ارتش سوریه در ماه جاری موفق شد آهسته و پیوسته با پیشروی از سمت جنوب و جنوب غربی داریا یعنی جایی که کمترین میزان تراکم ساختمانی را دارد ؛ عرصه را بر مسلحین اجناد الشام و لواء شهدا الاسلام تنگ تر کند .

با توجه به بافت متراکم شهری و حضور مردم غیر نظامی در این منطقه و  مقاومت سر سختانه مسلحین پیشروی ها ساختمان به ساختمان صورت میگیرد .

همانطور که قبلا نیز گفته بودیم برخی از منابع میدانی صحبت از امکان برنامه ای برای دستیابی به صلح و آتش بس در داریا  و پایان دادن به این وضعیت داشتند .

اینبار نیز پس از پیشروهای صورت گرفته و نزدیک شدن ارتش سوریه به میانه ی مناطق مسلحین در داریا ، بار دیگر اعلام شد که هیئتی مذاکره کننده از سوی ارتش سوریه وارد داریا شده و پیشنهاد صلحی مبنی برآتش بس و تحویل سلاح و رسیدگی به امور مردم به مسلحین اجناد الشام و شهدای الاسلام داده شده است .

هرچند که این گفتگوها بصورت رسمی علنی نشده است اما با تمام این تفاسیر اگر طرح صلح طرفین با شکست مواجه شود ؛ به زودی مناطق تحت تصرف مسلحین در داریا از وسط نصف شده و تبدیل به دو محاصره کوچک تر خواهد شد و این پایانی خواهد بود بر کار داریا .

*نقشه از آرشیو