سوالی رو از کارشناس و برادر عزیزمان آقای پیربداغی پرسیدیم که این سوال و جواب رو بعنوان یک پست خدمت شما ارائه میکنیم.

لازم به ذکر هست چندین ماه پیش طی صحبتهایی که با جناب پیربداغی داشتم و از ایشان جهت همکاری بیشتر درخواست کردم ؛ لذا از آن زمان قرار شد با همکاری نقشه های یمن تهیه بشود و اوضاع میدانی یمن هم به صورت مرتب به سمع و نظر مخاطبان تحولات برسد که خوشبختانه این روند تا کنون ادامه داشته و با اضافه شدن و حضور برادر عزیزم "کیان" به تیم تحولات این خبررسانی به نحو بسیار مطلوبی در حال اجراست .

از هردوی این عزیزان صمیمانه تشکر میکنم .

بدلیل شرایط خاصی که بر یمن حاکم هست ، اکثر رسانه های غیر رسمی به سمت ان نمیروند و این باعث بوجود امدن یک خلا بزرگ در امر خبررسانی شفاف یمن شده ..

در این بین به جرات میتوان گفت که بار اصلی خبررسانی در حوزه یمن در رسانه های غیر رسمی که عموما شفاف تر و دقیق از رسانه های رسمی هستند ؛ بر دوش برادر عزیزم پیربداغی هست و مفتخریم که با همکاری کیان عزیز این امر در تحولات جهان اسلام ادامه دارد .

برای سلامتی این عزیزان صلواتی عنایت بفرمایید . :)

به حق معنوی اخبار هم دقت بفرمایید .

***

سوال
آیا انتخاب صالح به عنوان متحد، انتخاب بین بد و بدتر برای انصار الله بود یا یک اشتباه استراتژیک بزرگ .
 پیامد این اعتماد چه خواهد بود
سوال بعدی به نظر شما اگر انصار الله بخواهد یک شاخه ی سیاسی مثل حزب الله تشکیل بدهد و در تقسیم قدرت سیاسی شریک باشد چکار باید بکند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جواب
در مقام توجیه می توانیم بگوییم که اقدام انصارالله در همراهی صالح، دفع أفسد (عربستان) به فاسد (صالح) است و همینطور که شما اشاره کردید انتخاب بین بد و بدتر است.
به یک داستان تاریخی به نقل از شهید مطهری اشاره می کنم. در اواخر دوره بنی امیه، عبدالله محض بزرگ بنی الحسن و امام صادق (ع) بزرگ بنی الحسین بود. بنی عباس برای مبارزه با بنی امیه تصمیم گرفتند از نیرو و اعتبار اهل بیت استفاده کنند. جلسه محرمانه در أبواء بین مکه و مدینه، با حضور عبدالله محض و بنی عباس برگزار شد و امام صادق (ع) هم دعوت شد ولی همراهی نکرد... ادامه داستان در لینک زیر از صفحه 113 به بعد خصوصا صفحه 118 «اجتماع محرمانه سران بنی هاشم» آمده:
http://www.aviny.com/library/motahari/PDF/sireheaemmeh.pdf

شعار عباسیان «الرضاء من آل محمد» برای فریب سادات بود. ایرانیان نیز پشت سر ابومسلم براه افتادند. بنی عباس، پس از سقوط بنی امیه، اول ابومسلم را کشتند و سپس برخی فرزندان عبدالله از جمله محمد نفس زکیه (از نظر پدرش مهدی موعود بود) را کشتند. پسران دیگر عبدالله آواره شدند ادریس به شمال آفریقا گریخت و یحیی به شمال ایران آمد. تا قرنها سادات علوی روزگار سختی داشتند. از قضا عبدالله محض، جد سادات حسنی یمن است.

اگر انصارالله خروج نمی کرد احتمالا می توانست نقش بهتری را در آینده ایفاء نماید. الآن قدرت را از روی اجبار (شرایطی که صالح پیش آورده و نه اختیار) با صالح تقسیم کرده و سال آینده، صالح رئیس شورای سیاسی را تعیین می کند مجلس را هم در اختیار دارد.
در مجموع صالح سیاستمداری تمامیت طلب ومتحدی غیر قابل اعتماد است ،
بهتر بود انصار الله با اندکی نرمش شرایط سازمان ملل برای عقب نشینی از صنعا را تحت شرایطی بینابین می پذیرفت وبه صالح اعتماد نمیکرد .
در خوشبینانه ترین حالت درصورتیکه انصار الله و موتمر بتوانند از پس عربستان و هادی برآیند ،و پیروز میدان شوند جنگ بین این دو حزب دور از انتظار نخواهد بود ،زیرا همانطور که گفتیم صالح متحدی غیر قابل اعتماده ،امیدوارم انصار الله در پس توافق با صالح برگهای برنده ای برای آینده داشته باشد .