نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) رسما آغاز عملیات «خشم فرات» به منظور آزادسازی رقه را اعلام کردند.

چالش بزرگی که با وجود تضعیف داعش، SDF در مقایسه با عملیات های سال گذشته با آن روبروست، جدا شدن گروههای ارتش آزاد و برخی نیروهای عرب عشایر و انحلال اتاق عملیات برکان فرات به دلایل مختلف و حضور بسیار کمرنگ نیروهای عرب زبان در عملیاتی است که عمدتا در مناطق با بافت جمعیتی عرب صورت می پذیرد.

به دلیل نزدیکی و اتحاد اکثریت گروههای زیرمجموعه ارتش آزاد با گروههای سلفی-جهادی مانند جبهه النصره و احرارالشام که مانند داعش از دشمنان همیشگی کردها محسوب می شوند و همچنین سیاست تهجیر ساکنان عرب که کردها پس از آزادسازی عین عیسی از دست داعش آغاز کردند،‌ ارتباطات بین کردها و بدنه گروههای مسلح معارض عرب به حداقل رسیده است.

تکمیلی :
💢 اطلاعات اولیه حاکی از حضور ۳۰۰۰۰ پیکارجو در این عملیات است.
💢 در این بیانیه اشاره شده است که نیروهای ائتلاف بین المللی صرفا به حمایت هوایی از عملیات خواهند پرداخت.
💢 انتخاب اسم این عملیات و شباهت آن به اسم انتخابی نیروهای تحت حمایت ترکیه در شمال حلب ، (خشم فرات در مقابل سپر فرات) در کنار اظهارات نیروهای کرد در مورد نحوه برخورد با قوای ترکیه در این عملیات معنای خاصی به آغاز این عملیات غافلگیرانه بخشیده است.
💢 نیروهای کرد اعلام کرده اند به ترکیه به دید یک "کشور همسایه" نگاه میکنند ولی اگر از جانب نیروهای تحت الحمایه ترکیه مورد حمله قرار بگیرند از خود دفاع خواهند کرد‌.