داعش همچنان در ریف شمالی حلب می تازد !

دواعش موفق شدند پس از درگیریهای سنگین ، شهر صوران را به تصرف خودشان در بیاورند .

همچنین روستاهای البل و شیخ ریح در شمال صوران به تصرف داعش در آمد .

خبرهای تایید نشده ای از تصرف کفره به دست داعش منتشر شده ولی تا این لحظه قابل تایید نیست ولی درگیریها به این روستا نیز کشیده شده ، بعدظهر امروز مزارع اطراف کفره سقوط کرده بود .در کل کفره مانع سختی برای داعش نیست .

به نظر میرسه بعد از سقوط صوران و حرکت داعش به سمت کفره و محور حملات به سمت مارع ، نیروهای جبهه شامیه از ترس گیر افتادن در محاصره از تلالین هم عقب نشینی کردند .

در حال حاضر دواعش مارع رو خمپاره باران میکنند و درگیریها سنگین بروی شهر مارع متمرکز هست .

مارع یکی از شهرهای مهم در ریف شمالی حلب هست و سقوط این شهر ضربه روحی سنگینی برای تروریستهای جبهه النصره و جبهه شامیه خواهد بود .لازم به ذکر هست که دواعش ام حوش در جنوب مارع رو هم به تصرف خودشان در آوردند و بدین ترتیب راه لجستیکی که از مارع به مدرسه نظامی مشاه میرسید قطع شد .

داعشی ها خیز بلندی برای رسیدن به اعزاز برداشتند و در صفحاتشون برای جبهه النصره خط و نشون میکشن و میگن اعزاز "نحن قادمون".

از طرف دیگه مسلحین و تروریستهای جبهه النصره از دست داعش شاکی هستند ! که بجای نبرد با ارتش سوریه و بشار به اونها حمله کرده و آنها رو متهم به کمک به بشار اسد و ارتش سوریه میکنند .v

اوضاع به قدری وخیم هست که مسلحین از نقاط مختلف ریف شمالی حلب برای مقابله و جلوگیری از پیشروی های بیشتر داعش ، بسیج شده و به خط مقدم نبرد انتقال داده میشند .

در نقشه ی زیر آخرین وضعیت میدانی ریف شمالی حلب را مشخص کردم . کاملا مشخص هست که داعش به تل رفعت و اعزاز بسیار نزدیک شده و زنگ خطر برای مسلحین به صدا در اومده ..

جالب اینجاست که حمله ی اخیر جبهه النصره و ارتش آزاد به مواضع کردها در محله ی شیخ مقصود شهر حلب ، کردها رو نسبت به ارتش آزاد و النصره ناراحت و سرخورده کرده و با پیشروی های داعش ، حداقل در صورت حمله نکردن کردها به النصره ای ها :) ؛ توقع کمک از کردها را هم نمیتونند داشه باشند .

این پیشروی های داعش در حومه ی شمالی حلب میتونه سرنوشت جنگ رو در این مناطق کاملا عوض کنه . فقط باید زرنگ بود !;-)

نقشه با کیفیت بالا (1.4 مگ) : http://s2.img7.ir/njC9p.jpg