دوستان یه استراتژی خاص هست که تا حالا یکی دو بار دیدم که نیروهای طلایی ازش استفاده میکنن و به نظرم به خصوص توی مناطق روستایی، شهری موثر بوده.

همونطور که میدونید نیرویهای داعش به علت محدودیت در تجهیزات زرهی و البته بهره گیری از تله های انفجاری و انتحاری های فردی میل خاصی به جنگ در مناطق روستایی و شهری دارن.به این وسیله کاری میکنن که نیرویهای مقابل که تجهیزات و پشتیبانی هوایی از برگ های برنده شون هست، محدودتر بشن.مبنای استراتژِی نسبتا جدیدی که الان استفاده میشه اینه که بعد از فشار به دواعش در تخلیه نقاط استراتژیک حاشیه ای (مثل آلبوفراج در شمال رمادی)، اصراری به نگه داشتن منطقه نباشه و به جای صرف وقت برای تثبیت، درگیری ها برای تلفات گرفتن از داعش ادامه پیدا کنه.پس از اینکه نیروها به اهداف تعیین شده رسیدن، با یه هماهنگی و طبق تجربیات و تمارین قبلی، دستور عقب نشینی صادر میشه و نیروها به نقطه امن خود بر می گردن و استراحت میکنن.

اینطوری دواعش پس از فشار و تلفات و عقب نشینی به نقاط شهری، دوباره به نقاط کم تراکم تر بر میگردن و پخش میشن، تا سری بعدی حمله شروع بشه.

البته این استراژی مشخصا برای نیروهایی مثل یگان طلایی کاربرد داره که نیرویهایی زبده و هماهنگ داره که میتونن در سخت ترین شرایط تمامی جوانب رو کنترل کنن.