صبح امروز داعش از دو محور به کوبانی حمله کرد، مهمترین محور، محور شمالی از سمت گذرگاه مرشد پینار و اراضی ترکیه به سمت گذرگاه و مناطق شرقی کوبانی بود که داعش موفق شد با تاکتیک همیشگی خودش یعنی حملات انتحاری و اصل غافلگیری به بخش هایی از شهر کوبانی نفوذ کنه، درگیری ها در داخل کوبانی بین داعش و کردها در مناطقی مثل مقتله و خیابان 48 داره.

محور دوم، محور جنوب کوبانی هست، داعش برای وارد آوردن فشار مضاعف به کردها، از ناحیه صرین که در کنترل داره به روستای برخ بوطان در 30 کیلومتری جنوب کوبانی حمله کرد و این روستا رو به کنترل خودش درآورد. گزارش هایی هم از کشتار مردم در این روستا مخابره شده.

نفوذ داعش به کوبانی از اراضی ترکیه نشان دهنده همکاری تام و تمام دولت ترکیه با داعش هست، چرا که حملات داعش به طرف سوری گذرگاه بدون اذن و اراده دولت ترکیه غیر ممکنه.

از طرفی هم شهر کوبانی پس از آزادسازی تقریبا از نیروهای کرد خالی شده بود، که نشان از اعتماد به نفس کاذب کردها و اعتماد بیش از اندازه شون به آمریکا داره و باز هم نشون میده که کردها بدون همراهی و پشتیبانی آمریکا به هیچ وجه توانایی مقابله با داعش رو ندارند. اتکای بیش از حد کردها به آمریکا میتونه بهشون خیلی ضربه بزنه،چرا که آمریکا هم عاشق چشم و ابروی کردها نیست و منافع خودش رو در نظر داره و سعی میکنه توازن قوای نیروهای درگیر حفظ بشه. نشون به این نشون که ترکیه که هم پیمان آمریکا و عضو ناتو هم هست با حمایت همه جانبه از داعش سعی در این داره که مانع از نزدیک شدن نیروهای مسلح کرد به مرزهای خودش بشه.

نقشه با کیفیت بهتر : http://s2.img7.ir/fy1yz.jpg