روایت کم نظیر عیسی توما عکاس سوری اهل حلب از روزهای پرالتهاب حمله مسلحین به شهر حلب در اگوست 2012 ؛ جایی که او به دلیل درگیریهای شهری به اجبار 9 روز در آپارتمان خود در محله سید علی از محلات حلب قدیم محبوس بود و اتفاقات بیرون را از دریچه پنجره آپارتمان و البته دوربین عکاسیش رصد می کند.

فرازهای جالب این فیلم کوتاه مستند جایی است که او تعدادی از شهروندان را حین خراب کردن سنگر مسلحین محلی ارتش آزاد پس از خروج آنها از محله نشان می دهد و می گوید بعضی از این افراد از کسانی بودند که قبلا در برپایی این سنگرها با مسلحین همکاری کرده بودند...

عیسی توضبح می دهد به نظر می رسد بعضی از مردم با هر دو طرف همکاری می کنند..

همچنین ورود مسلحین تیپ توحید که پس از کشته شدن رهبرش عبدالقادر صالح متلاشی شد پس از خروج نیروهای محلی ارتش آزاد توسط دوربین عیسی ضبط شده و عیسی آنها را به عنوان افرادی جدید، ناشناس و با ریشهای بلند که تاکنون ندیده است توصیف می کند که بر خلاف نیروهای محلی که به نظر بدون آموزش و تجربه نظامی بودند، کاملا مجهز و آموزش دیده به نظر می رسیدند.

در قسمت پایانی عیسی با اظهار بیطرفی در این مناقشه می گوید:

"انقلاب در همه جای سوریه با تظاهرات مسالمت آمیز شروع نشد. در محله سید علی که من زندگی می کنم التهابات با درگیری مسلحانه آغاز شد."

این فیلم کوتاه برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند از آکادمی فیلم اروپا در سال 2016 شد.