در لینک زیر میتونید مقاله ی سایت معروف National Geographic در مورد بهترین کارتو گرافرها (کسانی که نقشه میکشند) ی  موجود در زمینه ی نقشه های جنگ رو مطالعه بفرمایید .

http://news.nationalgeographic.com/2016/04/160408-online-mapmakers-chart-syrian-conflict/

نام تحولات جهان اسلام هم در بین معتبرترین نقشه نگارهای میدانی جنگ در فضای مجازی در این مقاله عنوان شده.

البته نام مارو در دسته بندی Pro-Government (یعنی طرفدار دولت سوریه) قرار دادند .

نویسنده ی مقاله چند ماه پیش پیام داد و خواستار یک مصاحبه در این موضوع شد و سوالاتی رو در این زمینه مطرح کرد که البته بدلیل برخی مسائل امنیتی پاسخگویی به تمامی پرسشهای ایشان مقدور نبود و عملا مصاحبه ی کاملی صورت نگرفت . این رو از این بابت عرض کردم چون مصاحبه ای از ما در این مقاله منتشر نشده .

البته با نگاه کردن به اسامی منتشر شده و مصاحبه ی متن با 3 نفر که هویت اصلی انها یا در گذشته مشخص شده بود و یا از ریسک امنیتی کمتری برخوردار بودند ؛ دیگر کارتوگرافرهای شناخته شده هم مصاحبه ای انجام ندادند .

با تمام این اوصاف و با توجه به اینکه اصل قدرت و مبانی اصلی فضای مجازی در حال حاضر *فعلا* در اختیار غربی ها و بصورت ویژه در اختیار تعدادی از کشورهای مستبد ماتریالیست هست و شاهد آن هستیم که متاسفانه با کم کاری و در بسیاری از موارد در نبود ما ، با ایجاد شبکه های پیچیده و گسترده مجازی در حال جریان سازی و تحریف تاریخ به شیوه ای نوین هستند .

بنابراین میطلبه در این میان افرادی باشند که بیطرف و یا از جانب حق و بدون تحریف تاریخ ، به ثبت وقایع میدانی برای آیندگان بپردازند و ما یعنی تحولات جهان اسلام مفتخریم که حداقل سهم کوچکی از ثبت وقایع آخرزمانی در قالب نقشه های میدانی را داریم .

دعای خیر شما پشتوانه ی ماست .