در سطح سیاسی:

1) صالح و اعضای حزب المؤتمر تلاش زیادی می کنند تا مجلس نمایندگان دوباره فعال شود. هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد روز شنبه آینده اولین جلسه مجلس برگزار خواهد شد. نیمی از 301 نماینده مجلس در داخل یمن حضور دارند.

قرار بوده تعدادی از نمایندگان مجلس که در خارج یمن هستند در مسقط به هواپیمای هیئت مذاکره کننده که از کویت آمده ملحق شوند و به صنعاء برسند اما ائتلاف سعودی اعلام کرده تا 72 ساعت آینده، اجازه هیچگونه پروازی را در فضای آسمان یمن نمی‌دهد.

در اولین جلسه مجلس، مراسم تحلیف اعضای شورای عالی سیاسی به عنوان عالی‌ترین نهاد حکومتی، برگزار خواهد شد. تعداد 238 نماینده به حزب المؤتمر و 46 نماینده به حزب اصلاح و بقیه مستقل و یا به احزاب دیگر وابسته هستند.

2) حسین زید بن یحیی از نزدیکان انصارالله در الحراک جنوب به ترکیب اعضای شورای سیاسی اعتراض کرده و گفته جنوب فراموش شده و حداقل درخواست ما نظام فدرالی دو اقلیمی است .

در سطح میدانی:

1) نیروهای انصارالله برخی دامنه های جبل هیلان در شرق صرواح مأرب را تصرف کرده و پیشروی داشته اند . عملیات نیروهای انصارالله ـ صالح در مرزهای سعودی ادامه دارد .

2) ارتفاع استراتژیک جبل المنارة در منطقه نِهم شمال شرق صنعاء سقوط کرده و به دست نیروهای هادی افتاده است. قبلا عبدالخالق الحوثی (برادر عبدالملک) در اهمیت این ارتفاع گفته بود اگر سقوط کند صنعاء سقوط خواهد کرد. نیروهای انصارالله تلاش می کنند این ارتفاع را پس بگیرند. همچنین دوشنبه شب، حمله بزرگ نیروهای هادی در منطقه نِهم توسط نیروهای انصارالله ـ صالح دفع شده است.

3) دیروز و امروز مناطق بسیاری در اطراف صنعاء از جمله محیط دارالرئاسة و جبل النهدین و پادگانهای متعلق به الحرس الجمهوری (الحفا، الصیانة، بیت دهرة، الصمع، فریجة، العرقوب و الصباحة) بیش از 40 مرتبه توسط هواپیماهای ائتلاف بصورت وحشیانه بمباران شده است. صبح سه شنبه کارخانه تولید چیپش و پفک «بطاطس نعمان» در صنعاء نیز هدف بمباران قرار گرفته است.

4) در خبرها آمده که علی محسن الأحمر از مرز الشرورة سعودی وارد یمن شده است.

5) در پی بمباران مراکز تجمع توسط هواپیماهای ائتلاف، نیروهای القاعده از شهر عزان در استان شبوة عقب نشینی کردند .

پیربداغی