خبر تکمیلی

سرانجام شیخ مسکین بصورت کامل آزاد شد .
البته از شب گذشته گفته میشد که شیخ مسکین آزاد شده ولی از صبح امروز شهر بطور کامل پاکسازی و سیطره ی کامل ارتش بر شهر اعلام شد .
عملیات آزاد سازی شیخ مسکین تقریبا از یک ماه پیش آغاز شده بود و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از پیشروی های اولیه و در دست گرفتن قسمت های شمالی و شرقی شهر ، ادامه ی پیشروی ها را با صبر و آرامش به پیش بردند تا
اولا تلفات خودی در جنگ شهری کم شود
و دوما مسلحین زیر ضربات سخت هوایی و زمینی با دادن تلفات زیاد دچار فرسایش شده و کم کم از شهر عقب نشینی کنند
که اینگونه نیز شد .
شهر شیخ مسکین از اهمیت بالایی در جبهه ی جنوب برخوردار هست  و آزاد سازی این شهر کمک زیادی به پیشروی های پیش روی ارتش سوریه و محور مقاومت در جنوب خواهد کرد .
چنانکه خود مسلحین هم به امر اعتراف میکنند .
این روزها آزاد سازی مناطق زیادی از شرق و جنوب حلب و همچنین مناطق وسیع در شمال لاذقیه و آزادی دو منطقه سلمی و ربیعه باعث شده مسلحین در وضعیت روحی بسیار بدی قرار بگیرند و حالا آزادسازی شیخ مسکین هم به آن اضافه شد .
با آزادی شیخ مسکین کمربند امنیتی ازرع افزایش پیدا کرد و به دنبال آن ضریب امنیت اتوبان دمشق درعا هم در این منطقه افزایش پیدا کرد .
لازم به ذکر هست که در این مدت مسلحین و تروریستها از گروه ها و فرقه های مختلف از جمله احرار الشام ، جیش الاسلام ، جبهه النصره ، جیش یرموک ،  گروه های مختلف ارتش آزاد و ... تلاش های بی ثمری برای پس گرفتن شهر انجام  دادند که تلاش آنها نتیجه ای نداشت .
تلفات اعلام شده از سوی مخالفین چیزی در حدود 200 نفر هست که بر اساس تجریه باید گفت این آمار درست نیست و یا بصورت حداقلی در نظر گرفته شده و تلفاتی در حدود 300 نفر منطقی تر به نظر میرسه .
در بین آمار تلفات مسلحین نام های فرماندهان میدانی مختلف ریز و درشت به چشم میخوره که این نشان دهنده ی اهمیت این شهر برای مسلحین هست .
هرچند که پیشروی در این محور برای ارتش سوریه بدلیل وجود همسایگانی مانند اردن و اسراییل سخت هست ولی گزینه هایی چون نوی ، ابطع ، داعل در آینده ای دور و یا نزدیک قابل پیش بینی هست .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/11b8/xvu2v30ix4rhx3azg.jpg