اما در ادامه چند نکته مهم:
1- برخی خبرنگاران مسلحین، دیروز خبر از اجرای موج سایبری در پوشش حملات شیمیایی داده اند!
2- کسانی که ادعا دارند که مکانیزم استفاده از گاز سارین ساده نیست و از عهده مسلحین بر نمی آید، به این گزارش بی بی سی توجه کنند که در آن بازرس ارشد سازمان ملل اذعان کرده که مسلحین در سال 2013 قدرت استفاده از این عامل را داشته اند و حتی احتمالا استفاده کرده اند:
http://www.bbc.com/persi%E2%80%A6/world/2013/%E2%80%A6/130506_me_syria_sarin
و این هم گزارش نحوه استفاده از گاز سارین در حمله به متروی توکیو که روش استفاده بسیار ساده از آن را توضیح می دهد:
http://www.teror-victims.com/fa/index.php?Page=definition&UID=8112201
3- دلیل استفاده دولت سوریه از گاز سارین آن هم در عمق مواضع مسلحین چه میتواند باشد؟! زمانی که دو مذاکره مهم، یکی در آستانه قزاقستان و دیگری در مورد فوعه و کفریا در حال انجام است و البته ارتش سوریه در استان حما و حلب دست برتر را دارد!؟ چرا ارتش سوریه در هیچ منطقه ای جنگی، در هنگام تحت فشار بودن ها و عقب نشینی های سنگین، حتی ضد داعش در جاهایی مثل بیابان های تدمر از عامل شیمیایی استفاده نمیکند؟!
4- چرا هیچ جسد یا باقیمانده ماده سارین در محل ادعایی برخورد موشک دیده نمیشود و تمامی فیلم های اولیه در جایی که به عنوان مقر کلاه سفیدها در دل کوه کنده شده است ضبط شده است؟
5- با فرض انداختن بمب شیمیایی از هواپیما، چرا هیچ کدام از کشورهای غربی که حتی در سوریه پایگاه های هوایی غیر قانونی برپا کرده اند، گزارش رادارهای هوایی خود رو از وضعیت مکانی جنگنده ها بروی منطقه ارائه نمی دهند؟!
6- اگر آن منطقه تنها محل حضور غیرنظامی ها بوده، چرا یکی از اعضای شورای نظامی استان حما بین کشته ها و یکی از فرماندهان میدانی بین مجروحان اعلام شده است؟
و البته ده ها اگر و چرا و اما دیگر....