روزی که گذشت روز سختی برای مدافعان شهر حلب در جبهه های جنوبی بود . جایی که تروریستهای گروه های مختلف با حربه ی انتحاری موفق به پیشرویهای قابل توجهی شدند .

حتی در اواخر شب مسلحین خبر از نفوذ به محله "حلب جدیده" در همسایگی محله منیان دادند (هرچند که هنوز این خبر تایید نمیشود) . اما نکته تامل برانگیز پیشرویهای تقریبا وسیع ارتش در شمال شهر حلب و آزادسازی مناطق مهمی همچون مدرسه نظامی مشاه ، فافین ، تلشعیر ، قسمت شمالی منطقه الحره ، تل سوسین و کفر قارص بود !

گمانه زنی ها در مورد این پیشرویها زیاد است اما بر اساس آنچه که منابع ما از میدان نبرد گفتند ؛ این پیشروی ها با همکاری کردها و واحد جدیدی از ارتش به نام تیپ شهدای کفرصغیر که هنوز (بصورت رسمی فعال نشده است) موفق به پیشروی و آزادسازی مناطق مذکور شده اند . البته شایان ذکر است که نیروی عمل کننده ی اصلی کردها بوده و نیروهای سوری در نقش تثبیت کننده عمل کرده اند .

با نزدیک شدن نیروهای تحت حمایت ترکیه به الباب شاهد دور جدیدی از همکاریهای غیر علنی بین روسیه سوریه کردها هستیم که در مقطع کنونی میتواند کمک حال بسیار مناسبی برای ارتش سوریه در استان حلب باشد .بطور کلی کردهای بخش عفرین سوریه به نسبت همکاری بهتری با ارتش سوریه در مقایسه با کردهای شرق رود فرات دارند .

در مورد مناطق تازه آزاد شده ذکر این نکته لازم است که بر اساس توافق احتمالی ممکن است مناطق تحت کنترل جدید ، بین ارتش و کردها جابجا شود و در صورت چنین موردی نقشه به روز خواهد شد .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/30bf/dj8c4smv9vky1v9zg.jpg

https://twitter.com/A7_Mirza/status/792565313845989380