جواب خبرنگار مستقل کانادایی در پاسخ به پروپاگاندای رسانه های غربی ؛ خبرنگار مستقل کانادایی توضیح میدهد که چه در حلب میگذرد ...
-------------------------------------

فرد سوال کننده از او میپرسد؛ میشود توضیح بدهید که چرا و به چه دلیلی فکر میکنید که ما یعنی رسانه های غربی و سازمانهای بین المللی حاضر در میدان دروغ میگوییم ؟
چرا ما نباید همه اینها را باور کنیم، مدارک قابل استنادی که ما در روی زمین (میدان نبرد) میبینیم ؟ بیمارستان ها بمباران میشوند و جنایتهایی که مردم مورد بحث ما تجربه میکنند .
چطور میتونید توجیه کنید که همه ما دروغگو هستیم ؟

خبرنگار (Eva Bartlett) میگوید :
مطمئنا در بین رسانه های غیر رسمی خبرنگاران راستگو و صادق وجود دارند .
بیا در مورد سوال دوم شروع کنیم ؛ سازمانهای بین المللی حاضر در روی زمین؛ چند تا از این سازمانها در روی زمین در شرق حلب هستند ؟ ...
باشه من به تو میگم ، هیچ سازمان بین المللی در حلب نیست !!
این سازمانها متکی هستند به گروه سوریه ای که حقوق بشر را رصد میکند (syiran observatory for human right) (SOHR)  که در واقع فقط یک نفر است که در شهر کاونتری انگلیس زندگی میکند و به گروههایی که چندان معتبر نیستند مانند گروه کلاه سفید ها (White Helmet ) وابسته است ...
بیا در مورد گروه کلاه سفیدها صحبت کنیم ، گروه کلاه سفیدها سال ۲۰۱۳ توسط یک افسر سابق انگلیس بوجود آمد، این گروه توسط امریکا، انگلیس و اروپا با پشتیبانی مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلار تشکیل شد .
گزارش میشه که آنها جان افراد غیر نظامی را در شرق حلب - ادلب  نجات میدهند . اما کسی در شرق حلب  اسم این گروه را نشنیده  
کسی این گروه را نمیشناسه ، من میگم هیچکس !
با توجه به اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد شرق حلب آزاد شده است.
گزارش شده که گروه کلاه سفیدها گروهی است بی طرف ! اما میشه آنها را دید که سلاح حمل میکنند و کنار جنازه سربازان سوریه ایستاده اند و کلیپهای ویدویی آنها شامل کودکانی است که آنها را میشه در گزارشهای دیگر و در نقاط مختلف هم دید (از یک کلیپ چندین بار استفاده  میکنند) میتوانید دختری به نام "عیا Aya" که در گزارشی که در ماه آگوست پخش شده دیده میشود و دوباره در ماه بعد در منطقه دیگری ظاهر میشود، پس اینها (گروه کلاه سفیدها ) قابل اعتماد نیستند .
گروه اس او اچ ار (SOHR) قابل اعتماد نیست؛ فعالین بدون اسم قابل اعتماد نیستند، یکی دو بار شاید، اما برای همیشه؟ نه قابل اعتماد نیستند .
پس منابع خبری شما در صحنه؟ (در واقع) شما منبع خبری ندارید ...
اما در مورد دلیل شما، البته نه شخص شما دلیل شبکه های خبری، دلیل آنها اینست که آنها میخواهد رژیم را تغییر بدهند .
چطوری نیویورک تایمز - من داشتم امروز آنرا میخواندم، چطوری سایت دموکراسی (democracy now) که یک روز دیگه داشتم میخوندم، تا امروز میگفتند که این یک جنگ داخلی در سوریه است؟ چطور تا امروز میگفتند که اعتراضات سوریه حد اقل تا سال  ۲۰۱۲ غیر مسلحانه و صلح آمیز بود؟ که این به هیچ وجه درست نیست !!
چطور میگویند که دولت سوریه به مردم عادی در حلب  حمله میکنه اما با هر کسی که از شرق حلب که توسط تروریستها اشغال شده میاید صحبت کردیم خلاف آنرا میگه؟؟
من چجوری متوجه  حمایت مردم سوریه از رژیم اسد میشم ؟ انتخابات !
انتخابات سال ۲۰۱۴ که اکثریت مردم سوریه از اسد حمایت کردند . هستند افرادی که خواهان تغییرات در دولت هستند، ما تظاهر نمیکنیم که کسی خواهان تغییرات نیست ، همه خواهان تغییرات هستند، اما در مورد حمایت از رژیم، مساله نکته اینجاست که آنها اسد را مشکل نمیبینند.
بلکه آنها تروریسم را مشکل میبینند، آنها میبینند که سیستم دارای مشکلاتی است، اما آنها اسد را مشکل نمیبینند و در واقع اکثریت از او حمایت میکنند و من این را براساس بازخوردهایی که از مردم سوریه گرفته ام میگویم .

ترجمه از "افشین دیانت"