حیدر عبادى نخست وزیر عراق و یلدریم نخست وزیر ترکیه دیروز در بغداد بعد از نشستى که با یکدیگر داشتند در کنفرانس خبرى حاضر شدند.

عبادى در این کنفرانس گفت براى حل مشکلات بین دو کشور از جمله عقب نشینى نیروهاى ترکیه از بعشیقه عراق و مشکل پ.ک.ک به توافق رسیده ایم و اجازه نخواهیم داد پ.ک.ک از طریق خاک عراق به ترکیه آسیب بزند.

نخست وزیر ترکیه هم در این کنفرانس  گفت :

" اظهارات اخیر شما (حیدر العبادی) مبنی اینکه 'اجازه نخواهیم داد پ.ک.ک از طریق خاک عراق به ترکیه آسیب بزند' برای ما بسیار مهم است و از آن خرسند شدیم این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که چه اقداماتی را همراه با یکدیگر می‌توانیم علیه تروریسم انجام دهیم.

حاکمیت ملی عراق برای ما بسیار مهم است، ما راضی به هیچ اقدامی علیه آن نیستیم. حفظ یکپارچگی عراق نیز برای ما مهم است و مایلم که از این موضوع مطلع باشید.

در مورد این موضوع (حضور نظامی ترکیه در پایگاه بعشیقه) نیز صحبت کردیم. این امر (حضور نظامی در بعشیقه) نه یک مساله لوکس و فرعی، بلکه از ضرورت بوده است.

شاهد طی شدن راهی طولانی برای پاکسازی داعش از منطقه هستیم. به همین منوال بر سر این موضوع نیز به راهکاری دوستانه و مناسب دست خواهیم یافت.

اقدامات لازم برای پاکسازی منطقه سنجار از عناصر ترورستی با همراهی نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی انجام خواهد گرفت. برای ما فرقی نمی‌کند که تروریسم از کجا نشات می‌گیرد.سنجار تهدیدی درجه یک برای ماست و از حساسیت نخست‌وزیر عراق برای رفع آن سپاسگزاریم. نه تنها در سینجار، بلکه برای رفع هرگونه تهدید تروریستی که از خاک عراق متوجه کشور ما باشد به همکاری خود ادامه خواهیم داد.