از نیمه های شب گذشته محورهای 1070 و تل موته در جنوب غرب حلب بشدت مشتعل شد و نیروهای مقاومت و سهیل حسن به خط زدند ؛ با طلوع صبح عملیات گسترده تر شد و نیروهای مقاومت در محور جنوب غربی پیشرویهای خود را شدت بخشیدند .
مرحله اول این عملیات به منظور محک زدن توان مسلحین با حمله دو روز پیش نیروهای سوری برای تسلط به تل موته و  تل بازو در جنوب منطقه 1070 صورت گرفت.
در این عملیات نیروهای محور مقاومت، در کنار نیروهای ارتش سوریه و دفاع وطنی به مواضع تکفیریها هجوم بردند.
.
در این حملات حضور گسترده نیروهای محور مقاومت از جمله نیروهای حزب الله و ایرانی، نیروهای صقورالصحرا و نیروهای دفاع وطنی با پشتیبانی گسترده زرهی و توپخانه ای و هوایی مستقل و پیشرفته مشهود است.
گفته میشه هدف این عملیات که طی چند روز آینده اجرا خواهد شد، پاکسازی مناطق از دست رفته از زمان عملیات شکست محاصره حلب و حتی پیشروی فراتر از این مناطق می باشد.

در حال حاضر تل موته و بخشی از تل الرخم بطور کامل آزاد شده است .

بنابر شواهد میدانی ما 1070 بطور  کامل پاکسازی شده است .

حضور و تاثیر نیروهای ایرانی و حزب در پاکسازی 1070 کاملا مشهود بوده است .

قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ
ای اهل ایمان با کافران به قتال و کارزار برخیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار گرداند و شما را بر آنها منصور و غالب نماید و دلهای پر درد و غم گروه مومن را به فتح و ظفر بر کافران شفا بخشد.