نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/82e5/uf2h8um69k5miu1zg.jpg

در لینک زیر نقشه ۸۰ روز پیش جهت مقایسه وجود دارد .

اینجا

👈 مهم ترین تغییرات صورت گرفته در طول ۸۰ روز گذشته به شرح زیر است :

⭕️ در جنوب سوریه
🔺مناطقی مانند الهامه ، قدسایا و التل با پذیرش مصالحه و تصفیه ی مسلحین آزاد شد.
🔺خان الشیح و روستاهای اطراف آن پس از عملیات ارتش سوریه در نهایت با تصفیه ی مسلحین آزاد شد .
🔺منطقه وادی بردی پس از عملیات ارتش سوریه در نهایت با تصفیه ی مسلحین آزاد شد؛ مناطق کوهستانی وسیعی در شمال وادی بردی نیز آزاد شد و گفته میشود گفت و گو ها برای پاکسازی مناطق باقی مانده تا مرز لبنان ادامه دارد.
🔺در غوطه شرقی دمشق میتوان گفت در طول ۸۰ روز گذشته، یک/سوم از کل مساحت محاصره شده آزاد شد؛پیشرویهای صورت گرفته در بخش شرقی غوطه شرقی صورت گرفت. در حال حاضر پیشرویها در غوطه شرقی بسیار کند است .
🔺فعال ترین جبهه در جنوب سوریه اکنون جبهه درعاست؛ مسلحین سعی میکنند قبل از آنکه روند سیاسی و توافق های پنهان شمال سوریه به جنوب سرایت کند؛ با تصرف شهر درعا برگ برنده ای در اختیار داشته باشند .

⭕️ در صحرای سوریه کنترل پالمیرا و چاه های نفت و گاز مهم این منطقه از دست ارتش سوریه خارج شد و پیشروی داعش تا مرز سقوط فرودگاه تیاس ادامه پیدا کرد؛ اما ارتش سوریه در نهایت موفق شد پیشرویهای داعش را متوقف و مقداری از مناطق از دست رفته را بازیابی کند . عملیات در این محور به قوت خود باقیست .

⭕️ بیشترین تغییرات صورت گرفته در نقشه مختص به شمال سوریه است.
🔺ارتش سوریه مساحتی نزدیک به ۴۵۰ کیلومتر مربع از حومه شرقی شهر حلب را آزاد کرد و به دروازه های الباب رسید و پیشرویهای خود را همچنان در عمق شرقی استان حلب ادامه میدهد . بر اساس شواهد موجود میتوان گفت که ارتش سوریه الباب را فعلا به مسلحین ترکیه خواهد داد و سیر پیشرویهای خود را تا رسیدن به فرات و آزادسازی دیرحافر ادامه میدهد
🔺لازم به ذکر است که مسلحین ترکیه در طی این زمان یازده کیلومتر با الباب فاصله داشتند و با وجود رسیدن به دروازه های الباب هنوز موفق به تصرف این شهر نشده اند.
🔺پیشروی محسوس دیگر در شمال سوریه عملیات خشم فرات کردها در کرانه ی شرقی رود فرات است. کردها که از رساندن کانتون های شرق و غرب در شمال سوریه نا امید شدند و همچنین در پی هشدارهای آمریکا ، فعلا عملیات در غرب فرات را متوقف کردند و معطوف به شرق فرات و پایتخت داعش یعنی شهر رقه شدند .
کردها با آغاز عملیات خشم فرات موفق شدند مساحت وسیعی از کرانه ی شرقی رود فرات را آزاد کنند و با پیشروی در فازهای بعدی آن و نزدیک شدن به رقه از سمت شمال شرق؛ هلالی زرد بروی شهر رقه ایجاد کنند . در حال حاضر پایتخت داعش در خطر جدی قرار گرفته و کردها شانس اول تصاحب این شهر مهم هستند .