همانطور که خود شما هم میدانید ، واقعیت امر در برخورد با مسائل کردها ، مخصوصا کردهای سوریه نسبی هست و باید هم اینطور باشه . هیچ وقت نباید به صورت قطعی و کامل در مورد اینها فکر کرد و یا تصمیم گرفت .

مقداری هوشیاری و وجدان بیدار کافی هست که با دیدن تحولات منطقه پی به اهداف بلند مدت طرحهای اجرایی استعمار و غرب ببریم .

به صورت گذری به کردهای سوریه نگاه کنید :

کرد ها

در حسکه و قامشلی با ارتش سوریه همکاری میکنند

در کوبانی و تل  ابیض و راس العین با مخالفین دولت یعنی ارتش آزاد همکاری میکنند

در عفرین بیطرف هستند

و در شیخ مقصود حلب با دولت مخالفند !

4 حرکت کامل نقیض و متفاوت از یک قوم در  یک کشور ، در حالی که از طرف دیگر همه ی این مناطق ذکر شده در عین تناقض با یکدیگر متحد و یک هدف هستند .

پس بسیار واضح هست که اینها به صورت صد در صدی نژادی منفعتی عمل میکنند ..

بنابراین پیشروی و پیروزی و یا شکست و پسروی اینها از یک منظر میتونه خوب باشه و درست در همین حال از یک منظر دیگر کاملا بد !

تجربه به ما ثابت کرده با کسانی که اینطور ضد و نقیض رفتار میکنند ، باید با خودشان مثل خودشان ضد و نقیض برخورد و رفتار کرد .

بحث کردهای عراق بعثی جداگانه هست ، هرچند که وجه تشابه بسیاری بین اینها وجود دارد .

با پیشرویهای اخیر ، کردها و متحدانشان به وعده ای که داده اند نزدیک شدند ." یعنی فتح رقه پایتخت داعش "

رقه حدود 50 کیلومتر با عین عیسی فاصله دارد .

در مورد رقه اگر کردها موفق بشن تابستان امسال ، همونجور که وعده داده اند نبرد فتح رقه را آغاز کنند و این شهر مهم رو از داعش پس بگیرند ، مطمئنا ضربه ی بزرگی به داعش وارد خواهد شد و مطمئنا خیلی از گرووهای دیگر حاضر در معرکه ی عراق و سوریه سود خواهند برد .

ولی درست از منظر دیگر عواقب خطرناک بیشتری مورد انتظار هست .

بر فرض اینکه  روزی ارتش سوریه موفق بشه تمام سوریه رو پاکسازی کنه ، به نظر  شما کردها حاضر خواهند بود که از رقه و مناطقی که به مناطق کردنشین خود الحاق کرده اند عقب نشینی کنند ؟!

یا آمریکا و دولتهای غربی که سود محور هستند و تاکنون اینچنین از کردها حمایت و میلیاردها دلار خرج تجهیز ، دفاع ، بمباران داعش و ... کرده اند از دسترنجشان به سادگی کوتاه بیآیند .؟

جواب روشن هست . " خیر "

آمریکا به خوبی در حال موج سواری بروی دریای متلاطم خاورمیانه هست ،،، مهم این هست ما هم برای حفظ قدرت منطقه ای و جهانی خودمون از موقعیتهای بدست آمده به خوبی استفاده کنیم و از هرکدام این تهدیدها یک فرصت و برتری بسازیم .

این به معنای استفاده از روشهای کثیف سیاسی برای دستیابی به هدف نیست ، بلکه استفاده از حربه و حیله ی دشمن بر علیه خود اوست . چیزی  که در نهایت منجر به تقویت قدرت خط مقاومت و کشور ایران که تنها حامی واقعی اسلام در جهان امروز هست ؛ میشود .