ورود ۳۰۰ بسته مواد غذایی، دارو و شیر خشک به محله الوعر حمص همراه شد با خروج صدها نفر از اهالی الوعر از این محله و پناه آوردن به ارتش.

مصالحه ی چند ماه پیش الوعر با کارشکنی مسلحین، باقی ماندن نزدیک به نیمی از آنها در این محله و ادامه ی مخاصمه و حمله ی آنها به ایست بازرسی های ارتش ناتمام ماند. قرار بود در نتیجه مصالحه ی پیشنهادی دولت همه ی حدود 5800 مسلح از الوعر به همراه سلاح شخصی خارج شده و الوعر تحت کنترل دولت به زندگی عادی برگردد.

چه اهالی موافق حضور مسلحین باشند یا نباشند، در هر صورت مسلحین و رسانه های آنها از اهالی الوعر به عنوان سپر انسانی و ابزار تبلیغی ضد دولت سوریه استفاده می کنند و با خروج آنها مخالفت خواهند کرد. با خروج این گروه از مردم که به نظر جزو دسته دوم هستند، امکان ترغیب بقیه اهالی به خروج از الوعر، علی رغم مخالفت مسلحین وجود دارد.

همان گونه که قبلا اشاره شد مصالحه های چند ماه اخیر تهدید جدی برای مسلحین و ادامه ی حضور آنها در مناطق تحت محاصره و کنترل ارتش هست.

تصویر آخر برادرمون وسام الجردی در وسط معضمیه الشام هست که این شهرک هم همان طور که در پست آخر گفته شد، در آستانه ی عقد مصالحه ی جدید قرار دارد (دایره قرمز محل حضور مسلحین در معضمیه الشام).