یکی از فعالان رسانه ای لبنانی مدعی دیدار بی واسطه دو طرف در حلب شده که معطوف به قضیه میدانی سوریه بوده. و منجر به ادامه این ارتباط توسط کانال های امنیتی شده است.

إیلی حنا منبع این خبر در الاخبار لبنان میگوید این دیدار به درخواست روسیه انجام شده و فرماندهان میدانی #حزب_الله با افسران بلندپایه #روسیه در منطقه هفته گذشته دیدار کرده اند.

این دیدار بعد از آن انجام شد که حزب الله نقش اساسی در دفع دو عملیات مسلحین برای شکستن محاصره #حلب و بعد از آن ضدحمله برای بازپسگیری نقاط از دست رفته ایفا کرد.

در گذشته حزب الله و روسیه تنها در جریان "اتاق عملیات بغداد" موسوم به 1+4 و همچنین اتاق عملیات های مناطق مختلف سوریه حضور داشتند که یک نمونه آن طرح ریزی عملیات آزادی شیخ مسکین در درعا بود.
و این ارتباط تنها از طریق مستشاران ایرانی و سوری انجام میگرفت.

در این دیدار از ظرفیت بالایی که حزب الله در معرکه به کار برده تقدیر شده. و این دیدار صرفا به مسائل میدانی در سوریه مرتبط بوده و مطالبی که دارای اختلافات اساسی در مواضع طرفین است از جمله مساله #اسرائیل مطرح نشده است.

موضع روسیه در سوریه هرچند در مواردی در اختلاف با اسرائیل است، اما روسیه خود را متعهد به امنیت و موجودیت اسرائیل میداند و این نکته ای است که نباید حامیان جبهه مقاومت را دچار اشتباه محاسباتی در مورد روسیه کند.
اما در مورد پرونده سوریه با وجود دیدارهای مکرر مسئولین اسرائیل از روسیه، این کشور اعلام کرده که حزب الله را گروه تروریستی نمیداند و همچنین دارای نقاط اشتراک و دوستی با ایران و حزب الله است.

پلاک 44