غروب روز گذشته انفجار در تالار استانداری استان قندهار افغانستان روی داد که در نتیجه آن 11 تن کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند .
ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس کندهار امروز به خبرنگاران گفت : بمب جاسازی شده در زیر صندلی  داخل تالار مهمانخانه استاندار قندهار  ، زمانی که مقامات محلی قندهار مشغول پذیرایی از سفیر امارات متحده عربی بودند منفجر شد و 11 کشته و 16 زخمی بجا گذاشت .
👈  گفتنی است 5 شهروند امارات متحده عربی درمیان کشته شدگان هستند .
⭕️ همچنان باز محمد جوزجانی نماینده استان جوزجان در مجلس ، و سراج الدین صفری سناتور پیشین مجلس سنا نیز در این حادثه کشته شده اند .
معاون استاندار کندهار ، رئیس امور خارجه قندهار ، و یک دیپلمات افغان و ازنزدیکان حامد #کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز در میان کشته شدگان می باشند .
در همین حال همایون عزیزی استاندار کندهار ، جمعه الکعبی سفیر #امارات متحده عربی در #کابل ، دو  بازرگان  افغان ، رئیس دفتر استانداری قندهار و چهار دیپلمات عربی نیز در این حادثه زخمی شده اند .
گفته می شود هدف اصلی این حمله ژنرال عبدالرازق  ، فرمانده پلیس قندهار بوده است  .
👈 ژنرال عبدالرازق  به خبرنگاران گفت : این حمله توسط شبکه #حقانی " گروه تروریستی که در پاکستان  فعالیت دارد " طرح ریزی وانجام یافته است . وی به خبرنگاران گفت : از مدتها قبل گزارشهایی مبنی بر حمله این گروه بر علیه مقامات امنیتی قندهار دریافت کرده بود .

گفتنی است که ژنرال عبدالرازق یکی ازفرماندهان مشهور است که دیدگاه ضد پاکستان دارد و در راه اندازی عملیات های موفق علیه مخالفان دولت افغانستان شهرت خاص یافته است .
با این حال هیات امارات متحده عربی برای گشایش یک پرورشگاه به استان قندهار در جنوب افغانستان سفر کرده بودند . وزارت خارجه امارات متحده عربی عکس 5 شهروند این کشور که در قندهار کشته شده اند را منتشر کرده است .
هنوز کسی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است .
⭕️ #طالبان ، گروه مخالف دولت افغانستان  دست داشتن نیروهای شان دراین حمله را رد نموده و آنرا ناشی از رقابت میان اعضای دولت دانسته اند .
از سوی دیگر مقامات افغان و مجلس نمایندگان این کشور   دو حمله تروریستی روز گذشته درکابل و قندهار را تقبیح کرده اند . محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هیات بلند پایه به سرپرستی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری برای بررسی حادثه قندهار به این استان اعزام کرده است .