🔹 این مجلس دو شأنیت دارد. اول پاسداشت شخصیت شهید و وجه دوم مربوط است به آنچه این شهید در راهش شهید شد.

🔹برخی اوقات از راه دیپلماسی کارهایی می‌کنیم که خیلی خوب است، اما برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود. خون شهید نصیری و خون دیگر شهیدان ایرانی، این خون خون یک نفر نبود، این پیمانه وفای یک ملت بود، در حمایت از پشتیبانی از یک کشور که مورد ظلم قرار گرفته است. کدام دیپلماسی می‌تواند مانند این خون‌ها صمیمیت ایجاد کند؟

🔹 داعش بیش از دو هزار نفر زن جوان ایزدی را بین خود دست به دست به فروش رساند و این جنایت های فجیعی بود. کودکی را از سینه مادر گرفتند و سر او را بردیدند و مثل گوسفند سرخ کردند و داخل پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند؛ در دیاله. این جنایت وحشتناک در سابقه تاریخ بشر نایاب است.

🔹 این پیروزی برخواسته از حکمت و تقوای یک مرد برجسته در خانه ای محقر در عراق است و آن یک مرد بزرگ، زمان شناس، حکیم و مرجع بزرگ شیعه آیت الله سیستانی است که در بزنگاه‌های تاریخی زمان خود در صحنه حاضر است. نزدیکی شیعه و سنی، محبت به کُرد و شکل گرفتن قانون اساسی آن کشور در همه این زمان ها عبای خود را برای همه ملت و دولت عراق گشوده است. فتوای این مرد موقعیت شناس که به موقع به پا خاست و جوانان را به قیام وا داشت و حشد شعبی مقدس را تشکیل داد. این فقط یک فتوا نبود بلکه توصیه های کاملی هم همراه آن بود و نهایتا عراق را نجات داد.
رهبری معظم انقلاب اسلامی آیت الله سیستانی را یک گنجی برای کشور خودشان معرفی کردند که امیدواریم ملت عراق قدر این عالم را بدانند.

🔹 یکی از آن عناصر ارزشمندی که به مدد سوریه و عراق آمد حزب الله لبنان بود و جای دارد دست سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب را ببوسم؛ ببینید چه شهدایی را تقدیم کرد. جا دارد عراق قدر این سازمان جهاد گر و جهاد پرور را بداند.

🔹 امروز جان ناقابل ما برای انقلاب و شهدای این ملت ناقابل است؛ باید از خدا بخواهیم عاقبت بخیر و شهید این راه شویم و صداقت خود را اثبات کنیم.