دموگرافی جمعیت در مناطق اطراف شهر الباب در نقشه نشان داده شده است. رنگ زرد مناطق کردنشین، سیاه عرب زبان، قرمز ترکمن، نارنجی ترکیب جمعیتی کرد و ترکمن و قهوه ای ترکیب عرب و ترکمن را نشان می دهد.

همان گونه که در نقشه مشخص است اکثر مناطق شمال الباب کردنشین هستند و انتخاب این مناطق از سوی نیروهای سپر فرات تحت امر ترکیه برای پیشروی باعث می شود نیروهای کرد جای پایی برای اتصال کانتونها از طریق مناطق کردنشین نداشته باشند.

دیروز نیروهای سپر فرات شهرک راهبردی کردنشین قباسین را نیز از کنترل داعش خارج کردند تا شهر الباب در آستانه ی سقوط قرار بگیرد.

خبر مهم دیگر از اعزاز، برقراری آتش بس بین احرارالشام و جبهه شامیه بعد از سه روز درگیری بود.

در این درگیریها احرارالشام، احرار سوریا، الصفوة و جیش الشمال به بهانه ی فروش اسلحه به کردها و ظلم و فساد از سوی فرماندهان جبهه شامیه در حمله ای با عنوان "کمک به مظلوم" به پایگاههای این گروه در اعزاز هجوم بردند و با تسلط بر آنها، جبهه شامیه را از اعزاز طرد کردند.

در این درگیریها ٢٥ نفر از طرفین کشته شدند و نهایتا پس از اعتراضات در اردوگاههای مرزی تصمیم بر آتش بس گرفتند.

با شرایط خاصی که در شمال سوریه حاکم شده و گروههای بزرگی مانند احرارالشام در حال دیکته کردن قدرت خود بر گروههای کوچکتر هستند، بعضی گروههای مسلح سعی می کنند با ائتلاف یا ادغام در گروههای بزرگتر تا حدی خود را در مقابل تهدیدها مصون کنند.

در همین راستا دیروز دو گروه کوچک زیر مجموعه ارتش آزاد به نام های تیپ احرار سوریه و گردانهای سیوف الشهباء به گروه نورالدین زنکی ملحق شدند.