کیفیت بالا :

http://s6.uplod.ir/i/00577/0zbvjphv2nyf.jpg

موقعیت شهر الرمادی بسیار حساسه، اگر داعش الرمادی رو بگیره کار نیروهای شیعه و ارتش در آزاد سازی استان الانبار چند برابر سخت میشه (من عقیده دارم که در نهایت مسئولان عراقی و الانباری مجبورن برای عملیات در الانبار به شیعه ها رجوع کنن).

اینطوری تلفات شیعه ها در عملیات بعدی بسیار بیشتر میشه. . اگر به نقشه الرمادی دقت کنید، شهر از سه طرف به رودخانه و کانال های عریض محدود میشه و فقط شرق شهر هست که از طریق زمین به نقاط دیگه راه داره. اینجاس که اهمیت چهار روستای شرق الرمادی مشخص میشه.

باید دقت کنید که اگر چالش بزرگ عملیات تکریت، فاصله انداختن رودخانه بین محور شرقی و غربی بود؛ در صورتی که الرمادی به دست داعش بیوفته، داعش از 3 طرف خیالش تقریبا راحته و به شرق آرایش میگیره ..

از طرف دیگه اگر عکس های محله های شرقی الرمادی رو دیده باشد (مخصوصا در محله الحوز) ارتش هیچ گونه خاکریزی یا مانعی رو در چند لایه و محله های گوناگون ایجاد نکرده و این به دلیل این بود که مقامات و مردم محلی میگفتن که ارتش شهر رو تخریب نکنه و خودمون در صورت نیاز به ارتش کمک میکنیم.

در این راستا ارتش بر محله الحوز متمرکز شد و منطقه صنعتی رو به امید اینکه روستاهای صوفیه و البوعلوان ازش مراقبت میکنن تقریبا تخلیه کرد (توی محله صنعتی هم ارتش خط دفاعی درست درمونی نداره) .

حالا با تسخیر نصف صوفیه و حمله احتمالی به البوعلوان و همچنین تسلیم شدن روستاهای شمالی، طول خط دفاعی ارتش از حدود 3 کیلومتر به 11 کیلومتر باید افزایش پیدا کنه که این هم برای ارتشی مثل ارتش عراق تقریبا غیر ممکنه. .

در واقع اگر سقوط بدون مقاومت روستاها (مقاومتی هم که در روستا ها صورت میگیره توسط خود ارتش هست) و همچنین فرار کردن نیروهای مردمی روستاها ادامه پیدا کنه، تنها یه معجزه میتونه الرمادی رو حفظ کنه .

** سایت هایی مثل CNN و الجزیره از همین الان دارن جشن تصرف الرمادی رو میگیرن.