✔️ 1- اگر در کاروان شما و یا قافله ای که به سمت کربلا عازم هستید ؛ افراد مسن و یا کودک حضور دارد ، حتما در یک کارت مشخصات کامل فرد ،آدرس محل سکونت و شماره تماس جهت برقراری ارتباط را نوشته و این کارت همواره همراه فرد سالخورده و یا کودک باشد .
بر اساس تجربه و موارد پیش آمده در سالهای گذشته ، این کار از بوجود آمدن مشکلات بعدی برای زوار گرامی جلوگیری میکند و مسئولین نیز قدرت بیشتری برای پیگیری موارد و پیدا کردن شخص گم شده خواهند داشت .

✔️ 2- طبق تجربه سالیان گذشته همواره احتمال گم شدن وسائل و اوراق هویتی مانند گذرنامه وجود دارد و هر سال مقادیر زیادی از وسائل بدون پیدا شدن صاحبان از بین میروند و یا افرادی که گذرنامه های خود را گم میکنند در خروج از عراق دچار مشکل میشوند و باعث ساعت ها اتلاف وقت میشود .
از این جهت همواره یک شماره تماس (ترجیحا خط عراق) در تمامی وسائل خود من جمله در گذرنامه قرار دهید تا در صورت مفقود شدن هر یک از این وسائل ؛ مسئولین مربوطه راحت تر فرد مورد نظر را پیدا کنند و یا زائران گرامی با مشکل حاصل از گم شدن گذرنامه مواجه نشوند .

✔️ 3- موکب خود را بشناسید و آدرس دقیق آن را به یاد داشته باشید و حتی المقدور آدرس را نوشته همواره همراه خود داشته باشید .
بعضی از زوار گرامی در هنگام خروج از موکب خود به آدرس و نشانی آن دقت نمیکنند و در هنگام بازگشت موفق به پیدا کردن آن نمیشوند و این مسئله مشکلات بعدی مانند گم شدن وسائل و مدارک را به دنبال دارد