ثائر العجلانی،خبرنگار و تصویربردار مطرح سوری ساعت 5 بامداد امروز توسط ترکش های خمپاره ای که در منطقه جوبر به سینه و صورتش برخورد کرد به شهادت رسید. العجلانی متولد دمشق،متاهل،صاحب دو فرزند،فرزند شمس الدین العجلانی روزنامه نگار و هدی الحمصی سفیر سابق سوریه در یونان بود.
او قبل از بحران سوریه در روزنامه الحیات چاپ لندن،روزنامه سعودی الریاض و تعدادی دیگر از نشریات سوری و لبنانی فعالیت می کرد و پس از بحران به کشورش بازگشت.
ثائرالعجلانی به شجاعت در پوشش مستقیم درگیریها شهرت داشت. گفته می شود زمانی که قلمون در اختیار گروههای مسلح بود، العجلانی به صورت ناشناس وارد یبرود و مناطق دیگر می شد. در عملیات یبرود هم هم همراه با نیروهای حزب الله در خط نبرد حضور داشت.
 العجلانی جزو معدود خبرنگاران جنگ بود که از سوی برخی افراد در طرف مقابل هم مورد احترام بود. شاید این به دلیل شیوه ی خبررسانی و تاکید او بر حل معضل جنگ از طریق تعامل سوری-سوری بود. گزارش معروف او از مصالحه در هیلدا و ببیلا که در آن سربازان ارتش سوریه و مسلحین محلی با مهربانی و همدلی با هم صحبت می کنند و یکدیگر را در آغوش می گیرند،در آن زمان بارقه هایی از امید را جهت حل و فصل مسالمت آمیز درگیریها بدون خشونت و کشتار در دلها زنده کرد. هر چند متاسفانه این گزارش از سوی بسیاری افراد در دو طرف ماجرا مورد استقبال قرار نگرفت و هر کدام مصالحه را زیر پا گذاشتن خون شهدای خود تعبیر کردند.
 
روحش شاد