در صورتی که همه چیز به خوبی به پیش برود احتمالا عملیات مستقیم زمینی از سمت سچر، مرزعه، حلابسة و فلاحات به طور همزمان اجرا شود.

در صورتی که نیروهای ارتش و بسیج مردمی بتوانند این مناطق را تحت کنترل بگیرند دروازه های صقلاویة و رمادی هم به روی آنها باز خواهد شد.

*رسانه های عربی تبلیغات گسترده ای را علیه نیروهای بسیج مردمی و مظلوم نمایی داعشی ها آغاز کردند. ارتش عراق البته این بار با احتیاط بیشتری عمل می کند. بخصوص اینکه به هیچ وجه در حملات هوایی و توپخانه ای در مناطق مسکونی شمالی و شرقی فلوجه نباید بی گدار به آب زد. داعشی ها جنگ روانی در شهر راه انداختند که برای در امان ماندن از جنگنده های ارتش، چاره ای جز پیوستن به صفوف داعش برای مبارزه وجود نداره.*

نیروهای حشد شعبی اعلام کردند که این عملیات شگفتی ساز خواهد بود. قرار است مرحله نخست این عملیات اواخر هفته اجرا شود و پاکسازی شهر الگرمه در 16کیلومتری شرق فلوجه نخستین هدف این حملات است.

الگرمه به حیات خلوت فلوجه معروف شده و کنترل این شهر ، مقدمات حمله به فلوجه را هموار می کند.

* خبر دیگه اینکه، نیروهای شورای نجات فلوجه در عملیاتی ویژه، ابو عمر السعدی فرمانده فدائیان صدام در منطقه فلوجه و مسئول عملیات داعش در این منطقه را به هلاکت رساندند. ابوعمر یکی از اعضای بلندپایه حزب بعث بود.