نبردهای شمال شهر حلب و پیشرویهای نیروهای تحت حمایت ترکیه وارد مرحله جدید و حساسی شده است .

روز گذشته گفته میشد تعدادی از تانکهای ترکیه از منطقه حوار کلس در نزدیکی مرزهای شمالی به سمت مناطق جنوبی حرکت کرده اند و امروز تصاویری از این تانک ها در مارع منتشر شد .

از آغاز عملیات درع الفرات مسلحین تا کنون تانکهای ترکیه تا این حد در عمق جنوبی و به شهر حلب نزدیک نشده بودند ؛ چنین جابجایی زرهی در حالی رخ میدهد که مسلحین پس از خنثی کردن تشکیل کانتون کردی یکپارچه در شمال سوریه حالا برای حلب و شهر الباب دندان تیز کرده اند و سعی میکنند با پس گرفتن مناطق بیشتر در جنوب اعزاز مانند تل رفعت ضمن عقب راندن و تضعیف کردها ؛ مراحل آتی حمله به شهر حلب را مهیا کنند .

در روزهای اخیر مناطقی همچون شیخ عیسی ، حربل ، ام حوش شاهد شدیدترین درگیریها بین مسلحین تحت حمایت ترکیه از یک طرف و کردهای SDF و متحدش جیش الثوار از طرف دیگر بوده است .

کردها بشدت مقاومت میکنند و مسلحین به غیر از پیشروی در برخی نقاط مزارع شمال شرقی حربل پیسرفت خاصی نداشتند .

هرچند که برخی از کارشناسان میدانی بر این عقیده اند که ترکیه بر اساس توافق صورت گرفته با روسیه به سمت شهر حلب حرکت نخواهد کرد و به این شهر حمله نمیکند اما در حال حاضر وضعیت در شمال شهر حلب بسیار حساس است و چگونگی برخورد روسها با پیشروی مسلحین در شمال حلب و تعامل ارتش سوریه با کردها بیانگر برخی واقعیات در سرنوشت نبرد این منطقه خواهد بود .