1) امروز حمله بزرگ نیروهای هادی و ائتلاف در محور حرض ـ میدی توسط انصارالله دفع شد . از زمانی که نیروهای هادی وارد این منطقه شده و حرض و میدی را تصرف کردند انصارالله و صالح یک لشگر با بیش از چهار هزار نیرو به منطقه اعزام کرده و برخی مناطق را پس گرفتند.

2) اظهارات علامه محمد المطاع از علمای معروف زیدیه در رسانه های یمن بازتاب قوی داشته است.

لینک : http://alhakk.net/2012-04-22-16-31-10/2011-12-31-10-28-13/11130-2016-01-03-17-20-29.html

3) شهر دمت در استان الضالع در آستانه سقوط قرار گرفته است .

4) اظهارات جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون در سایتهای یمنی بازتاب داشته است. سایتهای یمنی به نقل از وی آورده اند: «یمن جزیی از ایران است و مردم یمن هنوز به زبان فارسی صحبت می کنند» .

اما اظهارات الماسی در سایتهای ایرانی چنین نقل شده:

«وی در ادامه افزود: فیلمنامه دیگری به نام «یمن» دارم که چند روز پیش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادم تا نتیجه آن را به من اعلام کنند. الماسی با بیان اینکه این فیلمنامه ها استراتژیک است افزود: این فیلمنامه ها با اهداف و برنامه های کلان ملی هم خوانی دارد و هدفمند است و در امتداد برنامه ریزی های بزرگ کشور قرار می گیرد. این بازیگر خاطرنشان کرد: موضوع یمن برای ما موضوع استراتژیک است زیرا همه جای دنیا می گویند که چرا ایران در یمن و مسائل آن حضور دارد اما باید این را بگوییم که یمن از زمان های گذشته تا حالا متحد با ایران بوده است و بخشی از مردم یمن ایرانی هستند و حتی زبانشان فارسی است.»

خدا رحم کند با این فیلمی که قراره الماسی بسازه...

5) در گزارش نشریه گلوبال فاینانس، یمن با درآمد سرانه 3992 دلار فقیرترین کشور عربی ذکر شده است. پس از آن به ترتیب سودان، مراکش، مصر، تونس، اردن، عراق، الجزایر، لبنان و لیبی قرار دارند .

http://alyamani.blogfa.com/post-583.aspx

پیربداغی

A7