از بعد ظهر روز گذشته تا به الان ( ساعت 3 صبح ) به طور دقیق تغییرات و تحولات میدانی در جنوب حلب رو زیر نظر گرفتم و با دوستان میدانی ارتباط گرفتیم .

تروریست ها بعدظهر مناطقی مانند تل محروقات ، مشرفه ، و بلندیهای احد و موته ، منطقه الحکمه رو تثبیت کردند و فشار زیادی بروی ارتش آوردند بطوری که حتی زرهی های ارتش در اطراف راموسه را به راحتی هدف قرار میدادند .

اما نکته قابل توجه وضعیت مجمتع 1070 (النصر) هست .

تروریستها مانور زیادی بروی این قضیه میدادند و با انتشار خبرهای پیاپی و منظم در  شبکه های اجتماعی قصد تخریب روحیه نیروهای ارتش و موافقان رو داشتند ؛ اما واقعیت موضوع این هست که به جز روز اول که تعدادی از تروریستها موفق شدند وارد مجتمع بشند در ادامه با فشار ارتش از 1070 خارج شدند و الان کنترل این مجتمع در اختیار ارتش سوریه هست .

صحت این خبر رو از چند منبع مختلف از نیروهای حزب و ارتش سوریه چک کردیم ؛ ضمن آنکه بطور منطقی اگر تروریستها این مجتمع رو کامل در اختیار داشتند :

1. تصاویری از داخل آن منتشر میکردند (فقط روز اول در پی نفوذ نافرجام از لحظات اولی نفوذ تصویر منتشر کردند)

2. اگر 1070 در اختیار تروریستها بود مطمئنا از سمت راست بارها به راموسه هجوم میبردند .

3. حمله به ضاحیه الاسد شروع میشد .

اما با تاریکی هوا وضع مقداری بهتر شد .

منطقه بشدت زیر آتش توپخانه و جنگنده های روس قرار گرفت و نیروهای ارتش موفق به آزادی سه نقطه در شرق مشرفه شدند .

خبرهایی از هجوم ارتش به مواضع تروریست ها در منطقه حکمه و ورود به تل احد و موته داده میشه که احتمالش بسیار قوی هست ولی تا روشن شدن هوا باید صبر کرد و در این نقشه ذکر نشده .

هدف اصلی مسلحین در حال حاضر راموسه و معمل اسمنت (کارخانه سیمان) هست که با رسیدن به این اهداف شاهراه تدارکاتی ارتش سوریه در منطقه غرب حلب بسته میشه .

برای تحقق این امر هم 3 محور عمده متصور هست

1.محور الحکمه - 1070 - راموسه

2.مشرفه - راموسه - کارخانه سیمان

3.تل محروقات - جنوب تصفیه آب - قطع راه - کارخانه سیمان

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/40fc/dcp8m9k7btebejbzg.jpg