محور شمال
بعد از چند روز بى سر و صدا بودن محور شمال، امروز نیروهاى عراقى در این محور دو روستا رو در این محور به کنترل خودشون در آوردن که به گفته این نیروها هم اکنون فاصله این نیروها با فرودگاه بین المللى موصل فقط چهار کیلومتره.
یکى از فرماندهان پلیس فدرال عراق اعلام کرد نیروهاى داعش در این محور (شمال) و مرکز موصل به طرف غرب این شهر در حال عقب نشینى هستن.

محور شرق
در محور شرق موصل جنگ خیابونى سختى در محله هاى این شهر در حال انجامه، خبر جدیدى که در این محور میشه گفت، ورود نیروهاى عراقى به داخل محله البکر در شمال الکرامه است(ویدیویى از لحظه انفجار انتحارى داعش در یکى از محله هاى شرق موصل در پست بعدى)
به گفته بعضى از اهالى این محله ها که به کمپ هاى شمال عراق آمده اند، در محله هاى درگیرى بى برقى و ناامنى بیداد میکنه و مردم از خونه ها بیرون نمى آیند.

 محور جنوب
در محور جنوب نیروهاى عراقى در حالى که سرگرم پاکسازى #حمام_علیل هستن روستاهاى "نجیره" و "باخیرة" رو هم در شمال این شهر کنترل کردند که یکى از فرماندهان داعش به نام "ابو حمزه المهاجر الانصارى" که گفته میشه مرد شماره سه داعش محسوب میشه به هلاکت رسید.
خبرها در این محور حکایت داره بخش زیادى از مردم محور حمام علیل و اطراف در حال ترک این منطقه و رفتن به مناطق امن هستن.

محور غرب
در این محور هم خبر رسیدن حشد شعبى به فرودگاه تلعفر در ٨ کیلومترى تلعفر به گوش میرسه که با توجه به وضعیت میدانى، اصلا قابل تایید نیست.

طبق اعلام سازمان هاى مربوطه تا کنون بیش از ٢٠ هزار از اهالى مناطق درگیرى به کمپ ها و مناطق امن منتقل شدند.