هر چند برخی از اطلاعات اولیه ای که او ارائه می دهد گاهی چندان دقیق و کامل نیستند اما برای مخاطب غربی (مخصوصا ایالات متحده) که ناچار به دریافت اخبار از مجاری رسمی اخبار تصویری که همگی جزیی از جریان غالب رسانه ای غرب هستند، وجود برنامه هایی این چنین متفاوت جذاب و در خودش آموزنده است.

سؤال اصلی این است که , جهان چگونه میتواند از شر داعش خلاص شود !

قبل از اینکه به حرف یک سیاست مدار دیگه گوش بدهی که به تو میگه ما چه باید بکنیم , باید بدانی که سیاست مدارها سه سال پیش چه کار کردند .

در اینکه امریکا و متحدینش میبایست داعش را متوقف کنند شکی نیست , بعد حمله پاریس که ۱۲۹ کشته و بیشتر از ۳۵۰ زخمی به جای گذاشت , شکی نیست که داعش باید متوقف بشه !

کمی بعد از حمله پاریس , جنگجوهای داعش این ویدو را ضبط کردند که میگوید آنها به زودی به امریکا حمله خواهند کرد که این شامل واشنگتن دی سی هم میشود.

شکی نیست که داعش یک خطر جدی برای مردم در همه جا است خصوصا مردم عراق و سوریه که توسط تروریستها بشدت تخریب (نابود) شده اند.

فقط در سوریه ۹ میلیون نفر مجبور به تغییر مکان یا فرار از کشور شده اند که چیزی را که میخواهم به شما نشان بدهم شما را بشدت عصبانی خواهد کرد .

۷ صفحه از گزارش سری پنتاگون که توسط سازمانی به نام "ناظران حقوقی (Judicial Watch) " اوایل امسال به بیرون درز کرد و در اینترنت گذاشته شد , گزارش سال ۲۰۱۲ تهیه شده بطور مشخص رفتار / سیاست خطرناک دولت امریکا در سوریه را توضیح میدهد , یادتان باشه که داعشی را که ما امروز میشناسیم , سال ۲۰۱۲ وجود نداشت.

صفحه پنجم از ان صفحه هایی (از ان هفت صفحه ) که به خارج درز کرده سه واقعیت را در مورد شرایط سوریه را توضیح میدهد .

- به وضوح (دیده میشود که ) شرایط داخلی در حال رفتن به سمت جنگ فرقه یی / مذهبی است

- گروههای سلفی , اخوان المسلمین و القاعده در سوریه نیروهای اصلی هستند که شورش را اداره میکنند

- غرب , کشورهای (عرب)خلیج فارس و ترکیه اپوزیسیون را حمایت میکنند و ایران و روسیه و چین حامی رژیم اسد هستند .

بیایید واقعیت را روشن کنیم که سال ۲۰۱۲ وزارت دفاع رسما میگوید که روسیه و چین و ایران رژیم اسد را حمایت میکنند و امریکا و متحدین خلیج فارس اش یعنی قطر , عربستان سعودی از اوپوزیسیون بشار اسد حمایت میکنند اما وزارت دفاع تاکید کرده که نیروی اصلی که ان اپوزیسیون را به جلو میبره گروههای اخوان المسلمین , القاعده عراق و یک گروهی که به ان سلفی میگویند هستند

و (برای کسانی که ) نمیدانند سلفی چه چیزی است, سلفی یک جنبش متعصبانه (ارتودکس ) در داخل گرایش اهل سنت اسلام است که دکترینش خلاصه میشه به نگاه بنیادگرانه به اسلام , به نظرتان آشنا میاد , سلفی گرایشی است مثل وهابیسم , گرایشی که داعش از ان عقیده بنیادگرانه و بیرحمانه و خشونت آمیزش را میگیرد.

حالا بیاید برگردیم سراغ ان گزارش (گزارش هفت صفحه ای), برای اینکه بعد از خواندن صفحه پنجم قسمت ۸- سی (8-c ) - وزارت دفاع اخطار میکند که اگر شرایط تغییر نکند (برعکس نشود ) احتمال اینکه یک رسما یا غیر رسمی یک حکومت سلفی در شرق سوریه تشکیل شود هست و این دقیقا همان چیزی است که قدرتهای حامی اپوزیسیون است میخواهند که به طریقی رژیم اسد را که آنها او را متحد استرتژیک شیعه گسترش طلب / توسعه طلب (عراق و ایران ) میدانند را منزوی کنند.

آنچیزی که باید بدانید اینستکه طبق این گزارش نیروهای اوپوزیسیون امریکا , عربستان, اردن , قطر و .. میخواهند که یک گروه سلفی یا یک گروه بنیادگرای اسلامی شرق سوریه را اشغال کنند که از اینطریق رژیم بشار اسد را منزوی و سرنگون کنند .

این نقشه یی بود برای سرنگونی رژیم اسد اما بعد از گذشت سه سال رژیم اسد هنوز قدرت را در دست دارد , اما حالا خشن ترین , بیرحمترین گروه تروریستی بنیادگر در تاریخ اخیر جهان در قسمتی از عراق و سوریه تشکیل شده است که ترس (وحشت - تروریست ) به اروپا صادر میکند.

حالا سؤال واقعی (اصلی ) این است که , چرا ما ,مردم امریکا باید به ادعای هر سیاستمداری که مدعی است که برای مقابله با داعش برنامه دارد باور داشته باشیم زمانیکه حتی یک سیاستمدار نقش ما (امریکا ) در ساختن / به وجود آوردن ان مشکل (داعش) را تایید نکرده است .