج در پیوست 1 اقدام به ساخت یا سرهم کردن سانتریفیوژ نخواهد کرد((حالا توضیح بند اول ام رو فهمیدید؟؟؟)) ، و سانتریفیوژهای از کار افتاده را با نوع مشابه جایگزین خواهد نمود. ایران تولید دستگاه های سانتریفیوژ پیشرفته را صرفا برای فعالیت های مشخص شده در این برجام صورت خواهد داد. از پایان سال هشتم، و به نحو مندرج در پیوست 1، ایران آغاز به ساخت تعداد مورد توافقی از دستگاه های سانتریفیوژ IR-6 و IR-8 بدون روتورز ((یعنی هیچی)) نموده و تمامی دستگاه های تولید شده را در نطنز، تا زمانی که بر اساس برنامه بلندمدت ایران مورد نیاز واقع شوند، تحت نظارت مستمر آژانس انبار خواهد نمود.

5. ایران بر اساس برنامه بلندمدت خود، برای 15 سال ((پانزده سال هست دوستان ، تعجب نکنید )) ، فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم، از جمله تحقیق و توسعه ی تحت نظارت پادمانی خود را صرفا در تاسیسات غنی سازی نطنز انجام خواهد داد((یعنی ما تو این پانزده سال صدتا نیروگاه هسته ایی هم بسازیم برا تقویت برق مون و یا پیشرفت علم مون و صدتا پیشرفت دیگه حق نداریم تو اونها غنی سازی کنیم )) ، سطح غنی سازی اورانیوم خود را تا سقف 3.67 درصد نگه خواهد داشت، و، در فردو، از هرگونه غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه غنی سازی اورانیوم و از نگاهداری هرگونه مواد شکافت پذیر خودداری خواهد ورزید((نیروگاه فردو به دستور رهبر ساخته شد ، در عمق ۹۶متری زمین و ده لایه بتن ضد موشک ، ۲تا هدفداشت ،یکی این بود که وقتی غربی ها این نیروگاه رو فهمیدن دیگه بدونن ایران از مرحله ی کامل غنی سازی رد شده و دیگه برنگردن تو مواضع هاشون به عقب ، دوم اینکه این نیروگاه کلا خاصیت ضد بمبارانی و استحکامی داشت و با هیچ نوع بمبی تخریب نمیشد در نتیجه حتی با حمله ی اسرائیل و آمریکا این نیروگاه سالم میموند و ایران در کوتاه ترین زمان به حالت و چرخه ی قبل اش برمیگشت، تو قسمت دوم این بند واضح نوشته شده که فردو حق غنی سازی و تحقیق و توسعه ی غنی سازی رو نداره و حتی نگه داری ، مگه کار یه نیروگاه غیر از این هاست؟؟؟)).

6. ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فن آوری تبدیل خواهد نمود. همکاری بین المللی از جمله به شکل سرمایه گذاری های مشترک علمی در حوزه های تحقیقاتی مورد توافق ایجاد خواهد شد ((ادامه ی بند بالا ، این قسمتش  منو میسوزونه ؛ سرمایه گذاری مشترک علمی ، دوست من به زبان راحت اینکه ، دانشمند جاسوس بیاد و بدونه و بفهمه که دانشمندان ما کیه ، علم مون تو هسته ایی تا کجا هست و فکرمون چیه و .... میدونید شهید شهریاری چطور شناسایی شد؟؟ ایشون رفته بودن با دکتر عباسی یه کنگره ایی تو کره ی جنوبی اونجا توسط دانشمندان اسرائیلی و آمریکایی شناسایی شدن )) . 1044 ماشین IR-1 در قالب شش آبشار در یک بال در تاسیسات فردو باقی خواهد ماند. دو عدد از این آبشارها به همراه زیرساخت های مربوطه بدون اورانیوم به چرخش ادامه خواهد داد و  از جمله از طریق اصلاح مقتضی زیرساخت ها، برای تولید ایزوتوپهای پایدار منتقل خواهد شد. چهار آبشار دیگر به همراه کلیه ی زیرساختهای مربوطه به صورت ساکن باقی خواهند ماند. کلیه سانتریفیوژهای دیگر و زیرساختهای مرتبط با غنی سازی جمع آوری و تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشخص شده در پیوست 1 انبار خواهد شد.

7. طی این مدت پانزده سال، و همچنان که ایران به طور تدریجی به سمت رسیدن به استانداردهای بین المللی کیفیت برای سوخت تولیدی در ایران حرکت میکند، ذخایر اورانیوم خود را به 300 کیلوگرم هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 67/3 درصد یا معادل آن در سایر اشکال شیمیایی محدود خواهد کرد. مقادیر اضافه بر این میزان براساس قیمتهای بین المللی و در عوض دریافت هگزافلوارید اورانیوم طبیعی تحویل داده شده به ایران، به فروش رسیده و به خریدار بین المللی تحویل داده خواهد شد، یا به سطح اورانیوم طبیعی ترقیق خواهد گردید. اورانیوم غنی شده موجود در مجتمع های سوخت تولید شده از روسیه یا سایر منابع، برای استفاده در راکتورهای هسته ای ایران، اگر شرایط مندرج در پیوست 1 را دارا باشد، در زمره این 300 کیلوگرم ذخیره UF6 فوق الذکر محاسبه نخواهد شد. کمیسیون مشترک از کمک به ایران، از جمله به نحو مقتضی از طریق همکاری های فنی آژانس، حمایت خواهد نمود تا سوخت هسته ای تولید شده توسط ایران حائز استانداردهای کیفی بین المللی گردد. کلیه اکسید اورانیوم باقی مانده غنی شده بین 5 تا 20 درصد به منظور استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران به سوخت تبدیل خواهد شد. هر گونه سوخت اضافی مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران، با نرخ بازارهای بین المللی در دسترس ایران قرار خواهد گرفت((خنده داره ، ما رقیق کنیم بعد برا خودمون بفروشن grin emoticon grin emoticon )).

؛؛ عین متن ترجمه شده ی انگلیسی هست این متن البته بگفته ی خودشان ، لطفا نوع سانتریفیوز و تعداد و سالها رو دوباره بخونید ؛؛

 دوستان ، تو این صفحه هستند دوستانی که طرفداران این دولت اند ، این امری طبیعی هست که ممکنه ناراحت بشید ولی واقعا این متن ها عین توافق نامه هست و چیزی من درآوردی نیست ، بازم میگم من خودم نظر کلی ام رو تو آخر خواهم گفت ، زمانیکه کل توافق رو اینجا تحلیل کنم و توضیح بدم ، شما دوست عزیز که طرفدار دولت تدبیر و امید هستی ،من خودمم از این دولت حمایت میکنم اما عجله نکن ، بذار خوب بخونیم و توضیح بدیم بعد با هم قضاوت کنیم .

دوستان بازم شرمنده که مدتی بود که نبودم انشالله جبران میکنم ، واقعا نوشتن حتی یه پاراگراف هم سخته برا مخاطبینی که از هر طیفی هستند ، و بازم سعی میکنم انصاف رو رعایت کنم و قضاوت رو بشما واگذار کنم ، خواهشن احساسی نظر نذارید ، خوب بخونید و بفهمید ممکنه من اشتباه میکنم خواهشا راهنماییم کنید .

/دکتر اسماعیل