پیر لوکورف (Pierre Le Corf) جهانگرد و مستندساز فرانسوی است که به منظور فعالیت های اجتماعی، انسانی و خیرخواهانه به نقاط مختلف جهان سفر می کند.

جنگ داخلی خانمانسوز سوریه و شرایط انسانی خاصی که در این کشور حاکم بود، پیر را ترغیب به سفر به سوریه و کند و کاو در وضعیت زندگی سوریها در زمان جنگ کرد. از طرفی یافتن پاسخ سوالاتی که برای بسیاری از شهروندان کنجکاو خارج از خاورمیانه بیرون از فضای انحصاری و بسته ی رسانه های غربی جریان غالب پدید می آید، بیشتر افرادی مانند پیر را جذب این سفر ماجراجویانه می کند.

پیر روایت ها و مستندات زیادی از حضور در مناطق مختلف سوریه (مناطق تحت کنترل دولت) و تعامل با مردم جمع آوری کرده که اکثرا با نگاه انسانی و اجتماعی به بحران سوریه می نگرد.

پیر در جریان آزادسازی حلب به غرب حلب سفر کرد و پس از آزادسازی شرق حلب نیز گزارش ها و مستندات خود را از این مناطق منتشر کرد.

فیلم زیر یکی از مستندات لوکورف از شرق حلب و صحبت با دو زن اهل محله هنانو در شرق حلب است که آن دو راجع به تجربه زندگی زیر سلطه مسلحین ارتش آزاد، النصره و... می گویند.

پیر در توضیحاتی که خارج از فیلم منتشر کرده به همپوشانی روایت این دو زن با روایتهای متعددی که از دیگر شهروندان شرق حلب شنیده اشاره می کند و می گوید اینها اخبار سیاسی یا فیلم دوساعته تبلیغاتی نیست، تجربه برخورد مستقیم با مردم واقعی است که در روایت رسمی رسانه ها غالبا نادیده گرفته می شوند.